سایر خودروهای آمریکایی

شکسته شدن رکورد پیست تاندرهیل وِست توسط جنوویشن GXE

رندی پوبست به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین رانندگان مسابقه و تست توانست رکورد غیررسمی خودروهای الکتریکی در پیست تاندرهیل وست را با خودروی جنوویشن GXE ثبت کند.

GXE یکی از مرموزترین نسخه‌های تاریخ شورولت کوروت بوده است. این خودرو بر پایه نسل هفتم کوروت بنا شده اما بجای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری استاندارد از قوای محرکه الکتریکی استفاده شده است. این مجموعه شامل باتری ۶۰ کیلووات ساعتی، اینورترها و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۴۹ نیوتون متر است.

سال پیش بود که تیم سازنده GXE به حداکثر سرعت ۳۴۰.۸ کیلومتر در ساعت دست یافت و آن‌ها از آن زمان تاکنون به دنبال ایجاد بهترین تنظیمات برای عملکردی بهتر در پیست بوده‌اند.

این شرکت از پوبست برای ایجاد بهترین توازن در هندلینگ درخواست کمک کرد و او نیز به ویژه در بخش تنظیمات بال عقب و سیستم تعلیق کمک شایانی به جنوویشن نمود. در یکی از ویدئوها پوبست از تیم جنوویشن برای تولید خودرویی با حس بسیار سریع تشکر می‌کند.

این راننده با سابقه توانسته یک دور پیست تاندرهیل وست را در زمان ۱ دقیقه و ۲۱.۱۶ ثانیه طی کند که سریع‌تر از کوروت نسل هشتم بوده و تنها اندکی کندتر از خودروهای مشهوری همچون لامبورگینی اوراکان اوو و مک لارن ۶۰۰LT می‌باشد.

گفته شده جنوویشن تولید و تحویل GXE به مشتریان را زمانی که فرایند توسعه کامل شود شروع خواهد کرد. در کل ۷۵ دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۷۵۰ هزار دلاری تولید خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی عالیه هم قدرتش هم گشتاورش ?
    کاش یه نمونه از روی کوروت c8 هم بزنن با بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت……

    موافقم 31
    مخالفم 3
  2. مهدی موتورز

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    کوروت جدید بنظرم ۳ تا مشکل طراحی داره
    ۱ چراغ جلو
    ۲ اسپویلر کوچولو
    ۳ از زاویه بقل پشتش خیلی سادس
    تو رو خدا درس بارانم نکنید?

    موافقم 9
    مخالفم 29
  3. زیزیگولو

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    اعتقاد من اینه که تو هر موردی و تو هر زمینه ای هرچقدرم که حرفه ایو زرنگ باشی بالاخره یه نفر زرنگتر از خودت پیدا میشه که بزنه رو دستت

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. فری

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    باله عقبش نباشه خیلی قشنگه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا