سایر خودروهای آمریکایی

سرمایه‌گذاری جدید 1.3 میلیارد دلاری در ریویان

ریویان که با معرفی چندین محصول الکتریکی خبرساز شده با جذب سرمایه‌ی قابل‌توجه ۱.۳ میلیارد دلاری از شرکت T. Rowe Price دوباره مطرح شده است. این کمپانی می‌گوید سرمایه‌گذاری یاد شده هیچ صندلی جدیدی را به هیئت‌مدیره ریویان اضافه نخواهد کرد. ریویان همچنین گفته فعلاً هیچ‌گونه جزئیات بیشتری از این سرمایه‌گذاری جدید را منتشر نمی‌کند.


مؤسس ریویان گفته است:

این سرمایه‌گذاری نشان دهنده‌ی اطمینان موجود در تیم، محصولات، تکنولوژی و استراتژی ماست. ما از پشتیبانی چنین سهامداران قدرتمندی بسیار هیجان‌زده هستیم.

ریویان در سال ۲۰۱۹ لحظات قابل‌توجه زیادی داشته است. این شرکت در ماه فوریه سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری را از شرکت‌های مختلف از جمله آمازون دریافت کرد. فورد نیز در ماه آوریل مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در ریویان سرمایه‌گذاری کرد و در سپتامبر نیز شاهد تزریق سرمایه ۳۵۰ میلیون دلاری کاکس اتوموتیو به این شرکت بودیم.


ریویان در نمایشگاه اوورلند امسال یکی از جالب‌ترین جنبه‌های خودروی R1T را به نمایش گذاشت. این شرکت به دنبال عرضه آپشن آشپزخانه‌ی جالبی است که شامل دو اجاق‌برقی، ظرف‌شویی با ۵ گالن آب و… است.


آمازون و ریویان همچنین در ماه سپتامبر قراردادی برای تأمین ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی امضا کردند. ۱۰ هزار خودروی اولیه تا سال ۲۰۲۲ وارد خرده‌فروشی آنلاین آمازون خواهند شد و ۹۰ هزار دستگاه باقی مانده نیز تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد. هنوز جزئیات این قرارداد افشا نشده اما گفته می‌شود این ون‌ها از پلتفرم ماژولار ریویان استفاده خواهند کرد.


ریویان به دنبال معرفی اولین محصولات تولیدی خود در اواخر سال ۲۰۲۰ است. R1T یک پیکاپ بوده و R1S نیز کراس اووری با پیکربندی ۵ و ۷ نفره است. هر دو خودرو با تجهیز به باتری‌های بزرگ‌تر برد بیش از ۶۴۴ کیلومتری خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    خدایی خودروهاشون از تسلا زیباتر و عامه پسندتره .
    امیدوارم موفق بشه تا بلکه ایلان ماسک یه فکری برای مضخرفی طرحهاش بکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. meysam

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    عکس اول از نظر طراحی به تمام ساخته های تسلا میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    درسته که زیبایی یک امر شخصی هستش ولی از نظر من ( شخصی ) تراک ریوان از تراک تسلا خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا