آلفا رومئو

پشت فرمان آلفارومئو استلویو Nero Edizione جدید

آلفارومئو استلویو از سال ۲۰۱۷ تاکنون که در بازار حضور دارد جزو اسپورت ترین شاسی بلندهای بازار می‌باشد. استلویو که از نظر هیجان رانندگی رقیبی قابل برای پورشه ماکان می‌باشد جزو مناسب‌ترین انتخاب‌ها در کلاس شاسی بلندهای میان سایز است.


استلویو از تجهیزات زیادی هم سود می‌برد. با وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی، صفحه لمسی ۸.۸ اینچی و ناوبری، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و صندلی‌های چرمی، استلویو از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی به‌سادگی رقیب ب ام و X3 و آئودی Q5 می‌باشد.


اما اگر خواهان چیز بیشتری باشید ولی نتوانید نمونه‌ی گران‌تر اسپچیاله را بخرید چه‌کاری باید انجام دهید؟ خب می‌توانید نسخه‌ی جدید و سفارشی استلویو Nero Edizione را انتخاب نمایید.


این نسخه که بر پایه‌ی مدل پایه‌ی سوپر تولید شده دارای چراغ‌های زنون گران‌تر، شیشه‌های جانبی تیره و مه شکن‌های LED می‌باشد. نام این خودرو معادل نسخه‌های بلک ادیشن است و به همین خاطر شاهد رینگ‌های ۲۰ اینچی، سر اگزوزها، رکاب‌های جانبی، میله‌های سقف، نشان‌ها، پوشش آینه‌های جانبی و اطراف شیشه‌های مشکی هستیم. جلوپنجره نیز رنگ مشکی را به خود گرفته است.

این خودرو با بهایی ارزان‌تر همان حس بصری مدل کوادروفولیه ی پرچم‌دار را ارائه می‌کند. استلویو Nero Edizione حدود ۲۴۰۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد بوده اما با سپرده‌ی ۱۵۰۰ پوندی و پرداخت ماهانه‌ی تقریباً یکسان با نسخه‌ی استاندارد سوپر عرضه می‌شود.


داخل کابین نیز همان حس و حس محصولات آلفارومئو مشهود است. جدای از پدال‌های آلومینیومی و شیشه‌های عقب تیره، تفاوتی وجود ندارد؛ یعنی همان پدال شیفترهای فلزی جذاب و طراحی متمایز داشبورد به چشم می‌خورند اما خب همچنان کیفیت سؤال‌برانگیز متریال بکار رفته نیز وجود دارند. برخی از قطعات داشبورد اصلاً مناسب یک شاسی‌بلند حدود ۴۰ هزار پوندی نیستند.


استلویو Nero Edizione از نظر سواری مشابه دیگر مدل‌های این خانواده است. دو پیشرانه در دسترس بوده اما مدل دیزلی موردعلاقه‌ی ماست. این مدل ۱۰۰۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۹۷ اسب بخاری بوده اما بسیار کم‌مصرف‌تر است و انعطاف بیشتری دارند. گیربکس ۸ سرعته نیز محصول کمپانی مشهور ZF بوده و پاسخ‌های سریعی در حالت دستی داشته و در حالت اتوماتیک هم نرمی خود را نشان می‌دهد.


حتی با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر هم سواری راحتی را شاهد هستیم و استلویو توازن مناسبی بین سواری نرم و سفت ایجاد کرده است. اگرچه جاده‌های ناهموار می‌توانند باعث ناراحتی خودرو شوند اما استلویو چابکی قابل‌توجهی در مقایسه با ابعاد و جثه‌ی خود دارد. موقعیت راننده نیز عالی است و شما در ارتفاع کمی قرار می‌گیرد و صندلی‌های چرمی و اسپورت شما را به خوبی در آغوش می‌کشند.

همانند دیگر مدل‌های استلویو، نسخه‌ی Nero Edizione نیز فضای زیادی در کابین داشته و استفاده از بدنه‌ای طویل به این معنی است که محفظه بار جاداری هم در انتظار خریداران است. اگرچه این بخش فاقد انعطاف لندروور دیسکاوری اسپورت است اما فضای کابین و بار کافی و مناسبی دارد.

به لطف پیشنهادهای خرید لیزینگی و اقساطی مناسب، آلفارومئو استلویو Nero Edizione از نظر ما بهترین عضو این خانواده است. این خودرو از تجهیزات زیاد و ویژگی‌های بصری مدل کوادروفولیو بهره برده اما فاصله‌ی قیمتی آن با نسخه‌ی استاندارد کم است. درعین‌حال تمامی ویژگی‌های دوست‌داشتنی اولین شاسی‌بلند آلفارومئو را نیز حفظ کرده است. این خودرو فضای داخلی جاداری داشته و هیجان رانندگی آن از رقبا بیشتر است.

مشخصات آلفارومئو استلویو  ۲.۲ Diesel 190hp AWD Nero Edizione

  • قیمت: ۴۲۱۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    عکس آخری خیلی نازه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ماشین جذابیه.اما پورشه ماکان ومرسدس GLC63 خودروهای جذاب تری هستن هم درعملکرد وهم درکیفیت وراحتی کابین.X3Mهم عضوجدید این کلاسه که باید دید درآینده چطورماشینی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    آلفا اشتباه کرد برا چراغاش ابرو گذاشت و کشیدشون کرد.. همون چراغای گرد هم قشنگتر بودن هم اصیل تر هم خاص تر میکردن ماشینو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    ای جانم
    آدم به وجد میاد از اینهمه تقارن و زیبایی
    برخی از دوستان حق دارند که بنز و بی ام و رو بهتر بدونن البته که در خوب بودنشون شکی نیست،اما این زیبای ایتالیایی بدجور تو چشم میزنه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    آلفا یه عشق واقعیه
    یه رویای ناب
    یه جواهر بی مانند از ایتالیا
    یه بچه فراری به زیبایی یه خرگوش
    یه اثر هنری
    و

    واقعن آدم به وجد میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا