سایر خودروهای آسیایی

برنامه‌های مهم سونی برای ویژن S کانسپت

اخیراً اخباری درباره بلاتکلیفی خودروی مفهومی سونی ویژن S الکتریکی منتشر شد که در آن زمان موضوع عجیبی به نظر می‌رسید زیرا طراحی، توسعه و ساخت یک پروتوتایپ عملکردی هزینه و زمان زیادی را طلب می‌کند. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد این کمپانی از تجارب وسیع خود در صنعت تکنولوژی برای بهبود کابین خودروهای دارای تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده خواهد کرد.

یکی از سخنگوهای سونی اخیراً دراین‌باره صحبت کرده است. شینچی توبه گفته که سونی در حال استفاده از ویژن S برای حضوری پررنگ در صنعت خودرویی است که با سرعت زیادی در حال تغییر می‌باشد.

برخی از تکنولوژی‌های سونی پیش از این در خودروها بکار رفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تکنولوژی ۵G و به‌روزرسانی‌های از راه دور اشاره کرد. تکنولوژی‌های آتی نیز شامل ارتباط خودرو به خودرو و نسل بعدی حسگرها هستند. این تکنولوژی‌ها قبلاً توسط سونی توسعه یافته‌اند و شاید برای استفاده از خودروها پیشرفته‌تر نیز شوند.

قطعاً مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین محصول سونی در دنیا پلی‌استیشن می‌باشد. زمانی که خودروهای خودران از راه برسند سرنشینان چه‌کار خواهند کرد؟ فکر نمی‌کنیم که همه خودروها از پلی‌استیشن ۵ استفاده کنند زیرا سیستم خودران کامل هنوز معرفی نشده و چندین سال با عملی شدن واقعی فاصله دارد. تا آن زمان احتمالاً نسخه‌های بعدی از کنسول پلی‌استیشن معرفی خواهد شد اما سونی می‌تواند در زمینه سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرویی حضور یابد، سیستم‌هایی که دیگر به تماشای فیلم‌ها یا بازی‌های ساده روی صفحات لمسی محدود نیستند.

سونی می‌تواند در زمینه صفحات لمسی به خودروسازان کمک کنند. کمپانی‌های خودرویی چندین دهه است تلاش داشته‌اند تا تجربه کار با گوشی‌های هوشمند را در نمایشگرهای محصولات خود عرضه کنند و تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها به‌صورت کامل موفق نشده و حتی تسلا مدل S نیز شامل این قاعده است. سونی پتانسیل معرفی یک اینترفیس انسان/خودرو فوق‌العاده را دارد.

توبه می‌گوید سونی ویژن S را برای تقویت حضور خود در عصر تکامل حمل‌ونقل تولید کرده است. اساساً این خودروی مفهومی برای این تولید شد که سونی توانایی خود در بهبود تجربه مالکیت یک خودرو خواه از نظر کروز کنترل راداری یا از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی را نشان دهد.

ما تعهد سونی به این قضیه را تحسین می‌کنیم. این شرکت می‌توانست ناوگان خودرویی کامل را خریداری کرده و سپس تکنولوژی‌های خود را روی آن‌ها تست کند اما از صفر یک خودرو ساخت. این روش احتمالاً منجر به ارائه نسل بعدی تجهیزات درون خودرویی خواهد شد، تجهیزاتی که سونی می‌تواند آن‌ها را به خودروسازان بفروشد.

اما فکر نمی‌کنیم که خود ویژن S را در خیابان‌ها ببینیم. بازار پر از کمپانی‌های سازنده خودروهای الکتریکی است. تسلا همچنان حرف اول را در بازار می‌زند اما باتجربه‌هایی همچون فورد و فولکس‌واگن به‌صورت تمام‌قد وارد میدان شده‌اند.

به نظر می‌رسد سونی به دنبال تأمین قطعات صنعت خودروست که اتفاقی مبارک محسوب می‌شود مخصوصاً اگر این کار باعث بهبود خودروها شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    تا حدودی ظاهرش نزدیک به پورشه تایکانه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره ولی اصلا در حد تایکان نیست چون تایکان خیلی پیشرفته تره و از همه نظر بهتره لوسید ایر هم همینطور و از همه نظر بهتره
      درمورد تکنولوژی هم پیشروی این تکنولوژی ها تو این زمینه آلمان و امریکا هستن که الان دارن رو خودران های سطح ۴ و ۵ کار میکنن که بهترین بالاترین و پیشرفته ترین سطحه و نسل بعدی پیشرفته ترین تکنولوژی های خودران دست همین شرکت های تو آلمان و امریکاست
      وای سونی در مقایسه با اونها در سطح پایینی هست شاید در حد آسیا جواب بده و برای استفاده واسه کشور های آسیایی و جهان سوم جواب بده.
      ولی درمقایسه با آلمان و امریکا مثل شاگرد و استاد هستن چون خود همین خودروی سونی بیشتر تجهیزات و تکنولوژی هاش از شرکت های اروپایی یا امریکایی بوده مثل موتور های الکتریکی بکار رفته تو اون یا اینورتر ها و کلا بیشتر تکنولوژی ها و اصلی ترین و مهم ترین تکنولوژی های اون از شرکت های اروپایی و امریکایی گرفته شده با این وجود با پای خودشون نمیرسه.
      مثلا تکنولوژی های ارتباط خودرو به خودرو و نسل بعدی حسکر ها رو چند شرکت اروپایی اختراع کردن و الان نم همین چند شرکت اروپایی و امریکایی از همه بهتر و پیشرفته ترین هستن و تو این زمینه حرف اول رو میزنن وپیشرفته ترین هستن‌.
      ولی سونی در سطح پایین تری از اونهاست اگر هم رو چیزی که تو متن گفته شد کار میکنه فقط در حد خود آسیا و برای خودشون هست.
      ولی در بالاترین سطح و پیشرفته ترین سطح و پیشروترین و بهترین تکنولوژی های الکتریکی و خودران و تکنولوژی ارتباطی خودرو به خودرو و نسل بعدی حسکر ها فقط چند شرکت از اروپا و امریکا هستن که حرف اول رو میزنن و پیشرو ترین و بهترین هستن از همه نظر و این تکنولوژی ها رو در بالاترین سطح همین چند شرکت اروپایی و امریکایی توسعه دادن و برای نسل بعدی و پیشرفته ترین حالت هم همین چند شرکت اروپایی و امریکایی حرف اول رو نیزنن چون بهترین و پیشرفته ترین هستن از هر لحاظ و از همه نظر تو هر چیزی و همه چیز.

      ولی سونی در سطح پایینی نسبت به اونها قرار داره و ممکنه واسه خودرو ساز هایی آسیایی و خودروساز های جهان سومی کاربرد داشته باشه و به اونها کمک کنه شاید فقط در همین حد بشه کاری کنه ولی
      ولی واسه خودرو ساز های آلمانی یا امریکایی نه
      چون خودرو ساز های آلمانی و امریکایی در پیشرفته ترین و بهتری و بالاترین سطح هستن و تو اینتر فیس کامل انسان/ماشین هم بهترین و پیشرو ترین هستن
      ولی سونی در سطح پایینی نسبت به اونها هست.
      در حد آسیا قابل قبوله ولی به پای شرکت های آلمانی و امریکایی نمیرسه
      چون بهترین شرکت های آلمانی و امریکایی در سطح بسیار بالاتر و پیشرفته تری هستن و از همه نظر بهترین هستن تو همه چیز تو این مورد هم همینطور.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. ارش

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عاشق شرکت سونی هستم زمانی در حوزه تکنولوژی ترکانده بود .

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. میثم

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    سونی و خیلی از شرکتهای ژاپنی مثل هیتاچی و پاناسونیک قبلا بیشتر تمرکزشون روی محصولات کاربر محور بود. یعنی بیشتر مخاطب محصولاتشون مستقیما خود کاربر مصرف کننده بود. مثل الان سامسونگ و اپل و ….
    ولی از یک دوره ای به بعد تغییر استراتژی دادن و بیشتر در حوزه تکنولوژی فعالیت میکنن نه بعنوان محصول نهایی که بدست مصرف کننده برسه.
    بخاطر همین خیلی ها فکر میکنن این شرکتها افول کردن و بازار رو به رقبای جدید از کره و چین و … واگذار کردن
    این تفکری کاملا اشتباه است
    آنها حوزه کاریشون رو تغییر دادن و محصولات و خدماتشون بجز چند حوزه کوچک بطور مستقیم با مصرف کننده در ارتباط نیست بخاطر همین از دید مصرف کننده کمتر دیده و شنیده میشن

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. احمدعلی

      ۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      جدای از این مسئله واقعا افول هم کردن.یه زمانی سونی و پاناسونیک حرف اول رو در حوزه تراشه های نیمه هادی محاسباتی پیشرفته میزدن ولی الان سهمشون به شدت کم شده(بجز حسگرهای دوربین سونی) و بیشتر شرکتهای ژاپنی یا خطوط تولید تراشه هاشون رو تعطیل و محدود کردن یا فروختن.یه زمانی بازار تلویزیون و رادیو کامل دست ژاپنیا بود که الان اولی رو تقریبا بصوزت کامل به کره ای ها واگذار کردن و دومی هم که دیگه از بین رفته.درمورد لوازم خانگی هم تا حد زیادی بازار رو به رقبای کره ای واگذار کردن(بازار بین المللی) درحالیکه یه زمانی حرف اولو میزدن.درمورد صفحه نمایش و گوشی هوشمند هم وضع به همین منوال و حتی وخیم تره.البته با همه این اوضاع ژاپن هنوز هم به مراتب از کشورهایی مثل چین و آمریکا و بریتانیا و فرانسه پیشرفته تر و صنعتی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Iman99

        ۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        احمد علی تو حرفات تناقض وجود داره از یه طرف میگی الان افول کرده که درسته ولی از طرف دیگه میگی سونی تو حوزه تراشه های نیمه هادی محاسباتی پیشرفته کار کرده که صحیح نیست اصلا سونی یک سی پی یو هم تولید نکرده که بخواد جایگاهی هم تو این زمینه داشته باشه.
        چون تو حوزه تراشه های نیمه هادی محاسباتی پیشرفته از زمان گذشته از ازمان اختراعشون و از خود اختراعشون تا در ادامه و تا حالا فقط چندشرکت اروپایی و امریکایی بودن که تو این زمینه کار کردن پیشرو بودن و حرف اول رو میزنن ولی سونی این وسط نخودی هم نبوده فقط اون در حد سنسور و تراشه های نیمه هادی ساده فعالیت کرده که اونم از هر شرکتی بر میاد که الان از این جهت سامسونگ هم از سونی خیلی جلو تره چه برسه به اپل که اپل از هر لحاظ خیلی پیشرو تر و در سطح بالاتریه و حرف اول رو میزنه
        دقت کن که چی میگی
        بعد میگی صنعتی تر بودن اصلا منظورت از صنعتی تر بودن چیه اصلا خود صنعتی تر بودن یعنی چی ؟ همین واژه ای که بکار بردی اصلا خودش درست نیست که حالا بخواهی در موردش تصمیم هم بگیری اصلا صنعتی تر بودن معنی نمیده ملاکی هم نیست اگه فرض کنیم که منظورت این باشه که بگی صنعتی بودن به معنای کلمه بازم نه چون علم و تکنولوژیه که موتور محرک صنعته و پیشرو بودن از لحاظ علمی و تکنولوژی مهمه بقیش دیگه مهم نیست فرض کن یه تکنولوژی اختراع شده یا توسعه داده شده اون تکنولوژی مهم نیست تو کدوم کارخونه وجود داره اصلا ممکنه تو ایران باشه پس این مهم نیست مهم خودم علمه و خود اون اختراعات ولی محل استفاده اون مهم نیست.
        مهم پیشرفته تر بودنه که از لحاظ پیشرفته تر بودن و بهترین بودنو از همه لحاظ آلمان ( اروپا ) و امریکا از همه پیشرفته ترهستن و تو همه چیز هم بهترین هستن تو همه چیز و حرف اول رو میزنن.

        ولی چین یا کره الان مثل ژاپن شدن و در سطح پایین تری هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          الان چین و کره هم جنسای مختلفی تولی میکنن و تولیدش یا بازارش دستشونه ولی این بد و بی ارزشه کلا کره و ژاپن و چین ممکنه جنس های مختلفی تولید کنن ولی این تولیدات به معنی ملاکی نیست که به اون اتکا کنیم و مهم هم نیستن کارخونه هایی که فقط تیراژ تولیدی دارن واسه تولید کلا اینها بد و بی ارزشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Iman99

          ۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          چون مهم علم و تکنولوژیه که خوبه و ارزشمنده و عامل برتری و پیشرو بودن و بهترین تو علم و تکنولوژی و خلاقیت و برتری علمی و تکنولوژی و هنر و … هستن که این مهم و ارزشمنده و عامل برتری که مسلما آلمان ( اروپا ) و امریکا تو این زمینه یعنی علم تو تکنولوژی و هنر و مهندسی بهترین هستن اینها خوب و ارزشمند هستن آلمان ( اروپا ) و امریکا تو همه زمینه ها از همه نظر بهترین هستن تو همه چیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ″این شرکت می‌توانست ناوگان خودرویی کامل را خریداری کرده و سپس تکنولوژی‌های خود را روی آن‌ها تست کند اما از صفر یک خودرو ساخت″
    گذاشتن چهارتا باتری و چرخ زیر یه عالمه مانیتور چندانم کار سختی نیست! اگه بود قبلا هم میتونستن برن بسازن اما نساختن! چون ماشینای درون‌سوز خیلی پیچیده هستن…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. بهنام

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مفتخرم به شخصه بیش از سی سال مشتری وفادار سونی هستم و جز کیفیت،تعهد،زیبایی و دوام از غین سرکت اصیل و صاحب سبک ندیدم.آرزو میکنم روزهای خوشی در انتظار این کمپانی معظم و قابل احترام و مخترع باشه .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. Ali

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    دیگه اینقدر تکنولوژی هم خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا