آلفا رومئوجگوار

نگاهی به آلفارومئو استلویو و جگوار اف پیس کارکرده

آیا دیدن اینکه همه پشت فرمان شاسی بلندهای لوکس سه خودروساز مطرح آلمان یعنی آئودی Q5، ب ام و X3 و مرسدس GLC می‌نشینند شما را اذیت نمی‌کند؟ می‌دانیم در چه فکری هستید…

شما می‌توانید در بازار خودروهای کارکرده با بهایی نازل صاحب کراس اوورهای شناخته شده و حتی بعضاً لوکس شوید؛ اما اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس با قیمت معقول، کارکرد نسبتاً کم و البته سواری بسیار خوب باشید چه؟!

اگر شما به دنبال چنین خودرویی باشید ما توصیه می‌کنیم چشم خود روی ب ام و X3 با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار در بازار دست‌دوم‌ها بسته و به دیگر اعضای این کلاس یعنی جگوار اف پیس و آلفارومئو استلویو نگاه کنید.

اول از همه اینکه دو خودروی یاد شده تقریباً سه سال پیش و به‌صورت هم‌زمان وارد بازار خودروی آمریکا شده‌اند و سن نسبتاً پایینی دارند. به این ترتیب شما شاهد سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی و ایمنی خواهید بود.

شما همچنین می‌توانید این دو شاسی‌بلند را با پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی مدرن و یا حتی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار در جگوار انتخاب کنید؛ و بله همه‌ی این ویژگی‌ها در خودروهایی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار دیده می‌شوند.

  • آلفارومئو استلویو

در آغاز باید گفت استایل این خودرو کاملاً متمایز است. برخلاف برخی رقبای آلمانی، استلویو نمی‌خواهد خیلی شما را تحت تأثیر قرار دهد و البته نیازی هم به این کار ندارد.

این خودرو از همان پلتفرم جیولیا استفاده کرده و اگرچه سواری آن به تیزی سدان چهار درب آلفارومئو نیست اما قطعاً اسپورت تر از رقبای مستقیم خود می‌باشد.

برخی کارشناسان تحت تأثیر چابکی و توازن این کراس اوور قرار گرفته‌اند و این در صورتی بوده که استلویو از سیستم تعلیق اسپورت و دامپرهای تطبیقی بی‌بهره بوده است. این خودرو سواری سفتی دارد اما نسبتاً پایدار می‌باشد.

شما می‌توانید این خودرو را با بهای حدود ۲۵ هزار دلار پیدا کنید و برخی نمونه‌ها حتی کارکرد بالایی هم ندارند.

استلویو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند. این پیشرانه که صدای خیلی خوبی هم دارد قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۵.۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

بله شما با این مبلغ نازل مالک شاسی‌بلندی جذاب، هیجان‌انگیز اما دو ساله خواهید شد. قیمت این خودرو تقریباً مشابه قیمت نسخه پایه تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۰ می‌باشد.

  • جگوار اف پیس

جگوار از زمانی که شروع به استفاده از پلتفرم D7 کرده روی ریل افتاده است. از جمله خودروهایی که این معماری را به کار گرفته‌اند می‌توان به XE، XF و رنجروور ولار اشاره کرد. نسل‌های فعلی سدان های جگوار ثابت کرده‌اند که سواری هیجان‌انگیزی دارند.

تقریباً همان موضوع درباره اف پیس هم صدق می‌کند. این خودرو طراحی بسیاری جذابی داشته و کمی بزرگ‌تر از استلویو می‌باشد. به همین خاطر شاید نتوان آن را کامپکت دانست. اگرچه ابعاد این خودرو بین ب ام و X3 و X5 قرار می‌گیرد اما بیشتر شبیه X3 است تا X5 و بنابراین خیلی بزرگ‌تر از استلویو نیست.

اما اف پیس هنوز هم طویل‌تر، پهن‌تر و جادارتر از استلویو بوده و بنابراین می‌تواند راحت‌تر از رقیب ایتالیایی باشد.

دیگر دلیل ترجیح این خودرو می‌تواند به ویژگی‌های کابین آن همچون متریال بهتر مربوط باشد. البته اگر شما اولویت اصلی خود را سواری خودرو قرار دهید این استلویو است که با چابکی بیشتر خود خودنمایی خواهد کرد؛ اما در کل اف پیس ابهت بیشتری داشته و در سر پیچ‌ها نیز پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.

اگرچه برخی مدل‌های اف پیس با پیشرانه ۲ لیتری ۲۴۷ اسبی عرضه می‌شوند اما برخی نسخه‌ها دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۵ اسبی هستند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر مدل‌های ضعیف‌تر به خوبی استلویو نیست اما مدل قوی‌تر هیجان بیشتری دارد.

  • بهترین انتخاب ممکن؟!

بحث اصلی در این مقایسه به قیمت و بودجه شخص مربوط می‌شود و بنابراین اگر شما خیلی به کارکرد خودرو اهمیت ندهید گزینه‌های ارزان‌تری هم در دسترس خواهند بود. هر دو خودرو قطعاً در آینده نزدیک بهای زیر ۲۰ هزار دلار هم پیدا خواهند کرد. به‌هرحال توصیه ما این است که در صورت انتخاب چنین خودروهایی حتماً گارانتی بیشتر را نیز در نظر بگیرید تا بعداً درگیر هزینه‌های زیاد نشوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    پدال میدونی این مدل خبرا فقط اعصاب مارو بهم میریزه … رعایت حال بی حال مارو بکن
    آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فقط آلفا
    زیباترع بهترع موتورش صدا بهتری داره❤️❤️❤️????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      خدایی آلفا
      عجب آدمایی هستنا
      مگه باید بین این دوتا فکر هم کرد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    انصافا ایتالیا از شگفت انگیز ترین کشور های دنیاست بهترین خودروساز ها ،کشتی سازی عالی، معماری معرکه ،غذا و نوشیدنی های عالی،فوتبال معرکه ، ادبیات و هنر خارق العاده و طبیعت دل نشیینش امیدوارم از این بحران کرونا به سلامت رد بشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله Which Car اتفاقا جدید ترین رقابت بین آلفا رومئو استلویو و جگوار F PASE و ب ام و X3 رو انجام داده، البته نسخه پرفومنس این خودروها یعنی X3M و جگوار SVR و آلفارومئو استلویو QV که رقابت کاملی هستش بین این 3 SUV پرفومنس که نتیجه هم این هستش که X3M کامپتیشن با امتیاز 4 از 5 در جایگاه اول و آلفارومئو استلویو QV با امتیاز 3.5 از 5 امتیاز و جگوار SVR هم همون امتیاز 3.5 از 5 رو بدست آوردن در جایگاه بعدی قرار گرفتن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از نظر طراحی جگوار SVR طراحی جذاب تری داره در مقابل استلویو، اما در پیست نسخه پرفومنس استلویو QV عملکرد بهتری نسبت به نسخه SVR جگوار داره. اما در خط مستقیم در درگ CARWOW بین آلفارومئو استلویو QV و جگوار I PASE SVR با اختلاف خیلی کم در رقابت درگ و درگ رولینگ جگوار SVR پیروز شد.
    درکل بین این دو من وار رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    پدال میشه هر موقع که از خودروهای کارکرده پست میزاری عکس ها هم از خودرو کارکرده همون ماشین مربوط به پست باشه ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (252 ديدگاه)

      روح داوینچی را در طراحی داخلی آلفا ببینید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رزیتا

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    “آلفارومئو فور سی” ماشین خوشکلیه ، البته فعلا واردات خودرو به کشور آزاد نیستش ولی مدلای سه چهار سال پیشش توسط نمایندگی آلفا موتور تو ایران فروخته شد و قیمت بالایی هم داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جگوار و آلفا دو برند خودرویی ان که واقعا هنر و خاص بودن رو با بهترین مهندسی ترکیب کردن , میدونم که طرفدارای آلفا بیشترن ولی من به شخصه پلنگ اشرافی بریتانیایی رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Milad AMG

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعا افسوس که تو خارج با ۲۵ هزار دلار میتونی هم چین ماشینی بخری
    بعد تو ایران…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا