آلفا رومئوبی ام ولوتوس

درگ جذاب آلفارومئو 4C، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و لوتوس اگزیج

امروز را با تماشای یک مسابقه درگ جذاب بین خودروهای اسپورت و سبک‌وزن آغاز می‌کنیم. در این ویدئو شما می‌توانید مسابقه‌ی آلفارومئو ۴C را با دو رقیب نام‌آشنا تماشا کنید. یکی از رقبای این خودروی ایتالیایی نسل جدید ب‌ام‌و M2 کامپتیشن است که شاید گران‌تر از ۴C باشد اما از نظر شتاب و سرعت کاملاً قابل‌مقایسه باهم هستند. برای ایجاد هیجان بیشتر سومین رقیب هم وارد میدان می‌شود که آن‌هم لوتوس اگزیج ۳۵۰ اسپورت می‌باشد.


پیش از شروع این مسابقه درگ، دو مدل پایه از M2 در برابر برادر کامپتیشن خود قرار می‌گیرند. M2 آبی‌رنگ به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز بوده و نسخه‌ی مشکی‌رنگ هم از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سود می‌برد. در اولین مسابقه می‌بینیم که M2 دستی بهترین شروع را داشته اما مدل کامپتیشن سریعاً بر دو برادر خود چیره شده و پیروزی را به دست می‌آورد. دومین مسابقه هم شروع شده و در آن M2 دستی استارت خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد. همان‌گونه که انتظار داریم، M2 کامپتیشن بدون زحمت خاصی برنده می‌شود و مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک هم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.


اما درگ اصلی بین سه خودرویی است که در ابتدا ذکر نمودیم. با شتاب گیری مشابه بین این خودروها، به سختی می‌توان برنده را حدس زد. در اولین مسابقه آلفارومئو شتاب گیری فوق‌العاده‌ای داشته و برتری خود را تا خط پایان حفظ می‌کند. لوتوس استارت بسیار خوبی داشته اما در اواسط مسابقه قافیه را به رقیب ایتالیایی خود می‌بازد. با اینکه M2 کامپتیشن با پیشرانه‌ای ۴۰۵ اسبی پرقدرت‌ترین خودروی این مسابقه است اما خب نمی‌توان برتری قدرت خود را به دیگران دیکته کند.

درگ نهایی واقعاً اهمیت نسبت قدرت به وزن را نشان می‌دهد. با اینکه آلفارومئو ۴C کمترین قدرت یعنی ۲۳۷ اسب بخار را دارد اما وزن آن تنها ۱۱۱۸ کیلوگرم است. این خودرو کمی سبک‌تر از اگزیج بوده اما فاصله‌ی وزنی آن با ب‌ام‌و قابل‌توجه است. آلفارومئو ۲ سیلندر کمتر دارد اما برتری آن در این رقابت کاملاً واضح است.


خودروهای سبک در اکثر اوقات محصولاتی سریع هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کاوه

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نتیجه غافلگیر کننده است. فقط با محک وزن نمی شود نتیجه را توضیح داد. در ضمن ب.ام.و با داشتن چنین راننده برازنده ای به نظرم برنده اصلی است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من هم با نظر اقای کاوه موافقم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    مشخصات لوتوس اگزیج 350 اسپورت
    موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری سوپرشارژ 345 اسب بخار با 400 نیوتن متر گشتاور، صفر تا صد 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت 273 کیلومتر در ساعت، گیربگس 6 دنده دستی به صورت آپشن اتوماتیک، وزن 1125 کیلوگرم، دیفرانسیل عقب.
    مشخصات آلفا رومئو 4C
    موتور 4 سیلندر 1.7 لیتر توربوشارژ 237 اسب بخار با 349 نیوتن متر گشتاور، صفر تا صد 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت 257 کیلومتر در ساعت، گیربگس 6 دنده اتوماتیک، وزن 1118 کیلوگرم، دیفرانسیل عقب.
    مشخصات بی ام و M2 کامپتیشن
    موتور 6 سیلندر 3 لیتر توربوشارژ 405 اسب بخار با 550 نیوتن متر گشتاور، صفر تا صد 4.2 ثانیه و حداکثر سرعت بدون محدودیت 280 کیلومتر در ساعت، گیربگس 6 دنده دستی به صورت آپشن اتوماتیک، وزن ( دقیقا نمیدونم ) دیفرانسیل عقب.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خودروهای سبک در اکثر اوقات محصولاتی سریع هستند
    بهترین و بزرگترین نمونه ( مکلارن ۷۲۰S )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    تازه آلفارومئو 4c توی مسیر مستقیم مشکل داره
    وگر نه …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اسم = الفارومئو
    لقب = شاخ شکن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا