سایر خودروهای آمریکایی

توانایی یدک‌کشی 5 تنی پیکاپ ریویان R1T به قیمت نصف شدن بُرد

هرچند آغاز تولید ریویان R1T به خاطر شیوع بیماری کرونا تا ماه ژوئن به تأخیر افتاده است اما این شرکت همچنان به آزمایش پیکاپ الکتریکی خود ادامه می‌دهد. یکی از آخرین بررسی‌های این شرکت آزمایش آب‌وهوای گرم در جنوب غربی ایالات‌متحده بوده که در آن شرایط توانایی یدک کشی، خنک‌کنندگی باطری و راحتی کابین R1T ارزیابی شده است. یکی از اهداف طی این بررسی‌ها، آزمایش ظرفیت یدک کشی ۵ تنی پیکاپ بوده و به همین دلیل تیم شرکت به مسیر ۶۸ ایالت آریزونا رفتند.

همان‌طور که ریویان می‌گوید، این بخش از جاده توسط جامعهٔ مهندسین خودرو به‌عنوان مسیر استاندارد برای سنجش ظرفیت یدک کشی خودروها تعیین شده است. این مسیر از ارتفاع ۱۶۸ متر از سطح دریا شروع می‌شود و در طول ۱۸ کیلومتر به بیش از هزار متر می‌رسد که تغییر قابل‌توجهی است. آزمایش یدک کشی همچنین به دمای محیطی حداقل ۳۸ درجهٔ سانتی‌گراد هم نیاز دارد. برای اطمینان از توانایی‌های وعده داده‌شدهٔ R1T، تیم ریویان چندین بار اقدام به کشیدن یک تریلر ۹ متری با وزن ۵ تن کرده‌اند اما ازآنجایی‌که شرکت نمی‌تواند آب‌وهوا را کنترل کند، این کار زیر آفتاب بیابانی داغ با دمای حدود ۴۸ درجهٔ سانتی‌گراد انجام شده است.

ریویان همچنین R1T را در درهٔ مرگ هم آزمایش کرده است یعنی جایی که رکورد گرم‌ترین نقطهٔ روی کرهٔ زمین را دارد. این مکان علاوه بر گرمای شدید، اختلاف ارتفاعی در حدود ۱۵۰۰ متر هم دارد اما بااین‌وجود پیکاپ الکتریکی ریویان در اینجا عملکرد خوبی داشته و تیم از داده‌های این آزمایش‌ها برای اصلاح سیستم‌ها و نرم‌افزارهای R1T برای راحتی کابین، کنترل گشتاور و میزان بُرد پیکاپ استفاده خواهد کرد.

مدیر بخش پرفورمنس ریویان در مورد توانایی یدک کشی و بُرد R1T می‌گوید:

چالش محک زدن میزان بُرد پیکاپ در هنگام یدک کشی این است که ما در حال تعیین معیار هستیم. هیچ‌کس تاکنون خودروی الکتریکی معرفی نکرده که توانایی بکسلی نزدیک به R1T داشته باشد. بُرد همیشه بسته به میزان بار و شرایط خارجی مثل باد و دما متفاوت است. به‌طورکلی ما در هنگام یدک کشی با ظرفیت کامل شاهد کاهش بُردی در حدود ۵۰ درصد هستیم

این یعنی کسانی که با R1T اقدام به بکسل تریلر می‌کنند باید انتظار داشته باشند بُردهای ۳۷۰، ۴۸۰ و ۶۴۰ کیلومتری نسخه‌های مختلف این پیکاپ الکتریکی هنگام یدک کشی به نصف کاهش پیدا کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hussein

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    دنیا داره میره سمت برقی شدن ?
    ای کاش میشد حذف نمیکردن پیشرانه های هشت و دوازده سیلندر رو تا میشد بازم صدای یه پیشرانه رو شنید

    موافقم 24
    مخالفم 9
    1. Hadi

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      GMC Hammered EV ظرفیت بکسلش از این هم بیشتره تازه اونم با ۱۵۵۰۰ نیوتن متر گشتاور !
      یه لحظه فقط تصور کنین ۱۵۵۰۰!!?
      شیرون ۱۶۰۰ تا داره !
      ولوو FH بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تا داره!
      شتابش هم زیر ۳ ثانیه اونم با یک موتور الکتریکی برا هر چرخ و ۱۰۰۰ اسب قدرت…
      که قراره ۲۰ اکتبر (۲۹مهر) رونمایی بشه…
      این R1T هم حرف نداره…

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. علیx76

        ۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        دوست عزیز اشتباه متوجه شدی
        شیرون و FH که گفتی ، گشتاور سر فلایویله
        این ۱۵۰۰۰ نیوتن متر که گفتی ، گشتاور سر چرخ

        مثال برات بزنم ، پراید رو فرض کن با حدود ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور . ضریب دنده ۱ برابر ۴:۱ و ضریب فاینال گیربکس برابر ۳:۱ ( اعداد فرضی) ، ینی سر چرخ گشتاور حدود ۱۳۰۰ نیوتن متر داریم
        قبلا هم اگه اشتباه نکنم تسلا همچین زرنگی رو برای تبلیغ ماشینش کرده بود
        همون FH که گفتی ضریب دیفرانسیل عقبش تا ۷.۲:۱ هست . حالا ضریب دنده کرال و ضریب نهایی گیربکس و اسپایسر بماند
        تازه برخی مدل ها از توپی چرخ های خاصی استفاده میکنن که ضریب ۲:۱ (یا ضریب های دیگه ) رو در گشتاور ضرب میکنن

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. Ch

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      یعنی فورد رپتور هم با 5 تن یدک برد نصف میشه یا داستان بنزینی فرق میکنه ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. علیx76

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        صد در صد کمتر میشه ، اما نه به اندازه ی برقی
        اما مهمترین تفاوت اینه که تو ماشین دیزل یا بنزینی ، با ۱۰۰ دلار یه باک ۱۰۰۰ لیتری اضافه کنی و باهاش دور دنیا رو بگردی

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. SF90 STRADALE

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    گرم ترین نقطه زمین دشت لوت واقع در استان کرمان هست با دمای ثبت شده ۷۰.۷ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۰۵ میلادی
    در بحث یدک کشی با پیکاپ های الکتریکی حرفی ندارم چون به شخصه یک فورد F_350 با پکیج Tremor رو بدون لحظه ای تردید به همه پیکاپ های الکتریکی ترجیح میدم

    موافقم 24
    مخالفم 2
  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا یه پیکاپ تراک هوی دیوتی با پیشرانه
    دیزل خیلی گزینه قابل اطمینان تری برای
    یدک کشی هست.
    جابجا کردن چنین محموله ای با برقی ها اونم وسط کویر هیچ توجیهی نداره مگه اینکه یه کامیون همراه خودت داشته باشه تا وقتی باطریش تمام شد هردو رو باهم ببری!

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. کادیلاک

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      خب بنزین کامیون تو تموم بشه چی؟
      کامیونا با بنزین کار میکنه و این ها با برق
      باتریش تموم بشه تو راه میمونه
      بنزین هم تموم بشه کامیون تو راه میمونه

      موافقم 2
      مخالفم 8
  4. Cause

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (71 ديدگاه)

    مگه بنزینی بردش نصف نمیشه یعنی فورد رپتور هم 5 تن بزنه بردش نصف میشه یا نه ؟ این مورد باید بررسی شه.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا