سایر خودروهای آمریکایی

فارادی فیوچر در شرف ورشکستگی!

همه از مشکلات مالی استارت آپ فارادی فیوچر آگاه هستند و در خبر جدیدی که منتشر شده به نظر می‌رسد این کمپانی الکتریکی با سیلی از مشکلات روبرو است.


رسانه Verge با ۱۰ کارمند اسبق و یکی از منابع نزدیک به این کمپانی مصاحبه کرده است. این منابع ناشناس که اکثر آن‌ها در ۱۵ ماه گذشته فارادی فیوچر را ترک کرده‌اند ادعا می‌کنند به دلیل رفتار و مدل تجاری سرمایه‌گذاری اصلی شرکت آینده این کمپانی می‌تواند تیره و تار باشد.


۴ مدیر رده‌بالای اسبق فارادی فیوچر که اطلاعات زیادی درباره مسائل مالی کمپانی دارند ادعا می‌کنند این کمپانی تنها سرمایه کافی برای گذراندن امورات تا پایان سال دارد مگر اینکه سرمایه جدیدی به شرکت تزریق شود. یکی از این کارمندان سابق ادعا می‌کند سرمایه‌گذار اصلی فارادی فیوچر هنوز به دنبال سرمایه‌گذاران جدید بوده و شاید بتواند سرمایه جدیدی را پیدا کند.


بنا به گفته یکی از این کارمندان، فارادی فیوچر همیشه به کارمندان گفته که پول بیشتری در راه است اما نتوانسته به قول‌های خود عمل کند. او گفته است:

همیشه گفته‌اند که نگران نباشید در ماه آینده پول می‌آید. همیشه می‌گویند ادامه دهید، ادامه دهید و ادامه دهید!


جدای از نبود پول به نظر می‌رسد بسیاری از کارمندان از کار ناامید شده و به سر کار نمی‌آیند. در حقیقت ادعا شده در بیستم نوامبر زمانی که Yueting سرمایه‌گذار اصلی وارد جلسه با سرمایه‌گذاران شد، مجبور شده ایمیلی را به کارکنان بفرستد و ساعات کاری کمپانی را به آن‌ها یادآوری نماید.

سید رحمان کارمند اسبق فارادی فیوچر در بخش برنامه‌ریزی و تحلیل مالی می‌گوید:

زمانی که در فارادی بودم کمپانی فاقد یک مدیرعامل شش‌دانگ بود. این موضوع به همراه نبود تجربه درباره فعالیت‌های تجاری و مشکلات حقوقی باعث ایجاد سیلی از مشکلات شده بود. این تجارت حاشیه سود کمی دارد و نبود یک رهبری مؤثر باعث عدم موفقیت می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi Venom Demon

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    میگفت تسلا رو شکست میدم
    حالا اینم عاقبتش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    از همون اول داشتن تلاش می کردن کارای تسلا رو کپی کنن و هیچ چیزی از خودشون نداشتن.من که تعجب نمی کنم اگه کلا محو بشن از صنعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SAEED Z

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    فارادی یک دهم سهامش رو نزدیک به یک میلیارد دلار به تاتا موتورز هند فروخت. کلی هم روی هوش مصنوعی هزینه کرد, قرار بود تا 2018 ماشینایی که پیش خرید شده بود تحویل داده بشه. خب نهایتا یه شرکت نوپاس مطمئنا اگه حامی و پشتوانه مالی قوی نداشته باشه ورشکست میشه, خود کمپانی تسلا با اون بزرگی با هزینه های هنگفت و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    حیفه این جور شرکت ها از دنیای علم و صنعت حذف بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    بفروشنش ب ایران.نونش تو روغن میفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا