آلفا رومئوبی ام وتسلا

درگ تسلا مدل 3 پرفورمنس با ب‌ام‌و M2 و آلفارومئو 4C

تاکنون در مسابقات درگ مختلف دیده‌ایم که تسلا مدل ۳ پرفورمنس در مسافت ۴۰۰ متر خودروی بسیار سریعی است تا جایی که حتی می‌تواند خودروهای بنزینی بسیار قوی‌تر از خود را مغلوب کند. به همین دلیل معمولاً این سدان الکتریکی شانس بسیار زیادی برای پیروزی دارد. حال در این ویدئو شاهد یک درگ دیگر میان مدل ۳ پرفورمنس و خودروهای بنزینی هستیم. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و آلفارومئو ۴C رقبای سدان الکتریکی تسلا در این درگ هستند. مدل ۳ پرفورمنس به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و آن‌را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بااین‌حال، رقبای تسلا در این درگ نیز هرگز خودروهای دست‌وپا بسته‌ای نیستند. در سینهٔ M2 کامپتیشن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار گرفته که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ب‌ام‌و برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب دو گیربکس مختلف شامل ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و شش سرعتهٔ دستی را ارائه می‌کند که خودروی حاضر در این درگ به نمونهٔ دستی مجهز است. طبق ادعای ب‌ام‌و، این کوپهٔ اسپرت با گیربکس دستی ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آلفارومئو اما از یک موتور کوچک چهار سیلندر با حجم تنها ۱.۸ لیتر استفاده می‌کند که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما باید توجه داشت که ۴C وزن بسیار سبک‌تری دارد که نسبت قدرت به وزن چشمگیری را ایجاد کرده است. علاوه بر این، گیربکس دوکلاچهٔ این اسپرت ایتالیایی هم کمک کرده تا به خودروی بسیار سریعی تبدیل شود به‌گونه‌ای که شتاب صفرتاصد آن تنها یک‌دهم ثانیه از ب‌ام‌و کُندتر است. تمام این موارد در نتیجهٔ این درگ که در شرایط کاملاً بارانی برگزار شده هم منعکس شده است زیرا با شروع مسابقه، تسلا به‌سرعت جلو می‌افتد درحالی‌که ب‌ام‌و و آلفارومئو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند و تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. نکتهٔ جالب اینکه هردو خودروی بنزینی هنگام عبور از خط پایان سرعت بیشتری نسبت به مدل ۳ داشتند.

 

مشخصات فنی

تسلا مدل ۳ پرفورمنس

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

آلفارومئو ۴C

پیشرانه ۲ عدد الکتریکی ۳.۰ لیتری I6 توربو ۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۱۰ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۴۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۱۸۴۷ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم ۸۹۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه ۴.۴ ثانیه ۴.۵ ثانیه
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    این آلفا واقعا زیباست . حیف که تولیدش متوقف شد . اگه یه موتور ۶ سیلندر توربو استفاده میکردن با این شاسی سبک شتابش ۳ ثانیه بود . گوهریه برای خودش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      علیرضا عزیز
      حیف شدن تعدادی که تو ایران هستن واقعا اگر بخواین سوار بشین باید با خودرو بر ببرینش پیست با این وضعیت جاده ها حتی در اتوبان ها هم قابل تردد نیست وقتی جرمی جولیا رو برد به نمایندگی الفا بعد از تست و چشمش به 4c افتاد گفت نظرم عوض شد 4c رو میخرم..
      از این بدتر برای سواری لوتوس هست واقعا خیلی جثه ی کوچیکی داره به جرات سقفش تا لبه ی در یه سدان مثل کرولاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (425 ديدگاه)

        چندباری که آلفا رو دیدم زیبایی و روح ایتالیایی در طراحیش فریاد میزد . کاملا تفاوت خطوط و حجم ها با خودروهای آلمانی مشخصه . ولی سواریش با باکستر واقعا متفاوته . اون راحتی که باکستر داره آلفا نداره . اما جذابیت آلفا چیزی نیست که بشه ازش گذشت . به نظرم ایتالیا مظهر طراحی هنرمندانه و آلمان مظهر مهندسیه .

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. parvaz

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      و باز تو زمین خیس M2 رو قرار دادن، یه دیفرانسیل عقب تو زمین خیس خلع سلاح میشه بخدا، نه اینکه طرفدارش هستم بخاطر اینکه خود واقعیشو نمیتونه نشون بده، شتاب ثانویه شو دیدین

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اگر بخوایم انقلاب خودرو سازی رو از سال 1767 که اولین خودروی بخار ساخته شد و بعد در سال 1886 کارل بنز پتنت موتور واگن رو عرضه کرد تا امروز چندین بخش کنیم بنظرم میشه یه قسمت رو که مربوط به ایندس رو به اسم تسلا زد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ak_007

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (562 ديدگاه)

    M2 competition یکی از خفن ترین کوپه ها جمع و جور بازاره
    تو اکثر تستا بش میگن تنها M واقعی!
    آلفا هم ی چیز تو مایه های آلپاینه یا حتی میاتا، با قدرت کم بیشترین حس و حالو ب نسبت میده
    ولی جالبی تسلا اینه که یه سدان کامپکت به نسبت خونوادگیه که این پرفورمنسو داره!
    البته اون عکسی که پدال واسه آلفا و bmw گذاشته فکر میکنم نسخه معمولی M2 باشه نه کامپتیشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    درگ که شروع شد تسلا یه دفعه غیب شد
    کامل از زاویه دوربین خارج شد
    پشمام ریخت?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      کلیپ های کوتاهی از شتابگیری کامیون Semi در خیابان ها وجود داره که دیدنش مو به تن آدم سیخ می‌کنه…!!!
      یک غول ۱۱,۳۰۰ کیلوگرمی با شتاب ۵ ثانیه…..!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        المیراج جان اگه میشه یه لینک از ویدیوش بزارید منم برم ببینم
        دستت درد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. GERMANY

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    الفا چه قشنگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. car fan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    شتاب مزخرفه… برا کی مهمه که کدومش چند ثانیه سریع تره…
    لذتی که الفا و bmw میدن رو اصلا و اصلا تسلا نمیده که هیچی میشه گفت مزخرفم هست از خیلی لحاظ حالا کاری ندارم ولی خوب خلاصه میخواستم بگم همه چی 0 تا 100 نیس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      مشتاق شدم بدونم تاحالا ب دستگیره تسلا دست زدی یا نه هموند ک سوار ریمک شده بود خیلی لذت میبرد پس لزوما الکتریکی بودن حوصله سر بر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        هموند از سرعتش لذت میبرد نه از رانندگیش. وقتی با برقی ها تا ۲.۱ ثانیه هم شتاب بگیری انگار با یه بنزینی شتاب ۴.۵ ثانیه ای داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. دوست

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید ولی اگر ممکنه بخش غیر مفید ویدیو رو کات کنید … فکر کنم برای بیشتر دوستان دو دقیقه ی آخر واقعا چیزی نداشت … مرسی از توجه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Soli

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ماشین تسلا بهتر از ماشین بوگاتی است.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. ایمان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بچه فراری و M۲ کامپتیشن ❤?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. mehdi

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    درگ جالبی بود بی ام و چقدر خوشگله عقبش
    بی ام و سری ام فقط تا5 چراغ های عقب جذاب بود ام8 واقعا کشیده و خراب شده طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. iman

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    بین آلفا و ام ۲ انتخاب سخته ولی
    اول آلفا
    دوم ام ۲
    .
    .
    .
    تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عکس اول فقط / تسلا عین این ادمهای کمریه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Sina

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کل منم منم کردن تسلا چه سدانش چه وانتش به شتاب توی مسیرهای کوتاه و مسابقات درگه در حالی که این مزیت هیچ سودی در دنیای واقعی برای اکثر عموم مردم نداره
    در مسافت کوتاه ماشین های برقی میبرن
    ولی وقتی مسافت طولانی بشه مثلا بشه ۱۰۰۰کیلومتر ب ام و و آلفا توی نصف روز میرسن به مقصد اما تسلا دو روز بعد با دو تا شارژ۸ساعته سرو کله ش پیدا میشه
    دیگه انتخاب با خودتونه که گول یه مسیر ۴۰۰متریو بخوری یا واقع بین باشیو به کیلومترهای بالا فکر کنی
    تازه بعد ۸؛۹ سال هج مدام باید سیمش به برق باشه مثل این موبایلا که بعد چندسال باطریاشون به فنا میره مدام شارجرش به برقه و تبدیل میشه به تلفن ثابت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Farzad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    واقعا این بچه ی ایتالیایی یه عشق بی پایانه !
    جایزه‌هایی که آلفا رومئو ۴c در سطح جهان درو کرد :
    جایزهٔ «خودروی عملکردی سال ۲۰۱۵» در افتتاحیهٔ همایش اهدای جایزهٔ بهترین خودرو و ون سال توسط اتحادیهٔ خبرگزاری‌های موتوری حرفه‌ای در ایرلند
    جایزهٔ «زیباترین خودروی سال ۲۰۱۳» در بیست و نهمین فستیوال بین‌المللی اتومبیل در فرانسه—با کسب ۴۱ درصد از کل آراء و در جایگاه بالاتر نسبت به ب‌ام‌و سری ۴ (۲۵٪)، مرسدس-بنز سی‌ال‌ای (۲۲٪)، مزدا ۳ (۱۲٪). بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ رأی از بیش از ۵۰ کشور جهان در این فستیوال به ثبت رسید.
    جایزهٔ بهترین خودرو در رده ی خودروهای اسپورت وارداتی در جوایز «بهترین خودروهای ۲۰۱۴» از سوی مجلهٔ اتو موتور اند اسپورت—با اختلاف نسبت به برندهٔ قبلی، استون مارتین رپید اس
    جایزهٔ «بهترین خودروی اسپورت سال ۲۰۱۴» در ردهٔ ابرخودروهای کامپکت با رأی ال اکونومیستا
    خوانندگان مجلهٔ اتوزیتانگ با ۱۷٫۲٪ آراء، این خودرو را به عنوان برندهٔ نسخهٔ ۲۶ جوایز «جام خودرو» در ردهٔ خودروهای اسپورت/وارداتی برگزیدند.—این خودرو با دریافت این جایزه، خودروهای گرانتری نظیر استون مارتین وی۸ ونتیج (۱۶٫۶٪) و جگوار نوع اف (۱۵٫۸٪) را شکست داد.
    جایزهٔ مخاطبان مجلهٔ وات کار؟ در ردهٔ «هیجان‌انگیزترین خودروی معرفی شده در سال ۲۰۱۳»
    معرفی به عنوان خودروی سال ۲۰۱۳ از سوی مجلهٔ اف‌اچ‌ام
    جایزهٔ شیک‌ترین خودروی سال ۲۰۱۶ از سوی ویچ‌کار استرالیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فرزاد جان میدونی چه خودروی بعنوان زیباترین خودروی امسال Most beautiful car of the year انتخاب شد!!!
      ب ام و سری2 گرن کوپه در رای گیری بیش از 120،000 نفر بعنوان زیباترین خودروی سال انتخاب شد.اونم با کسب 53 درصد آراء!!!!!!

      (( راستش من تعجب میکنم از سایت پدال که خیلی از خبرهایی که گاهی اهمیت چندانی رو ندارن پوشش میده اما این مطلب رو نذاشت،که هرساله برگزار میشه و بیش از 120 هزار نفر درش شرکت کردن و رای دادن که زیباترین خودروی سال رو انتخاب کنن. حتی بعضی سایت های غیر خودرویی مطلبش رو گذاشتن اما پدال این برنامه رو پوشش نداد))
      در هرصورت سری2 گرن کوپه بعنوان زیباترین خودروی سال انتخاب شد اونم ازدید مردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله مهدی جان کاملا موافقم …
        سری ۲ گرن کوپه هم واقعا زیبا و چشم نوازه مخصوصا رنگ آبیش …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. MAHDI

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چرا جمله درگ خیس رو حذف کردید!!!!!! عجب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Kf

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من که هیچ وقت حاظر نیستم صدای پنکه برقی رو با صدای اگزوز و بک فایر عوض کنم هر چقدر هم میخواد راحت سریع و ارزون باشه تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran.Jy

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اصلا چرا همچین درگ های برگزار میشه؟ به شکل کلی درگ خودش بی فایده است. باز اگه تو یه کلاس خودرویی باشه یکم هیجان داره
    ولی همچین درگ هایی اصلا ارزش دیدن هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارشیا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ماشینای برقی تا زمانی جلوترن که ماشین بنزینی به گشتاور حد اکثر برسه بعد اینکه ماشین بنزینی گشتاورش کامل شه دیگه تمومه تقریبا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا