آلفا رومئو

آلفارومئو توناله معرفی شد، گام جدیدی برای احیای برند ایتالیایی

توناله به‌عنوان اولین محصول الکتریکی‌شدهٔ آلفارومئو با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی در ایالات‌متحده رسماً رونمایی شده است. این کراس‌اوور کامپکت لوکس در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ راهی بازار آمریکای شمالی خواهد شد تا قدم دیگری برای احیای این برند باسابقهٔ ایتالیایی بردارد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

زیر کاپوت

مهم‌ترین ویژگی توناله برخورداری از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی است زیرا آلفارومئو تاکنون هیچ محصول الکتریکی‌شده‌ای نداشته است. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری توربو با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک برای نیرو دادن به چرخ‌های جلو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۲۱ اسب بخاری در عقب مجهز است که مجموع خروجی را به ۲۷۵ اسب بخار قدرت می‌رساند. در اینجا یک پکیج باطری ۱۵.۵ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که امکان پیمودن حدود ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. شارژ کامل این باطری‌ها با شارژرهای سطح دو حدود ۲.۵ ساعت طول می‌کشد.

این قوای محرکه با نمونه‌ای که برای جیپ کامپس ۴xe در اروپا ارائه می‌شود مشترک است اما در توناله خروجی بالاتری دارد و خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ اما علاوه بر این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، در ایالات‌متحده یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه می‌شود. این نسخه به‌صورت استاندارد به گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. در اروپا اما خبری از این موتور ۲ لیتری نیست و در عوض در کنار نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، دو مدل هیبریدی خفیف ارائه می‌شود.

هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر با موتور الکتریکی ۴۸ ولتی ۱۵ کیلوواتی مجهز هستند که نیروی آن‌ها از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل هیبریدی خفیف پایه ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما در مدل دوم به لطف توربوشارژر هندسه متغیر، قدرت موتور بنزینی به ۱۶۰ اسب بخار می‌رسد. در هردو مدل، موتور الکتریکی می‌تواند به‌طور موقت ۲۰ اسب بخار به قدرت اضافه کند و امکان آغاز حرکت یا پارک کردن را صرفاً به‌صورت الکتریکی فراهم می‌کند. علاوه بر این، در برخی بازارهای اروپایی مثل ایتالیا یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربودیزل با ۱۳۰ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود.

بیرون

طراحی بیرونی توناله تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده و در اینجا هم همان جلوپنجرهٔ سنتی آلفا با چراغ‌های باریک تمام LED سه‌بخشی در طرفین آن به چشم می‌خورد. گرافیک چراغ‌های باریک عقب هم مشابه چراغ‌های جلو طراحی شده است. این گرافیک به سبک شماره‌گیر چرخشی تلفن‌های قدیمی طراحی شده و آلفارومئوهای کلاسیک را تداعی می‌کند. همچنین برای توناله رینگ‌های پنج دایره‌ای مشهور آلفا هم در نظر گرفته شده که به‌صورت استاندارد ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی هم وجود دارد.

زیر پوست این کراس‌اوور جدید نسخه‌ای بروز شده از همان پلت‌فرم قدیمی فیات-کرایسلر قرار دارد که در خودروهایی مثل جیپ کامپس استفاده می‌شود. بااین‌حال، در توناله فاصلهٔ عرضی چرخ‌های این پلت‌فرم افزایش یافته، از آلومینیوم بیشتری در آن استفاده شده و تغییراتی متناسب با پیشرانه‌های هیبریدی جدید را تجربه کرده است. توناله با ۴,۵۳۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۰۰ میلی‌متر ارتفاع، کمی از رقبایی مثل آئودی Q3 بزرگ‌تر است.

داخل

توناله در داخل به‌صورت استاندارد با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود. این نمایشگر سیستم Uconnect 5 را ارائه می‌کند که از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و ارتباط با خانه هم برخوردار است. کراس‌اوور جدید آلفارومئو به‌صورت استاندارد به لیستی طولانی از سیستم‌های ایمنی هم مجهز است که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و پایش نقاط کور می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند این سیستم‌ها را به‌صورت سفارشی ارتقاء دهند و از قابلیت خودران سطح دو و ویژگی‌هایی مثل دستیار ترافیک برخوردار شوند.

آلفارومئو همچنین با توناله برنامه جدیدی بنام NFT را راه‌اندازی کرده است. NFT درواقع یک توکن است که اطلاعاتی مثل رنگ و آپشن‌های خودرو را ثبت می‌کند و به خریداران تحویل داده می‌شود. آلفارومئو می‌تواند هر زمانی که توناله برای سرویس یا تعمیر به نمایندگی مراجعه می‌کند، اطلاعات NFT را به‌روزرسانی کند. از این طریق یک گزارش دیجیتالی از کل تاریخچهٔ خودرو ایجاد می‌شود. به گفتهٔ آلفا، یکی از کاربردهای این برنامه افزایش ارزش خودروهای کارکرده خواهد بود زیرا تاریخچهٔ تعمیر و نگهداری را ثبت می‌کند.

توناله در ایالات‌متحده در سه تیپ مختلف عرضه خواهد شد. تیپ پایه که اسپرینت نام دارد، فقط با پیشرانهٔ ۲ لیتری ارائه می‌شود. تیپ میانی بنام Ti با موتور ۲ لیتری یا ۱.۳ لیتری پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری است و تیپ پرچم‌دار ولوسی هم فقط به‌صورت پلاگین‌هیبریدی به فروش می‌رسد. فعلاً قیمت هیچ‌کدام از این تیپ‌ها اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    آمدی خوش آمدی ولی چرا اینقدر کم جون آمدی

    موافقم 55
    مخالفم 8
    1. Humer

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (299 ديدگاه)

      راست میگی آدم فکر می کرد حداقل از استلویو قوی تر می شد کم کمش ۵۰۰ اسب

      موافقم 20
      مخالفم 10
    2. ehsan fa

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1895 ديدگاه)

      خوش که آمد ولی آلفا تو ماشین سنتی مونده بود همش خراب میشد ، این چه شود خدا میدونه !!! احتمالا نصف سال تو تعمیرگاه خواهد بود

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. Moon

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    این چی ؟ آلفارومئو؟ شوخی می کنی ؟ لعنت خدا بر فیات

    موافقم 25
    مخالفم 17
    1. پارسا

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      از نظر طراحی که تمام مؤلفه‌های آلفا رو داره و کاملا اصیله. بی ام و و جگوار گفته بود یکی 🤦‍♂️ واقعاً آدم میخواد با سر بره تو دیوار

      درباره حجم موتور هم که دوستان هیبریدیه این ماشین :| بعد حجم موتور جولیتا چقدر بود مثلاً؟؟؟
      یکی نوشته حد اقل قدرتش از استلویو بیشتر بود
      دوست عزیز چه سگمنتیه این ماشین؟؟ :// کراس اور کامپمت!!!!
      کامنتا افتضاحه…آلفا که نمیاد به رویا پردازیای شما اهمیت بده هر موقع از ضرر در بیاد دلش خواست سوپر اسپورتم میده
      فوق‌العاده مدل هوشمندانه‌ایه به نظر من دمشم گرم تمام

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. احمدرضا

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        تنها کامنتی که کارشناسی شده گذاشته شده زیر این پست مال شماست
        منم اومدم یچی بگم ولی گفتم بیخیال 😂 یکی سرجیو مارکیونه بزرگ رو مسخره میکنه حتی درباره طرف نخونده ببینه کیه یکی دیگه میگه مارکیونه گند زد به داچیا! در حالی که حتی نمی دونه اون لانچیاست یکی دیگه هم میگه آلفارومئو هیچوقت برند بزرگی نبوده 🙂

        آلفا مسیر رو تازه شروع کرده و برای شروع عالیه
        امیدوارم که نتیجه خوبی بگیره این ماشین پتانسیل بالایی داره برای برگ برنده بودن

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. Moon

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (176 ديدگاه)

        کدوم مولفشش رو داره دقیقا ؟ فقط جلوپنجره ی مثلثی ؟ طراحی کابینش که با استولیو و جولیا فرقی نداره (که البته تنها نکته مثبتش ) در مورد حجم موتور زیاد نمیشه بهش ایراد گرفت چون یه پله پایین تر از استولیو هستش و این نسخه ی پایه هستش قطعا ( شایدم نه ! ) بعدا یه نسخه ی پرفورمنس ازش خواهیم دید در مورد سرجیو مارچیونه هم باید بگم که اینقدر گند زده که جمع کردن فیات از ورشکستگی رو می شوره میبره نمونش خرید گروه ورشکسته ی کرایسلر نمونش اپدیت نکردن گروه کرایسلر نمونش خالی کردن سبد الفارومئو نمونش ورشکست کردن لانچیا و … این مرد هیچ کار مثبتی قبل از مرگش نکرد تازه بعد از مرگش هم ادغام FCA با PSA بود که قطعا یکی از وصیت های سرجیو مارچیونه بوده حتما میدونی که قبل از مرگش به کل خودروسازی های اروپایی پیشنهاد داده بود برای ادغام شدن و همه هم یه جواب بهش داده بودن ما خودمون مشکلات زیادی داریم نمی خوایم که مشکلات FCA هم به مشکلاتمون اضافه بشه !

        موافقم 1
        مخالفم 2
  3. Moon

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اون جلوپنجره ی مثلثی رو اگه برداری با بی ام و اشتباه گرفته میشه پشتش هم که شبیه جگوار لعنت به اون سرجیو مارچیونه که نزاشتی آلفا رو فولکس بخره

    موافقم 25
    مخالفم 18
    1. Ardalan

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      لعنت بهش نه فقط بابت الفا بابت فیات و داچیا و مازراتی

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. GMA

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        داچیا مال رنو هست، لانچیا مال فیات هست🙃

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. مرتضی

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (196 ديدگاه)

        لانچیا

        موافقم 6
        مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        آلفارومءو خیلیم ماشینای خوبی داره.فقط کم هستن که البته زیاد نباید باشن.خیلیم کم نباید باشند.آلفا جیولیا حداقل ۲برتری بر بی‌ام‌وی m3 داره.
        حواستون باشه نفرین ناحق نکید که به خودتون برمیگرده.البته لعنت تو تا حدی بیخود نیست.گفتم که حواستون باشه.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Moon

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (176 ديدگاه)

          😂 👍

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. RKH7787

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    منم موخوام

    موافقم 15
    مخالفم 0
  5. GMA

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    چرا اصلا آدم را به عنوان یه آلفارومئو تحت تاثیر قرار نمیده؟ احتمالا قیمتش هم مضحک و فضایی خواهد بود و یه ضرر بزرگ دیگه هست، من خوشم نیومد

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. محمد

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      حس میکنم‌موفق نمیشه !!!!
      شرکت ها اینقدر بد بخت شدن که برای رو پا موندن مجبورن چه ماشین های مضحکی بدن بیرون !
      هِع😒

      موافقم 8
      مخالفم 18
    2. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      کابینش که منو تحت تاثیز قرار داد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. AMANTE

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    وقتی طراحی کلاسیک کوپه خودت رو میخوای بروز رسانی کنی و در قالب یک کراس اوور ارائه بدی ولی زیاد موفق نمیشه. منظورم مدل SZ هست.
    البته خود طراحی SZ هم طوری بود که یا دوست اش داشتی یا ازش بدت می اومد.
    در کل یک کراس اوور با طراحی و مشخصات خوبی هست ولی رقبای کار کشته و سر سختی داره.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Sina10

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      مشکل SZ اینه که به نظر من تعداد مخالفای طراحیش بیشتر از موافقشه البته این فقط نظر منه
      نمای مربعی جلوی عجیبش
      از بقل هم عجیبه
      عقبش هم که با اون طراحی خطی حتی باز هم عجیب تر میشه! به نظرم بیشتر از اینکه بشه بهش گفت زشت
      باید گفت عجیب
      باز خوبه حداقل این ماشین توناله طراحی انچنان عجیبی استفاده نکردن ، خاص هست ولی نه عجیب
      متاسفانه قراره خیلی کم جون و خسته باشه ، یه کراس اوور مسخره که روش اسم الفا چسبوندن

      موافقم 0
      مخالفم 2
  7. محسن

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اگه پهن تر بود قدرت بیشتری داشت و کمتر از پلاستیک استفاده میکرد یه گزینه عالی بود

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. B.A.E Systems

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    آلفا کی این قدر حقیر شد که موتور 1.3 لیتری بده بیرون 🤔🤔

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      از کی حقیر بودن به موتور کوچیکه؟ای بابا.چه آدمایی پیدا میشنا.
      پدال لطفا منتشر کن.سپاسگذارم.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. ممد ژانگولر

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    تغریبا ۱۵ ساله دارم این ماشینو پیگیری میکنم
    اول قرار بود به اسم کمال باشه که تو ایران هم‌ روش برنامه داشتن که نشد متاسفانه

    ولی برام ی چیزی جالبه از ۱۵ ساله پیش که به عنوان کانسپت معرفی شد گذشته و تازه نهایی شده

    نمیدونم چی بگم چرا شرکت آلفا انقدر کند حرکت میکنه
    شایدم برای بودجه باشه

    حکایت شرکت فراریه
    میدونه محصولاتش همیشه مشتری های خاص خودشو داره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. محمد امین

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    طراحی معمولی داره ، نه خیلی زیبا و نه بد ، ولی درکل زیباست و عناصر آلفا های قدیمی تر رو مخصوصا در چراغ های جلو و رینگ ها داره
    به نظرم ضعف این ماشین در پیشرانه هست، البته باید اول قیمتش رو برسی کنیم ولی یکمی کمبود قدرت داره ، البته ماشین پرشتابی به نظر میرسه ، ۶.۲ ثانیه زمان خوبی برای این کلاس رقابت هست
    نیاز بود یه موتور با قدرت ترکیبی حدود ۳۵۰ اسب براش بزارن توی تیپ های بالاتر … که شتاب حدود ۴.۵ داشته باشه
    طراحی داخلی جذاب هست ، ولی ممکنه از نظر کیفیت در سطح پایین تری نسبت به رقبا باشه ، هرچند معلوم نیست.
    به طور کل همه چیز به قیمت بستگی داره ، می‌تونه خیلی ارزش خرید بالایی داشته‌ باشه چونکه فاکتور های موفقیت رو داره ، و ممکنه یه محصول شکست خورده باشه و باید خیلی روی قیمتش کار کنن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. امین

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (495 ديدگاه)

    طراحیش شبیه یک عقب مانده ذهنیه ۱۲ ساله عینکیه مخصوصا از جلو

    موافقم 12
    مخالفم 10
  12. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    قبلش چی بوده که مدیرعامل جدید این همه عقب انداخت این شده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  13. تحت پیگرد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این طراحی ناله چیه خدایی

    موافقم 5
    مخالفم 4
  14. زیزیگولو

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    بعد از حذف جولیتا و میتو و 4C تعداد محصولای کمپانی آلفا کم شده بود و احتیاج به یه ماشین با طراحی نو در سبد محصولاش داشت

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. (Saeed(peugeot

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مدیر عامل پژو ؛ مدیر عامل آلفا شده ( ژان فیلیپ ایمپاراتو )

    حتی تولید این خودرو رو ۱ سال عقب انداخت ؛ که پرفورمنس بالایی داشته …. ولی با این توان موتور ……چی بگم

    ولی به نظر من موفق میشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پرفورمنس که به موتور نی.
      راستی تو که پژو فنی برو مقایسه‌ی پژو ۴۰۵ رو با رقباش مثل آءودی ،بنز سی کلاس نسل اول ،آلفارومءو… تو زمان قدیم امتیازاتشونو ببین.سایت zePerfst مقایسه کرده.ولی انگلیسی بنویس که فارسی شاید نیاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    من فکر کنم خیلی بهتره که تمام این الفارومئو زیر مجموعه فولکس واگن بشه جدی میگم چون میکوبه از نو میسازه امان از این فیات فکر میکنه همه مثل خودش فیات ۵۰۰ میدن بیرون جلوش خیلی شبیه بوگاتی شیرونه خیلی خداییش اگه زیرمجموعه فولکس بشه هم به سود فولکسه هم خودش الان هر زیرمجموعه فولکس ببینی تو اوضاع درجه یک به سر میبرن

    موافقم 2
    مخالفم 9
  17. Aboalfazl demon

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    قراره رو همین پلتفرم . داج هورنت ساخته بشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. کوبیده

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    یادم نمیاد الفا هیچ وقت خودروساز بزرگی بوده باشه
    حالا نرین یه مسابقه از زمان تیمور خان قاجار پیدا کنین ک این توش اول شده

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. GMA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      تیمور خان قاجار 😳😂

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. Mf1

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (243 ديدگاه)

      یه نگاهی به خودروهای افسانه ای ده ۶۰ میلادی آلفا بکن بعد متوجه میشی که tz2 و 33s چه خودروهای بودن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. یوسف

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (743 ديدگاه)

    تو چند سال گذشته انقدر رندر از این مدل دیدیم که رونماییش من یکی رو غافلگیر نکرد. طراحی بیرونی پایین تر از استعداد زبان طراحی آلفاس، کابین طراحی خوبی داره و امیدوارم کیفیتش هم خوب باشه. فنی بدک نیست برای این جثه خوبه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. Jdm باز

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحی و قدرتش خیلی چشمگیر نیس و حس یه الفا رو منتقل نمیکنه
    فکر نکنم زیاد موفق بشه
    اگه قدرتش بیشتر بود بنظرم بهتر میشد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. Bilbo

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چه طراحی نافرمی داره انگار. یه جوریه اصن از هر جنبه که بهش نگاه میکنه آدم. 🤔

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      تا حالا کدوم آفا رومءو طراحی رو فرمی داشته که این بخواد داشته باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. احمدرضا

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        چند سالته عمو؟
        میخاستم ببینم سنت به زمان 8c میرسه
        اون موقع 8c رو میگفتن جزو زیباترین های دنیاست

        اون موقع برند های مورد علاقه چینیت کجا بودن کارشناس؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          من فقط سوال کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. مردیم از خوشی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    من بعد از دیدن قدرت موتورش دیگه اون آدم سابق نمیشم 😑😵

    موافقم 5
    مخالفم 4
  23. مسعود

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    به بعضی دوستان اگه برنخوره طراحی جلوش خیلی زشته و حقایق رو باید گفت گذشته از این مطلب رو داشتم میخوندم انتظار قدرتی حداقل ۴۵۰ اسبی داشتم به موتور ۱.۳ رسیدم هنگ کردم…
    اون کوپراها خودروی خیلی قابل تری هستن چه از لحاظ طراحی چه از لحاظ قدرت و ۱۰۰ البته از لحاظ قیمت
    اون فکر کنم بالاترین مدلش ۳۱۰ اسب بخار قدرتشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. net

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ماشینهای الفا که در سپر جلو پلاک وسط قرار نمیگیره و جای پلاک در وسط سپر طراحی نشده بد هست.چراغ باریک جلو و جلوپنجره شبیه بوگاتی شیرون شده.چراغ متصل عقب برای کراس اور جالب نیست.رینگش بد هست

    موافقم 2
    مخالفم 4
  25. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    زیباست.طراحیشم اصیله.
    ماشین های اروپایی ها یه حس نعش کش بودن و ون بودن دارند.الان شما برید آلفارومءو های سال ۱۹۷۹ رو ببینید.دهه ۹۰هارو ببینید.مثل همینن.
    کابینش عالیه.زمان پژو ۴۰۵،توی اروپا آلفارومءو رو با ۴۰۵ مقایسه میکردند.۴۰۵ یه ماشین بود که نسخه های لوکس داشت،اسپرت داشت،اقتصادی هم داشت.آلفازومءو برند لوکسیه که ماشین اسپرت میزنه.۴۰۵ کابینش آدم رو به سرعت رفتن تشویق میکنه.آلفا هم جدیدا گفتا کمترین میزان نمایشگر رو استفاده میکنه.الان این ماشین،بنظرم کابین اسپرت و سرعتی دارد.
    عاشق الفارومءو هستم.
    شتابش هم خوبه،ولی میتونست بهتر باشه.
    پدال یه مطلب گذاشت که چقدر شتاب برای پرفورمنس نیازه؟برید بخونیدش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    شبیه سانتافه قدیمی سال 2010 است قیافه ضایع موتور پراید قویتره !!!!! رفته تو دسته سه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  27. akrh78

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    حیف اسم الفارومئو که روی این باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ببخشید.من فقط سوال نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمدهادی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    عججججب چیزی زده لامصصب
    حسسسابی آلفارومئویه💪😡😤🔥🔥

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا