سایر خودروهای آمریکایی

آشنایی با پیکاپ/ون الکتریکی نیوران

شرکت الکتریکی نیوران که در کالیفرنیا مستقر بوده و توسط چینی‌ها حمایت می‌شود تصاویر و جزئیات بیشتری از خودروهای کاربردی الکتریکی و ماژولار تی وان را منتشر کرد.


این کمپانی اولین بار در نوامبر سال جاری میلادی بود که تی وان را در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو چین در شانگهای به نمایش گذاشت و حالا می‌توانیم جزئیات بیشتری از این پیکاپ/ون الکتریکی به دست آوریم. نیوران می‌گوید حرف تی در نام این خودرو نشان دهنده‌ی تولید بر پایه پلتفرم یک تراک بوده و کلمه وان هم به ماهیت چندمنظوره خودرو اشاره دارد.


همان‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود، این خودرو از بدنه‌ی چندین محصول تراک و ون مسافری لوکس استفاده کرده و به همین خاطر است که سازنده از آن به عنوان خودروی کاربردی الکتریکی و ماژولار نام می‌برد.


خب حالا می‌خواهیم درباره‌ی پرفورمنس و دیگر مشخصات عملکردی تی وان بدانیم. این شرکت اشاره‌ای به اعداد نداشته اما گفته که عملکرد این خودرو با توجه به قابلیت استفاده آن تعیین می‌شود.


نیوران می‌گوید این خودرو سریع‌تر از محدودیت‌های سرعت حرکت خواهد کرد. به این ترتیب حدس می‌زنیم شتاب گیری این خودرو به تندی خودرویی همچون تسلا سایبرتراک نباشد. شاسی خودرو نیز می‌تواند از چنین منبع شامل سلول سوختی پشتیبانی کند. البته قوای محرکه الکتریکی نیز شامل مجموعه باتری بوده و در پوشش محفظه بار نیز می‌تواند پانل خورشیدی جدا شدنی را جای دهد.


این شرکت در بیانیه خبری خود گفته است: “کیفیت محصول نیوران با راحتی استفاده، قابلیت اطمینان، ایمنی و پایداری سنجیده می‌شود. تمرکز ما روی تولید هوشمند و نه تولید انبوه می‌باشد.” نیوران معتقد است فضای زیادی برای بهبود خودروهایی با انرژی تجدید پذیر وجود دارد.


تی وان افراد جوان و حرفه‌ای با سن بین ۳۰ تا ۵۰ سال را هدف گرفته، خریدارانی که از تکنولوژی برای ایجاد سبک زندگی دینامیک اما متوازن استفاده می‌کنند. فعلاً چارچوب زمانی آغاز تولید این خودرو اعلام نشده زیرا نیوران می‌گوید نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای مونتاژ آن می‌باشد.

بی‌شک تی وان در این تصاویر خودروی زیبایی نشان می‌دهد. مخصوصاً کابین جلب‌توجه کرده هرچند موقعیت مرکزی راننده خیلی دل‌چسب نیست. البته نسخه‌های عادی این خودرو نیز در دسترس خواهند بود.

صندلی‌های عقب انفرادی لوکس چیزی نیست که از یک خودروی تجاری انتظار داشته باشیم اما تی وان هم یک پیکاپ عادی نیست. آیا این خودرو از مرحله پیش‌تولیدی عبور خواهد کرد؟ تنها زمان تعیین‌کننده چنین چیزی خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خودروهای برقی نه تنها روح رو از ماشین میگیره بلکه خودروهایی برقی باعث شدن طراحی هایی خودرو دیگه کمتر حس ماشین بودن داشته باشه!!!!
    ((واقعا خودروهای برقی دوست داشتنی نیسن. حالا میخواد محصول هرشرکتی که باشه))
    فقط کاربردی ان.اما روح و لذت و عشق رو ندارن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      عموم مردم زمانی که اویل خودرو اختراع و تو کوچه خیابون دیده میشد نظرشون این بود که همون کالاسکه و گاری روح سواری و لذت بیشتری داره و اتوموبیل ها فقط کاربردین …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Car lover

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ینی حیف از بی ام و داره خوشم میاد حیف….

      وگرنه میشستمت خودتو و امالو ارزوهاتو میزاشتم روبند
      مودبانه بگم:
      نذارید مرزای ذهنیتون زندگیتونو سخت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    این شد یه طراحی خوب برای پیکاپ برقی
    چی بود اون تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad.s

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تو پیکاپ های الکتریکی طراحی “ریویان” تا الان از بقیه جذاب تر و معقول تر بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من برعکس طرفدار انرژیهای پاک و تجدید پذیر هستم و بخاطر همین از ماشینای برقی بیشتر خوشم میاد اما حداقل الان بنظر میاد برقیها خیلی هم پاک نیستن چون حرف و حدیث درمورد باتریهاشون زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بزرگ تر ، زیباتر و خاص تر از تسلا سایبر تراک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم آینده پیکاپ ها این خودرو خواهد بود نه وانت تسلا،هم ظاهر زیبایی داره هم کابین خیلی لوکسی داره(صندلی های عقبش حس مرسدس بنز به آدم میده) و هم اینکه ماژولاره یعنی این ماشین کار چندتا ماشین رو انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas.Lambo

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    قشنگ با طراحیش سایبر تراک رو پرپر کرد(در مورد فنی نظری ندارم)،ینی دقیقا نشون داد طراحی آینده نگرانه برای یه پیکاپ چجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پیکان باز

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین های برقی شاید برای هوای کره ی زمین خوب باشند ولی حسی که تو ماشین بنزینی به ادم دست میده تو برقی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حِس نیست ، عادته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Farzad

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خوبه بهتر از سایبر تراک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا