سایر خودروهای آمریکایی

تیزر فیسکر اوشن الکتریکی آفرودر

علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، توسعه فیسکر اوشن ادامه داشته و این شرکت اعلام کرده نسخه آفرود این خودروی الکتریکی را سال آینده معرفی خواهد کرد.

در تیزری که منتشر شده شاهد ظاهری خشن‌تر و باابهت تر و هدفی واضح هستیم: تبدیل شدن به خودرویی تواناتر در زمین‌های سخت. به جلوی خودرو یک گارد اضافه شده و کاپوت هم با اصلاحات ضروری پذیرای لاستیک زاپاس شده است.

این آفرودر الکتریکی دارای فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی، رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر و روف راک با چراغ‌های یکپارچه می‌باشد. نمای عقب خودرو تغییری نداشته ولی رینگ و لاستیک‌های استاندارد جای خود را به رینگ‌ها و لاستیک‌های آفرود داده‌اند.

شاید از دیدن نوشته ملل متحد روی درب‌های جلویی متعجب شوید. خود هنریک فیسکر درباره این نوشته می‌گوید:

مرکز ثقل پایین و فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی باعث افزایش پایداری خودرو شده و باعث می‌شود فیسکر اوشن به یک خودروی پاک تبدیل گردد و سازمان‌های بین‌المللی هم بتوانند از آن در مکان‌های خارج از شهری استفاده کنند.

همچنین فیسکر افزوده است:

این خودرو می‌تواند به عنوان خودروی نظامی بدون آلایندگی اقدام به حمل کارکنان نماید زیرا نفت یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های ارتش‌ها می‌باشد.

مرد شماره یک فیسکر اتوموتیو می‌گوید نسخه بسیار کاربردی این خودرو سال آینده معرفی شده و البته در دسترس عموم هم خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این خودرو تغییرات دیگری را نیز نسبت به نسخه استاندارد تجربه خواهد کرد یا خیر. مدل استاندارد اوشن در اواخر سال ۲۰۲۱ با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و برد فراتر از ۴۸۳ کیلومتری عرضه خواهد شد. هدف این خودرو شکار تسلا مدل X، مرسدس بنز EQC و جگوار آی پیس بوده و می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای را ثبت کند. قیمت این خودرو در آمریکا از ۳۷۴۹۹ دلار شروع خواهد شد که پس از اعمال مشوق‌های دولتی به ۲۹۹۹۹ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    قیمتش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    شاهین جان مطمئنی قیمتش درسته؟وقتی رقیب تسلا مدل x باشه نه قیمتش به سی هزار میخوره نه به سیصد هزار.
    این چیزی که تو مقاله هست به ماشینای صدهزار دلاری شبیهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    قیمتش که رقابتیه. باید صبر کرد و دید واقعا چی از آب در میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا