سایر خودروهای آمریکایی

سرانجام خودروی جدید فیسکر معرفی شد: Fisker EMotion

خودروی تمام الکتریکی جدید فیسکر اموشن، وعدهٔ فضای داخلی بزرگ، طراحی پیشرفته و بُرد بسیار زیاد را داده است

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، شرکت سابق آقای هنریک فیسکر که تنها محصول تولیدی آن مدل کارما بود، در سال ۲۰۱۴ در پی مشکلات شدید مالی ورشکست شده و دارایی‌های آن توسط یک شرکت چینی خریداری شد. این شرکت با تغییر نام شرکت فیسکر به کارما، آن‌را احیا کرده است و با ایجاد تغییراتی در سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی کارما، نام آن‌را هم به Revero تغییر داده و نمونۀ جدید آن‌را به‌تازگی معرفی کرده است؛ اما در سوی دیگر، هنریک فیسکر هم مجدداً شرکت دیگری تأسیس کرده و چندی پیش اعلام نمود که قصد ساخت و معرفی خودروی جدیدی را دارد. پس از انتشار چند تیزر از این خودروی جدید که هرکدام بخشی از آن‌را نشان می‌داند، فیسکر در توییتر خود سرانجام تصاویر بیشتری از این خودرو منتشر کرده، نام آن‌را را که تا پیش‌ازاین مشخص نشده بود اعلام نموده و اطلاعات کمی از مشخصات فنی آن نیز ارائه داده است. این محصول جدید، EMotion نام گرفته و برخلاف کارما، خودرویی تمام الکتریکی است. همچنین در طراحی هم تا حد زیادی با کارما متفاوت به نظر می‌رسد؛ بنابراین فیسکر در خودروی جدید خود قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را کنار گذاشته است.

emotion-image-1

اولین چیزی که در نگاه اول به EMotion متوجه می‌شویم این است که بسیار اسپرت به نظر می‌رسد. گلگیرهای عضلانی و عریض که در زیر خود رینگ‌های بزرگی را جای داده‌اند به همراه طراحی تهاجمی قسمت جلو، نمای کاملاً اسپرتی به این ماشین بخشیده‌اند. در قسمت جلوی خودرو همان‌طور که در تیز قبلی مشخص شده بود، جلوپنجره‌ای وجود نداشته و چراغ‌های LED تطبیقی بومرنگ شکلی برای آن طراحی شده است. درهای خودرو نیز خلاف جهت یکدیگر و به‌صورت پروانه‌ای باز می‌شوند که امیدواریم کاربرد بهتری نسبت درهای موسوم به «بال شاهین» تسلا مدل X داشته باشند چراکه درهای تسلا مشکل‌ساز بوده است. به جهت کاهش وزن، کل بدنهٔ اموشن از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است درحالی‌که فیسکر اعلام کرده که فضای پای عقب آن نیز بزرگ عالی است. برخلاف کارما که از فضای پای تنگ عقب رنج می‌بُرد. سازنده در مورد این خودروی جدید گفته است:

«فیسکر از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی که به‌تازگی توسعه یافته، در این خودرو استفاده کرده است. همچنین با کشیدن محفظهٔ داخلی خودرو به سمت جلو و افزایش فاصلهٔ محوری با استفاده از اوورهنگ‌های جلو و عقب کوتاه، فضای داخلی اموشن افزایش یافته است».

تیزر خودروی جدید فیسکر

فیسکر اموشن قادر است به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها توانایی پیمودن مسافت فوق‌العادهٔ ۶۵۰ کیلومتر را دارد. این بُردِ قابل‌توجه به لطف استفاده از فناوری جدید باطری‌ها به دست آمده که توسط بخش‌های «فیسکر نانو تکنولوژی» و «نانو تکنولوژی انرژی» شرکت فیسکر توسعه یافته است؛ اما متأسفانه صرفاً از روی تصاویر نمی‌توان باطری‌های با فناوری جدید اموشن را مشاهده کرد. علاوه بر این، فیسکر اموشن درست مانند اصلی‌ترین رقیب خود، تسلا مدل S، نهایتاً به قابلیت رانندگی خودکار مجهز می‌شود. هرچند که فیسکر اذعان داشته که این تکنولوژی هنوز در دسترس نیست و از شرکت دیگری برای شرکت نوپای فیسکر گرفته خواهد شد. فیسکر اموشن در اوایل سال آینده به نمایش عمومی درآمده و فروش آن‌هم چندی بعد آغاز خواهد شد. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم که این خودروی جدید فیسکر در جدالی سخت با تسلا مدل S موفق خواهد بود یا اینکه بازهم به سرنوشت کارما دچار می‌گردد.

fisker_emotion

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (276 ديدگاه)

    زوایای بغلش تا حدودی شبیه تسلا شده حتی اون قسمت جلوی ماشین هم شبیه تسلا شده ! بعدش این شرکت که اونقدرا بزرگ و‌سرمایه دار نیست پس چه جوری می خواهد جوابگوی مشتری ها باشه در حالی که تسلا با اون عظمت بعضی جا به مشکل بر میخوره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    همه الکتریکی ها معرفی شدن
    پس کی می خواد میژن ایی بیاد همه بزنن گاراژ ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pony car

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فیسکر چوب خیانت به ایلان ماسک داره میخوره اگر تو تسلا می موند و زرنگ بازی در نمی اورد الان وضعیت خیلی بهتری از لحاظ مالی داشت و اینده بسیار درخشانی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا