سایر خودروهای آمریکایی

سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در فیسکر برای رقابت با تسلا

فیسکر اوشن یک کراس اوور تمام الکتریکی است که برای رقابت با تسلا مدل Y و آئودی Q4 e-tron اسپورت بک جدید عرضه خواهد شد؛ اما همانند هر خودروساز دیگری در دست بودن سرمایه کافی برای تولید این محصول امری حیاتی است. خوشبختانه فیسکر اعلام کرد سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری را از یک صندوق سرمایه‌گذاری شخصی به نام Moore Strategic Ventures دریافت کرده است. ظاهراً این سرمایه باعث می‌شود فیسکر اوشن در همان زمان‌بندی مدنظر یعنی سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

مدیرعامل فیسکر می‌گوید:

از زمانی که ما برای اولین بار این خودرو را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشتیم بازخوردهای بسیار مثبتی از طرف مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران دریافت کردیم. ما به شدت به دنبال ایجاد چالش در صنعت خودروی سنتی هستیم و می‌خواهیم محصول خود را در زمان‌بندی مدنظر یعنی سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کنیم.

این استارت آپ کالیفرنیایی توسط هنریک فیسکر تأسیس شده فردی که قبلاً در استون مارتین و ب ام و مشغول بکار بوده و از آنجا شهرتی برای خود دست و پا کرده است. فیسکر بعدها اولین شرکت کوچک خود یعنی فیسکر اتوموتیو را تأسیس کرد و محصولش یعنی فیسکر کارما نیز نسبتاً خبرساز شد. این کمپانی در سال ۲۰۱۳ ورشکست شد و گروه Wanxiang چین که قطعه‌سازی بزرگ در این کشور است فیسکر را خریداری نمود. ظاهراً این شرکت در حال حاضر با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

علاوه بر سرمایه‌گذاری جدید، فیسکر اعضای جدیدی را به تیم اجرایی خود اضافه کرده است. برکهارد هانکه مهندس اسبق گروه فولکس‌واگن به عنوان مدیر فنی ارشد این شرکت انتخاب شده و سیمون اسپرول نیز مشاور روابط عمومی فیسکر می‌باشد.

طبق خبرهای منتشر شده فیسکر اوشن قیمت پایه ۳۷۴۹۹ دلاری پیش از اعمال مشوق ۷۵۰۰ دلاری خواهد داشت. هنوز جزئیات قوای محرکه این خودرو مشخص نشده اما مدل پایه ظاهراً دارای قدرت حدود ۳۰۰ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. انتظار می‌رود شعاع حرکتی این خودرو حدود ۴۸۰ کیلومتر باشد و ۱۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را بتوان در نیم ساعت شارژ کرد.

این خودرو دارای قطعات آئرودینامیک فعال و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب خواهد بود تا هندلینگ بهتری داشته باشد. در کابین نیز صفحات نمایش ۹.۸ و ۱۶ اینچی بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به نظر شما مثلا میخوام یک ماشین الکتریکی بگیرم
    گزینه های خرید هم تسلا و ائودی و فیسکر
    ایا این دو برند معروف و معتبر رو ول میکردم
    میرفتم دنبال فیسکر
    ایا اینجوری درسته ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. behnam1012

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (983 ديدگاه)

      قیمت تسلا مدل y بدون اعمال مشوق ها۵۲,۹۹۰ دلار
      آئودی E-torn هم قیمت ۷۷,۴۰۰ داره
      اگه توان خرید و قیمت رو در نظر بگیرم فیسکر هم با قیمت ۳۷.۴۹۹ مشتری های خودش رو داره 👍🏻

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (594 ديدگاه)

      همین تسلا هم یه زمانی برای خریدش شک و تردید وجود داشته. فیسکر خوب کار کنه جا میوفته. همین تسلا و آئودی هم مدیریت نکنن ورشکست میشن

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. سورنا

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      هر موقع یاد گرفتی برند پرست نباشی و فارغ از برند به نیازت و رفع نیازت فک کنی اونوقت میتونی بهش جواب بدی

      کسی که بخواد از رانندگیش لذت ببره به برند توجه نداره ممکنه یه شرکت تازه خیلی کیفیت بهتری بهت بده تا یه شرکت برند

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. Archi KHAN

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      یادمون نره همین تسلا را تا چند سال پیش هیچ کس نمیشناخت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ATa

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آرزوه ها و ایده ها بایستی به اندازه سکه های تووی جیبت باشه در دنیای واقعی… علت اصلی موفقیت تسلا تامین اولیه سرمایه توسط خود ماسک بود چراکه هیچ یک از این کمپانی های درون سوز علاقه ای به سرمایه گذاری در چنین معقوله ای نداشتند. شرط اصلی هر بیزنسی تامین سرمایه اولیه است در غیر این صورت محکوم به فنا یا از دست دادن زمان طلایی است. (کانسپت های روی کاغذ)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. نامجو

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    رقابت باعث پیشرفته بخصوص اگر منشا رقابت از چندین کشور مختلف باشه. چه بین اپل و هوای باشه چه بین بنز و جنسیس یا حتی تسلا و فیسکر. تسلا یجورایی در بازار خودروهای الکتریکی انحصار پیدا کرده (بواسطه سرمایه گذاری های درست و منطقی و البته عدم سرمایه گذاری و شناخت بازار توسط رقبا) اما اگر این شرکت میتونه تسلا رو به چالش واقعی بکشه واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اگه واقعا با این قیمت و این مشخصات بیاد، بازارو درو میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا