آلفا رومئو

تازه‌نفس و جاه‌طلب! تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو 2020

یک چیزی که درباره‌ی آلفارومئو استلویو صرف‌نظر از نوع پیشرانه‌ی استفاده شده خیلی درست از آب درنیامده کابین آن است.


کابین خودرو اگرچه ظاهر خوبی دارد اما از نظر کیفیتی به پای رقبای مشهور این کلاس نمی‌رسد و از نظر ارتباطی و سیستم اطلاعات سرگرمی هم رتبه‌ی چندان خوبی دریافت نمی‌کند. این خودرو اگرچه ظاهری زیبا و سواری خوبی دارد اما از نظر تکنولوژی کابین به سطح رقبای آلمانی نمی‌رسد.


اما آلفارومئو به فکر حل این مشکل بوده و مدل جدید استلویو ۲۰۲۰ که اخیراً معرفی شده زیر دستان ما قرار گرفته تا ببینیم که اوضاع از چه قرار است. مدل حاضر در تست ما از نوع فول ۲۸۰ ولوچه بوده و ظاهر آن دارای برخی ریزه‌کاری‌های جدید بوده هرچند تشخیص آن‌ها کمی سخت خواهد بود که البته خیلی هم بد نیست چراکه استلویو پیش از این نیز طراحی خوبی داشته است.


همین موضوع درباره سواری استلویو هم صدق می‌کند. این خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با مدل قبلی نداشته هرچند نسخه‌ی ۲۸۰ ولوچه آلایندگی کمتری دارد که دلیل آن نیز بازنگری کوچک در نرم‌افزار پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی می‌باشد.


قدرت این پیشرانه همچون قبل بوده و خروجی ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن باعث ایجاد همان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای می‌شود. هیچ تغییری در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک اعمال نشده و نیازی هم به این کار نبوده زیرا این گیربکس تعویض‌های سریع و نرمی دارد. برنامه رانندگی سه مرحله‌ای آلفارومئو نیز حفظ شده است. این برنامه‌ها باعث تغییر تنظیمات پیشرانه، اگزوز و گیربکس شده و می‌توان از بین حالت‌های D، N و یا A یکی را انتخاب کرد.


زمانی که وارد کابین استلویو ۲۰۲۰ می‌شوید متوجه بهبودهای خوشایندی خواهید شد. حس کیفیت جدیدی وجود دارد که قبلاً دیده نمی‌شد. از پشت آمپرهای جدید گرفته تا صفحه لمسی بزرگ و متمایز، اهرم تعویض دنده چرمی و تریم کنسول مرکزی، استلویو کابینی لوکس‌تر دارد.


آلفارومئو می‌گوید این شاسی‌بلند ویژگی‌های خودران بیشتری در مقایسه با گذشته دارد. همانند اکثر رقبا این خودرو از سیستم خودران سطح ۲ سود برده است؛ بنابراین شما شاهد کروز کنترل هوشمند، دستیار ترمز فعال و یکی از بهترین سیستم‌های حفظ خودرو بین خطوط خواهید بود. به‌طور خلاصه باید گفت استلویو ۲۰۲۰ حالا از نظر تکنولوژی بهتر شده است.

کابین این خودرو نه تنها ظاهر و حس بهتری دارد بلکه از نظر کیفیت نیز پیشرفت کرده و تجهیزات خوبی نیز دارد. اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود داشته و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز جزو تجهیزات دیگر خودروست. به این موارد باید چراغ‌های جلوی بای زنون را نیز اضافه کنیم.


آلفارومئو مدعی است در آینده می‌توان نرم‌افزار جدید را از راه دور روی خودرو نصب کرد که بیشتر شبیه ارتقای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های کنونی است. همه‌ی این موارد به‌صورت رایگان در دسترس مالکان استلویو ۲۰۲۰ قرار خواهند گرفت.


این خودرو نیز همانند مدل جیولیا دارای ۵ تریم بوده و یکی از آن‌ها مدل مشهور کوادروفولیو می‌باشد. نسخه پایه با نام سوپر شناخته شده و پس از آن نسخه‌های اسپرینت، لوسو Ti و ولوچه قرار می‌گیرند.


هنوز قیمت و مشخصات این خودرو منتشر نشده اما انتظار می‌رود قیمت مدل ۲۸۰ ولوچه بیشتر از ۴۵ هزار پوند باشد که آن را به خودرویی گران‌قیمت تبدیل می‌کند؛ اما با توجه به سواری خوب و وجود شاسی Q4 و پیشرانه‌ای توانا، کیفیت بهتر و کابینی مجهزتر، استلویو ۲۰۲۰ به بهترین‌های این کلاس نزدیک خواهد شد. قطعاً این خودرو یکی از دل‌چسب‌ترین شاسی بلندهای کلاس خود است.


آلفارومئو استلویو از نظر بصری تغییرات ملایمی داشته و از نظر دینامیکی نیز فرق چندانی با نسخه قبل از فیس لیفت ندارد؛ اما زیر پوست خودرو تکنولوژی بیشتری وجود دارد. این خودرو از کابینی با کیفیت بهتر و طراحی قوی‌تر سود برده و سیستم‌ها ارتباطی و مشخصات کلی‌اش نیز ارتقا پیدا کرده است؛ به عبارت دیگر استلویو شاسی‌بلند خوبی است که خوب‌تر شده است.

مشخصات آلفارومئو استلویو ۲۸۰ ولوچه

  • قیمت: ۴۵۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۷۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    عقبش از روی لیفان ایکس ۵۰ اسکی رفته خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احمدرضا

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اصن آلفا نمی دونه خودروسازی به نام لیفان وجود داره
      آلفا با سابقه 109 سال ماشین سازی حداقل 90 سال از لیفان بزرگتره و کارش کپی کردن نیس
      در ضمن همون x50 چراغای پشتشو از آلفارومئو جولیتا اسکی رفته
      یه سرچ کوچولو تو گوگل بد نیستا

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. نویدی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      اون که لیفان ازش اسکی رفته آلفا رومئو جولیتاست دلبندم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. moein

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    تنها خودرویی که تو این کلاس به ماکان ترجیح میدم همینه
    فوق العاده است?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    عشق است آلفا
    فقط آلفا دو تا مشکل داره
    اولی اینکه بیش از اندازه خوبه ، موتور بی نقص و سواری خوب و حالا هم که تجهیزات مدرن و کابین با کیفیت و زیبا ، باید مثه بعضی از رقباش یه مشکلاتی داشته باشه تا بخرنش
    دوم اینکه یه خورده بد شانسه چون جزو برندای فیات-کرایسلرع و بهش نمیرسن ، اگه زیر شاخه فلوکس واگن بود بهتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Majidsh

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در مورد ماشین نوشته که با قیم ت بیش از ۴۵ هزار پوند ماشین گرونیه
    حالا اجازه بدید یک مقایسه زیبا انجام بدم
    با یک سرچ ساده کتوجه کیشید که به عنوان مثال لکسوس lx570 مدل سال ۲۰۱۳ با حدود ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۳ و نیم میلیارد تومان قیمتشه و با احتساب دلار ۱۳ هزار تومانی میشه بیش از ۲۹۰ هزار دلار
    واقعا چه چیزی جز یک سیستم فاسد میتونه همچین قیمت هایی رو به بدنه جامعه بقبولونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Ali a

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    آلمانی ها سرن…

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا