آلفا رومئو

آلفارومئو پس از فصل 2023 از فرمول یک خارج خواهد شد

چند روز پیش آئودی سرانجام رسماً اعلام کرد که در سال ۲۰۲۶ وارد فرمول یک خواهد شد. بااین‌حال، این اعلام رسمی هنوز هم کمی مبهم است زیرا این شرکت گفته است که صرفاً به‌عنوان سازندهٔ پاور یونیت وارد این ورزش خواهد شد و تیمی که با آن همکاری می‌کند را تا پیش از پایان امسال معرفی خواهد کرد. تقریباً هم‌زمان با اعلام این خبر نیز آلفارومئو اعلام کرده است که پس از فصل ۲۰۲۳ به همکاری خود با سائوبر پایان خواهد داد.

برای کسانی که با مجموعهٔ تیم فرمول یک کنونی آلفارومئو آشنایی ندارند در اینجا توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. تیم فرمول یک آلفارومئو از نظر فنی همان تیم سائوبر سابق است که با لیوری (طرح رنگ‌آمیزی خودروهای مسابقه‌ای) آلفارومئو مسابقه می‌دهد. سائوبر و آلفارومئو باهم یک قرارداد همکاری فنی و تجاری دارند که طبق آن، آلفارومئو به‌عنوان اسپانسر، بودجه تأمین می‌کند و بنابراین می‌تواند نام و برند خود را روی خودروهای فرمول یک سائوبر بگذارد. دیگر وظایف تیم مثل ساختار مدیریتی نیز بر عهدهٔ سائوبر است.

تیم فرمول یک آلفارومئو در این فصل عملکرد خوبی داشته و دلیل اصلی تمدید قرارداد این شرکت ایتالیایی با سائوبر برای فصل ۲۰۲۳ همین موضوع بوده است. بااین‌حال، پس از پایان فصل ۲۰۲۳ آلفا از فرمول یک خارج خواهد شد. این شرکت طی بیانیه‌ای گفته است که فرصت‌های متعدد روی میز را ارزیابی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که بهترین گزینه برای استراتژی بلندمدت و حفظ موقعیت برند کدام است. مفهوم این بیانیه این است که حضور در فرمول یک به فروش جولیا و استلویو کوادریفولیو کمکی نکرده است و بنابراین شرکت قصد دارد به ساخت خودروهای الکتریکی بپردازد.

خاتمهٔ همکاری آلفارومئو و سائوبر شایعات همکاری آئودی با این تیم فرمول یک را تقویت کرده‌اند. این شرکت آلمانی قبلاً برای ورود به فرمول یک با مک‌لارن و آستون‌مارتین مذاکره کرده است اما طبق گفته‌ها و گزارش‌ها، به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این گفتگوها به نتیجه نرسیده‌اند. به همین دلیل، طبق شایعاتی که اولین بار در اوایل جولای امسال منتشر شدند، آئودی حالا سراغ سائوبر رفته است. گفته شده که این شرکت به‌صورت مرحله‌ای سائوبر را تصاحب خواهد کرد. این فرایند با خرید ۲۵ درصد از سهام تیم در سال ۲۰۲۳ شروع شده و نهایتاً به ۷۵ درصد در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید. درهرحال، به نظر نمی‌رسد اعلام هم‌زمان خبر ورود آئودی به فرمول یک و خروج آلفارومئو از این ورزش تصادفی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    منتظر تیم فرمول یک دوج هستیم:)

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Carbonado Aventador

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      فعلا بیاد تو ناسکار ببینیم چیکارس بعد راجب فرمول یکش نظر بدیم..
      .
      قطعا هر کدوم از امریکایی ها وارد فرمول یک بشن به علت نداشتن دانش , تکنولوژی و تجربه چندین سال باید در اخر گرید استارت بزنن…

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        گل پسر برو سرچ کن بیشتربن بردهای تاریخ فرمول 1 برای سازندگان موتور بعد دیدن اسم فورد فقط بدو بدو. بدو

        موافقم 4
        مخالفم 6
      2. mostafa

        ۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        فرمول یک که صرفا پوله همین آلفا مگه دانشش رو داشت نه نداشت چیکار کردن شاسی آماده وجود داره موتور بقیه شرکت ها میدن
        تیم هم کاملا میشه بست تو فصل نقل و انتقالات
        کار شاخی نیست صرفا باید هزینه کرد
        هر تیمی هم بیشتر هزینه می‌کنه موفق تره
        تازه همین آلفا هیچ افتخاری کسب نکرد و همش از آخر شروع میکرد همون آخر هم تموم میکرد

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. phonix

          ۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          اوکیه داداش
          همه تو فرمول یک غاز میچرونن
          شرکت آمریکایی هم خدای فرمول یکن:)
          هوندا بنز و رنو و فراری همه زیر فورد
          بعد اقای محترم اگه به پول بود که ماهینداری هند الان داشت قهرمانی فرمول یکو درو میکرد به پول نیست تنها به توان و مهندسیه خیلی از شرکت ها اضلا برای فروش تکنولوژی و یا به دست اوردنش تو فرمول یکن چون سود ده نیست این ورزش مگه فوتبال
          شب خوش

          موافقم 8
          مخالفم 2
      3. Elemento

        ۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فرمول 1 لابی اروپایی هاس امریکایی ها اصلا علاقه ای بهش ندارن
        شرکت خودروسازان امریکایی در فرمول 1 مثل اینه ما بریم در سمابقات کریکت یا فوتبال امریکایی شرکت کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          برخی شرکت های ژاپنی در مسابقات ناسکار نقش دارن و موتور تولید میکنن براشون
          در مسابقات اندیا پونصد هم که هوندا حضور داره و موتور هاش تو مسابقات هستند
          تو کریکت هم ماله اسیا و استرالیا هست آمریکای ها مدل خودشون رو بازی میکنن که بهش میگن بیس بال فوتبال آمریکایی هم یه نمونه از ورزش راگبیه که فقط تو آمریکا بازی میشه خیلی هم پر طرفداره
          توی فرمول یک هم تیم آمریکایس داریم داداش

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    وقتی میگم مدیران فیات احمق هستن یعنی این.اگر همین سرمایه گذاری روی ددج انجام میشد و برش میگردوندن به نسکار هم نسکار قشنگتر میشد هم داج کلی سود میکرد و با توجه به اینکه نیاز به پیشرانه پیشرفته نسکار داشتن مجبور به سرمایه گذاری میشد فیات تا انجین جدید برای داج ساخته بشه.خلاصه که فقط همین قسمت که این هم تاثیری در فروش آلفا نداشت.

    موافقم 2
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا