سایر خودروهای آمریکایی

گزارشی از آخرین وضعیت پروژه خودروی خودران اپل

طبق گزارشی که در روزنامهٔ نیویورک تایمز آمده است، اپل در حال حاضر با جدیت تمام در حال اعمال تغییرات زیاد در برنامه‌های تولید خودروی خودران خود می‌باشد و قصد دارد چندین نفر از کارکنان این پروژه را اخراج کند.

Europe Apple Tax P
طبق این گزارش، آن‌هایی که برای پایان همکاری بر روی پروژهٔ خودروی خودران انتخاب شده‌اند، دلیل این موضوع را اعمال تغییراتی در این پروژه اعلام کرده‌اند، موضوعی که مقامات ارشد این غول دنیای فناوری با آن‌ها در میان گذاشته‌اند. گفته می‌شود دلیل این تصمیم این است که کارکنان فعلی تاکنون نتوانسته‌اند امکانات یا برنامه‌های جدیدی که اپل می‌تواند در یک خودروی خودران ارائه کند و کمپانی‌های دیگر از انجام آن عاجز هستند را پیدا کنند.

apple car 2
در قسمتی از گزارش نیویورک تایمز آمده است:

در یک عقب نشینی آشکار در یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ها، شرکت اپل بخش‌هایی از پروژهٔ خودرو خودران خود را با اخراج کارمندان تعطیل کرده است، این خبر را سه نفر از کسانی که در مورد این اخراج توجیه شده بودند و اجازهٔ صحبت با رسانه‌ها در این موضوع را نداشتند اعلام کرده‌اند.

این اخراج کارمندان آخرین نشانه از مشکلات عدیده‌ای است که پروژهٔ خودروی خودران اپل با آن دست و پنجه نرم می‌کند. کمپانی اپل منابع مختلفی را طی دو سال اخیر به پروژه خودروی خودران که رسانه‌های از آن با نام تایتان یاد می‌کنند اضافه کرده بود، ولی آن گونه که به نظر می‌رسد این پروژه پیشرفت‌های چندانی نداشته است. در ماه جولای، کمپانی باب منسفیلد، یکی از مدیران قدیمی و کهنه کار اپل را برای به دست گرفتن فرمان مدیریت این پروژه راضی کرده بود.

apple car
در حالی که کمپانی‌های دیگر مانند گوگل، اوبر و حتی جنرال موتورز پیشرفت‌های زیادی در خودروهای خودران خود به دست آورده‌اند، به گونه‌ای که نمونه‌های اولیه آن‌ها را در حال تست در خیابان‌ها نیز دیده‌ایم، اپل در حال حاضر یک گام به عقب بر می‌دارد تا امکان پذیری پروژهٔ خود را از نو بررسی کند.

گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر در مورد عدم توافق با ب‌ام‌و و سایر خودروسازان بر سر مواردی مانند کنترل داده نشانه‌ای از وجود مشکل در پروژهٔ عظیم اپل بود، به نظر می‌رسد اکنون کمپانی می‌خواهد با سرمایه گذاری زیاد روی این پروژه و اعمال تغییراتی در آن نسبت به تولید خودروی خود اقدام نماید.

apple-car-interior-rendering
مدت‌هاست که گفته می‌شود هدف پروژهٔ تایتان توسعهٔ سیستم‌های ارتباطی و سیستم‌های تعامل با کاربر می‌باشد که می‌تواند برگ برنده‌های زیادی در اختیار اپل در مقایسه با خودروهای خودران سایر کمپانی‌ها قرار دهد. مانند سیستم اپل کارپلی که خودروسازهای زیادی از آن در محصولات خود استفاده می‌نمایند، اگر چه گزارش جدید اخیراً ادعا کرده است که اپل همچنان بر روی طراحی و تولید خودروی خود کار می‌کند.

apple-car-renderings 01
با توجه به گزارش روزنامهٔ نیویورک تایمز، اپل در واقع خودروهای خودران خود را وارد فاز تست میدانی نیز کرده است، ولی پرواضح است که هدف و مسیر نهایی این پروژه قرار است در آینده‌ای نزدیک با تغییراتی که مدیران اپل در نظر گرفته‌اند عوض خواهد شد. با رهبری جدید باب منسفیلد روی پروژه (وی قبلاً مسئول پروژهٔ آیپد بود) در پی جدایی تعجب آور استیون زادسکی، اپل دارد آخرین تلاش‌های خود را می‌کند تا این پروژه با شکستی بزرگ مواجه نشود.

با وجود این همه مشکلاتی که پروژهٔ خودروی خودران اپل با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر شما سرانجام آن چه خواهد شد؟ آیا در آینده خودروهای اپل را در خیابان‌ها خواهیم دید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: jalopnik

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    اگه یادتون باشه گفته بودم این پروژه مثل پروژه تولید tv اپل یا کنسل میشه یا با تاخیر روبرو میشه . باور ندارید از(((( بنتلی))) بپرسید پیگیر متنهای من زیاد شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اپل جاش تو جیبه………نه جاده…..
    Mersedes Benz The best or nothing…
    The end……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اخه هرچی باید سرجای خودش باشه
      اپل تخصص در ایفون داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (550 ديدگاه)

    سلام شاید اظهار نظر من عجیب باشه اما اگر الان اقدام نکنیم بسیار دیر میشه ایران باید به دنبال موتور سیکلت برقی و ماشین برقی باشه ابتدا در تهران و اصفهان و تبریز و مشهد باشد و برای اینکار در تهران موتور سیکلت برقی را فراگیر دراختیار مردم قراربده و اینکار را به روش زیر پیشنهاد میکنم و این روش با تغییراتی برای خودرو باید انجام شود که البته برای خودرو سواری از تاکسی شروع شود که فرایند تبدیل خودروها ی موجود به برقی با موتور بسیار فرق دارد و سخت تر است
    1- ابتدا بگوید از سال 1405 ( یعنی ده سال مهلت ) بدهد در محدوده ای طرح ترافیک موتور برقی حق عبور دارند
    2- از سال 1410 ( یعنی 15 سال مهلت ) بدهد که کل تهران موتور برقی داریم
    3- از همین امروز شروع بکار شود تا زیر ده سال حداقل نصف دارندگاه موتور در تهران برقی شود و اینکار ادامه یابد تا در سال 1410 همه موتور ها برقی شود
    4- ضمنا در این فرصت سازوکار خیلی از کارها باید اماده شود شرکت های فروش موتور و .. نمایندگی فروش – تعمیر – و من باور دارم دانشمندان و جوانان ایرانی از پس طراحی موتور برقی برمیایند فقط باید بودجه خوبی بدهند تا طراحی و ساخت انجام شود و باید طراحان بسیار خوبی تمام وقت و با قرارداد محکم استخدام کنند شاید کمی عجیب بنظر برسه کاری که در ورزش والیبال جواب داد این بود که مربی خوب و دلسوز و کارکشته بنام ولاسکو آمد وقت دادند و نتیجه خوبی حاصل شد باید طراح و متخصص خوب خارجی بیاوریم و شاگردی کنیم کار را بقاپیم هیچ راهی دیگری ندارد نباید از صفر شروع کرد باید با متخصصین بسیار مجرب استخدام کرد کاری که همه شرکتهای بزرگ میکنند مثلا بی ام و از افراد ایرانی دارد رنو دارد و… صد البته از کشورهای دیگه نیز استفده میکنند مهم اینه که کار درست را با روش درست انجام میدهند
    مثلا برای خودرو های سواری ابتدا باید نمایندگیها خودرو ارز همین الان بگویند که خودرو خودرا با عمر مفید میفروشند که پس از گذشت این عمر ماشین خودرو توسط پلیس جمع اوری میشود مثلا سمند 11 ساله ال نود 11 ساله و… خودروهای خارجی وارداتی نیز عمر تعریف شود مثلا تویو تا 2000 سی سی کرولا عمر مفید 14 سال ….. و برای خودروهای موجود نیز سیاست حداکثر 20سال باشد این روند باید اعلام شود و با این حرکت نیز ارام ارام ماشینهای برقی نیز به سبد استفاده افزوده شود و الودگی و .. حل میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه ما ماشین برقی نمیخوایم.
      ماشین برقی هم در داخل تولید خواهد شد یا از چین خواهد اومد.
      من در همین پراید و پژو حس امنیت بیشتری دارم.
      تو ماشین برقی ساخت داخل و چین هر بار که سوار میشی باید اشهد بخونی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود بر مجید
        میخواستم بگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کی گفته چون اپل تو یه صنعت قویه دیگه نباید تو صنایع دیگه وارد بشه؟ خودروسازای ما اوایل فرغون خوب میساختن اما حالا تابوت چرخدار تولید می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر کسی را بحر کاری ساختن. اگه اپل ماشین بسازه، به خاطر اسمش و تعصبات بیجا، قیمت بیخودی هم خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا