سایر خودروهای آمریکایی

رِوِرو GTE، اولین خودروی تمام الکتریکی کارما

خانواده‌ی کارما رِوِرو در حال گسترش است زیرا این خودروساز اولین جزئیات از مدل جدید رورو GTE را منتشر کرده است.

رورو GTE که قرار است اولین خودروی تمام الکتریکی کارما باشد بر پایه پلتفرم E-Flex بنا شده و در بهار سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

کارما اشاره زیادی به مشخصات این خودرو نداشته اما تائید کرده دو نسخه از آن در زمان عرضه وجود خواهد داشت. مدل پایه از باتری لیتیوم-یونی ۷۵ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد و برد حدود ۳۲۲ کیلومتری خواهد داشت. همچنین مدلی برد بلند وجود خواهد داشت که مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بوده و شعاع حرکتی حدود ۴۸۳ کیلومتری را ارائه خواهد کرد.

از نظر شارژ هم وجود شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی باعث شارژ ۸۰ درصدی باتری در کمتر از نیم ساعت خواهد شد. همچنین یک شارژر ۱۱ کیلوواتی نیز وجود خواهد داشت که باعث شارژ باتری‌ها در ساعت‌های بیشتری خواهد شد.

کارما تائید کرده این خودروی الکتریکی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۹ ثانیه خواهد داشت. این خودروساز همچنین اعلام داشته رورو GTE به چند پیشرانه الکتریکی مجهز خواهد بود و از عملکرد هدایت گشتاور الکترونیکی سود خواهد برد.

پیرو عرضه‌ی نسخه‌های استاندارد یک مدل با برد بسیار بیشتر هم در دسترس خواهد بود. این خودرو اواخر سال ۲۰۲۱ و با برد حدود ۶۴۴ کیلومتری عرضه خواهد شد.

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست اما کارما می‌گوید پیش‌فروش آن در ماه‌های آینده شروع خواهد شد. کارما همچنین گفته GTE از پاییز سال ۲۰۲۱ در چین و اروپا نیز فروخته خواهد شد.

معاون بخش قوای محرکه کارما اظهار داشته است:

رورو GTE اشاره‌ای به آینده کارما داشته و ادامه دهنده موفقیت رورو GT لوکس می‌باشد. این خودرو فصل جدیدی در تکنولوژی تمام الکتریکی گشوده، چیزی که ما به ارائه‌ی آن افتخار می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    الکتریکیا دارن بتدریج بازار خودروی جهانی رو قبضه میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Joker

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (522 ديدگاه)

      کلا رو هم رفته چندتا خودروساز هستن که دارن الکتریکی تولید میکنن (به جز تسلا) یه جا خوندم نوشته بود تو خوشبینانه ترین حالت ممکن تا ۲۰ سال آینده تنها ۳۰ درصد از تولید خودرو در جهان به الکتریکی ها تعلق میگیره تازه اگه ایرادات خودرو الکتریکی ظرف این مدت برطرف بشه وگرنه خیلی زود از گردونه خارج میشن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    چه طراحی قشنگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. car fan

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کارما طراحی عالی و قابل احترامی داره ولی خیلی آینده نگری میکنه… ماشین های الکتریکی درحال حاضر به درد نمیخورن مخصوصا برای ماشین روزمره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کارما رورو GTE…
    خیلی جالبه…
    مشخصات باتری ها و بردشون خیلی شیبه تسلاهه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا