سایر خودروهای آمریکایی

معرفی یک خودروی سه‌چرخهٔ اسپرت الکتریکی بنام Azkarra

امروزه در صنعت خودروسازی ساخت خودروهای اسپرت سه‌چرخ مُد شده است. آغازگر این روند، شرکت بریتانیایی مورگان با معرفی مدل ۳-Wheeler بود. پس از موفقیت مورگان شرکت‌های دیگری نیز به ساخت این قبیل خودروها روی آوردند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به پولاریس اسلینگ‌شات، Can Am اسپایدر، واندرهال لاگونا و Campagna T-Rex اشاره کرد. حال یک شرکت کانادایی تازه تأسیس بنام Girfalco که در استان کِبِک واقع است نیز با معرفی سه‌چرخهٔ اسپرتی بنام Azkarra به این جمع پیوسته است. این شرکت در ماه ژوئن ۲۰۱۶ تأسیس شده و Azkarra نخستین محصول آن محسوب می‌شود.

new-canadian-companys-three-wheel-rocket-misses-release-date2

اما این سه‌چرخهٔ کانادایی یک تفاوت عمده با دیگر خودروهای سه‌چرخ اسپرت دارد و آن اینکه Azkarra خودرویی الکتریکی است. موتور الکتریکی این خودرو تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما در عوض گشتاور خارق‌العاده‌ای معادل ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. بدین ترتیب بقیهٔ اعداد عملکرد این سه‌چرخهٔ اسپرت الکتریکی نیز قابل‌توجه هستند به‌گونه‌ای که ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است درحالی‌که تنها ۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

شرکت Girfalco حدود هفت ماه پیش این خودرو را معرفی و اقدام به پیش‌فروش آن کرده بود؛ اما درحالی‌که قرار بود تحویل اولین نمونه‌های خریداری‌شده از ماه جاری آغاز گردد، حال خبر رسیده که سازندهٔ کانادایی این زمان را به بهار و تابستان امسال به تعویق انداخته است. این شرکت در ایمیلی که به سایت Motor1 ارسال کرده است دلیل این اقدام خود را چنین اعلام کرده است: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که محصولی که درنهایت به خریداران تحویل می‌دهیم بدون نقص بوده و انتظارات ما و خریداران را برآورده کند».

new-canadian-companys-three-wheel-rocket-misses-release-date6

بااین‌حال سازنده هنوز بازهٔ زمانی دقیقی را برای تحویل Azkarra اعلام نکرده است اما به‌احتمال‌زیاد این اتفاق در سال ۲۰۱۷ روی خواهد داد؛ اما علاوه بر نسخهٔ استاندارد Azkarra، شرکت Girfalco قصد دارد در آیندهٔ نسخهٔ قوی‌تری از آن‌را نیز با نام Azkarra S معرفی کند. این مدل سه برابر نسخهٔ کنونی قدرت خواهد داشت که این یعنی قدرت تولیدی آن ۳۰۰ اسب بخار خواهد بود اما درحالی‌که کمی سنگین‌تر از برادر استاندارد خود خواهد بود، شتاب صفرتاصد را در تنها ۲.۵ ثانیه خواهد پیمود.

قیمت حدودی نسخهٔ استاندارد Azkarra و Azkarra S به ترتیب ۶۷,۵۰۰ دلار و ۹۷,۵۰۰ دلار خواهد بود و با چنین قیمتی قطعاً خریداران نمی‌خواهند با خودرویی ناقص یا معیوب مواجه شوند؛ بنابراین تأخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده موجه به نظر می‌رسد. Azkarra Girfalco یک خودروی رودستر سریع و چابک است که می‌تواند لذت رانندگی در هوای آزاد را با خودرویی سه‌چرخ، اسپرت و الکتریکی به سرنشینان خود هدیه کند.

new-canadian-companys-three-wheel-rocket-misses-release-date5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نسبت گشتاور به قدرتش فوق‌العاده بی نظیره ?? به یاد ندارم هیچ وسیله نقلیه‌ای‌چه الکتریکی چه غیر الکتریکی، گشتاورش ۱۰ برابر قدرتش باشه! این دیگه از نظر من یه شاهکارِ واقعیه ?❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      تو موتور الکتریکی دستت بازه اتفاقا تو همین پدال چند ماه پیش یه شرکتی معرفی کرده بود ۴۸ اسب بخار و بالای ۱۰۰۰ نیوتون متر.
      این چون وزنش کمه و اسپورته باید بیشتر به اسب بخار بها بدن تا سرعتش بره بالا مگه نمیخواد بار بکشه که احتیاج به چنین گشتاوری باشه.از طرفی تو عکس معلومه موتور هیچ اتصالی به چرخ عقب نداره پس تمام این نیرو به چرخای جلو وارد میشه که چنین نیرویی اگه کنترل نشه (که میشه) فقط باعث هرزگردیه. اونم با این قیمت
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. reza-a

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    قیمتش یکم برای یک ماشین سه چرخ زیاده قدرتش هم احتمالا قفط به چرخ عقب میره ولی ظاهرش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اسطوره

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    زیادی گرونه به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حالا ایمنی اینا چجوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا