سایر خودروهای آمریکایی

دوزنبرگ SJ برنده جایزه بهترین خودروی Concorso d’Eleganza Villa d’Este

خودروی کلاسیک و بسیار زیبای دوزنبرگ SJ مدل ۱۹۳۵ توانست برنده جایزه بهترین خودروی نمایش رویداد معتبر Concorso d’Eleganza Villa d’Este شود.

خودروی موردبحث از طراحی خاص گارنی ناتینگ سود می‌برد و مالک آن ویلیام لیون توانست جایزه تروفئو گروه بی ام و را به خانه ببرد. جدای از به دست آوردن چنین جایزه‌ای، مالک دوزنبرگ یک ساعت منحصربه‌فرد ۱۸۱۵ را که به‌طور خاص برای اعطا در این مراسم تولید شده بود دریافت کرد. این مجسمه هنری متحرک علاوه بر طراحی زیبای خود از قوای محرکه قابل‌توجهی نیز سود می‌برد. در قلب دوزنبرگ SJ مدل ۱۹۳۵ پیشرانه ۸ سیلندر خطی ۶.۹ لیتری با ۳۲۰ اسب بخار قدرت قرار دارد که چنین قدرتی برای حدود ۹۰ سال پیش رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود. همین موضوع درباره حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۸ ثانیه‌ای آن نیز صدق می‌کند.

Duesenberg SJ vince il Trofeo BMW al Concorso di Villa d'Este

SJ یاد شده در می ۱۹۳۲ و تنها چند ماه قبل از فوت فرد دوزنبرگ به خاطر ذات‌الریه معرفی شد. تنها ۳۶ دستگاه از این خودرو تولید شدند و مدل موردبحث نیز یکی از آخرین نسخه‌های تولیدی بود زیرا کارخانه دوزنبرگ بعد از آن فروخته و در سال ۱۹۳۷ نیز منحل شد. مراسم Concorso d’Eleganza Villa d’Este یک‌بار دیگر شاهد گردهمایی برخی از زیباترین خودروهای کلاسیک دنیا بوده است. خودروی فراری ۲۵۰GT اسپایدر کالیفرنیا مدل ۱۹۶۱ با بدنه‌ای طراحی شده توسط پینین فارینا/اسکاگلیتی به عنوان محبوب‌ترین خودرو به انتخاب مردم برگزیده شد. مالک این خودرو جاناتان هوی است که قبلاً برنده Coppa d’Oro Villa d’Este نیز بوده است. در رویداد خودرویی امسال برای اولین بار جایزه Trofeo Il Canto del Motore به خودرویی با بهترین صدای پیشرانه یعنی پورشه ۹۱۷K مدل ۱۹۷۰ اعطا شد.

از دیگر جوایز اعطایی می‌توان به جایزه کلاسیک تروفئو گروه بی ام و به خودروی بازسازی شده رولزرویس سیلور ریث دراپ هد کوپه ۱۹۴۹ و جایزه راگازی تروفئو گروه بی ام و به فراری ۲۸۸GTO مدل ۱۹۸۵ اشاره کرد. بی ام و در مراسم هفته گذشته خودروهای زیادی را راهی دریاچه کومو ایتالیا کرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به i7 M70 و M3 تورینگ اسپید، M3 CS، M2 G87 و کانسپت تورینگ کوپه جدید اشاره کرد. خودروی بسیار خاص M1 که مالک آن مؤسس بخش M بی ام و یعنی جوچن نیرپاش نیز بود در این رویداد به نمایش درآمد. رولزرویس اسپکتر اولین خودروی برقی تاریخ این شرکت نیز در رویداد یاد شده حضور داشت.

دوزنبرگ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    در قلب دوزنبورگ SJ مدل ۱۹۳۵ پیشرانه ۸ سیلندر خطی ۶.۹ لیتری با ۳۲۰ اسب بخار قدرت قرار
    این حجم قدرت الآنشم توی ایران قفله 😂😂
    این شرکت ۹۰ سال پیش این بود اگه می موند فکر کنم شیرون الان در حد مازراتی ۴۵۰ اسبی خودمون می‌بود

    موافقم 46
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4902 ديدگاه)

    ماشینای کلاسیک نمونه های خاص و ارزنده و ممتاز و جذاب و موندگاری که تاریخ انقضا ندارن و هیچوقت تموم نمیشن👍👍

    موافقم 28
    مخالفم 1
  3. دیمن

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بسیار زیبا وفراتر از زمان خودش، بی نظیر

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. امیررضا

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    به جرأت میگم یکی از تنها برندهایی که آدم بینهایت برای ورشکستگیش ناراحت میشه، همین دوزنبرگه.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. حسن

    ۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    تمام خودرو هاشون زیبا هستن سال قبل هم مدل جی جایزه گرفت ده مدل خودرو داره هر کدوم از اون یکی زیباتر . کلا اثر هنری میساختن .
    کمپانی کورد Cord و لوبان در سال 1825 Duesenbergدوزنبرگ و Lycomingرا خرید و مدل جی و مدل اس جی تحت مالکیت کورد تولید شدن .
    در سال 1837کورد و دوزنبرگ ادغام شدن و کورد ورشکست شد و فقط لیکومینگ برای لوبان باقی ماند.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1335 ديدگاه)

      سال 1925

      موافقم 4
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا