سایر خودروهای آمریکایی

ثبت رکورد سرعت جدید برای جنوویشن GXE الکتریکی

سوپرکار الکتریکی جنوویشن GXE که بر پایه شورولت کوروت شکل گرفته توانست رکورد سرعت خودروهای الکتریکی جاده‌ای را ارتقا دهد. این خودروی کوپه توانست در مرکز هوایی کندی ناسا به سرعت ۳۴۰.۸۶ کیلومتر در ساعت برسد و رکورد قبلی ۳۳۸.۲۸ کیلومتر در ساعت را بشکند.


به نظر می‌رسد این خودرو با کمی تلاش بیشتر می‌تواند به سرعت بالاتری نیز دست یابد. معمولاً ما کوروت را بدون صدای پیشرانه درون‌سوز نمی‌بینیم اما اینجا وضعیت خاصی موجود بوده و واضح‌ترین صدایی که به گوش می‌رسد صدای عبور هوا از روی بدنه و لاستیک‌های روی جاده است.


این خودروی الکتریکی قدرت کل ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۷۴ نیوتون متری خود را از دو پیشرانه الکتریکی به دست می‌آورد. خودروهای الکتریکی معمولاً از گیربکس اتوماتیک تک سرعته یا دو سرعته استفاده می‌کنند اما GXE با پیشرانه ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک در دسترس است.


هدف جنوویشن GXE دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت است. این کمپانی تخمین می‌زند برد خودرو فراتر از ۲۸۲ کیلومتر باشد.

این شرکت به دنبال تولید ۷۵ دستگاه از GXE با قیمت ۷۵۰ هزار دلار است. هدف اولیه این شرکت تحویل اولین نمونه‌های خودرو از اواخر سال جاری میلادی بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    هفصد و پنجاه هزارتا واسه برقیش زیاد جالب نیس، با شصت هزارتا نسل جدید بنزینیشو میگیره آده ? البته این هیولا واسه پیست و درگای خیابونی باید باشه با توجه به قدرت زیاد و برد نسبتا کمش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    سرعتش تازه رسیده به مدلzr1، امیدوارم رقابت شرکت ها سر حداکثر سرعت برقی ها بیشتر و جذابتر بشه همونطور که بنزینی ها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا