سایر خودروهای آمریکایی

فروش پروتوتایپ رکوردشکن اما ناکامِ فارادی فیوچر FF 91

سابقه حضور کمپانی فارادی فیوچر در صنعت خودرو به سال ۲۰۱۵ و ادعای ساخت خودروهای الکتریکی بهتر نسبت به تسلا بازمی‌گردد. علیرغم ادعاهای زیادی که این شرکت داشته هنوز چیزی رخ نداده و احتمالاً هرگز هم رخ نخواهد داد. موسس این شرکت ورشکست شده و بخش اعظم کارکنان باسابقه و توانای آن نیز استعفا داده‌اند. تا به امروز هم فارادی فیوچر سرمایه لازم برای تولید خودروهای خود را به دست نیاورده است.

البته این شرکت تا پیش از آشفته شدن وضعیت خود چندین پروتوتایپ از محصولاتش همچون  FF 91،  ۹۱   را به عنوان رقیب احتمالی تسلا مدل X تولید کرده است. پروتوتایپ FF 91 هم‌اکنون برای فروش آماده شده و ظاهراً همان خودرویی است که فارادی فیوچر با آن به دنبال تست‌های سرعت پایکس پیک می‌باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی ثبت کرد و بیش از ۲۰ ثانیه سریع‌تر از تسلا مدل S ظاهر شد.

یک سال بعد این خودرو رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی بر جای گذاشت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای را ثبت نمود. حداکثر سرعت این پروتوتایپ هم ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که برای یک کراس اوور کاملاً بزرگ خیلی بد نیست؛ اما اجازه ندهید ابعاد این خودرو شما را گول بزند. موضوع این است که FF 91 از باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی و سه پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۱۰۵۰ اسب بخاری دارد. شعاع حرکتی این خودرو نیز ۶۰۸ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اگرچه این خودرو کاملاً یک پروتوتایپ است اما هنوز هم از ویژگی‌های طراحی زیادی برای نسخه تولیدی سود می‌برد. از جمله این موارد می‌توان به درب‌های جذاب و صندلی‌هایی با جاذبه صفر اشاره کرد.

داشبورد هم فعلاً کامل نبوده اما یک صفحه لمسی ۱۵ اینچی، هدآپ دیسپلی و صفحه‌نمایش بزرگی برای سرنشینان عقب به چشم می‌خورد.

همانند دیگر خودروهای پروتوتایپ، FF 91 نیز نمی‌تواند در جاده‌ها حضور یابد. این خودرو بدون هرگونه رزرو برای فروش عرضه شده و خریداران می‌توانند پیشنهاد خود را در وب‌سایت فروشنده اعلام کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بی ریا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یه استارتاپ بلندپرواز ورشکسته
    متاسفانه الان استارتاپ های خودرویی به سرمایه فوق العاده زیادی برای ادامه فعالیت نیازمندن ، امیدوارم لوسید و اس اس سی و ریویان دچار این مشکل نشن

    موافقم 24
    مخالفم 3
  2. ارشیاsvj

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    بلای خیلیای دیگه سرش اومد…

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    دنیای خودرو مثل بقیه استارتاپ ها نیست که هر کسی یه نوآوری بیاره بهتره.
    اگه اینجوری بود الان یک میلیارد استارتاپ داشتیم که هر کدوم ادعا های عجیب و قریب داشتن.
    دنیا خودرو اگه مثل استارتاپ ها بود الان اسم های بزرگی مثل فورد و فولکس واگن و تویوتا و ب‌ام‌و و کرایسلر وجود نداشتن و استارتاپ هایی مثل همین وجود داشتن.
    در دنیای خودرو باید چیزی ساخته بشه که اصالت و روح داشته باشه یا اگه نداره چند تا چیز استارتاپی رو در قالب یه چیزی که عادی تر به نظر بیاد ارائه کنه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. Hadi

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    حیف…!
    ولی کاش یه میلیاردر پیدا بشه بهش سرمایه تزریق کنه تا دوباره زنده بشه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      پیدا شد! امروز خبر پیش تولیدش هم اومد! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا