سایر خودروهای آسیایی

تاتاموتورز به فکر تولید خودروهای الکتریکی است

شاید کمپانی تاتاموتورز بیشتر به خاطر خودروی نانو شناخته شده باشد اما این شرکت هندی برنامه‌های خود برای تولید طیفی از خودروهای الکتریکی را اعلام کرده است.


چیز زیادی درباره‌ی این محصولات نمی‌دانیم اما اولین خودروی الکتریکی این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و از تکنولوژی به اصطلاح “زیپترون” استفاده خواهد کرد. تاتا اشاره‌ای به جزئیات این قوای محرکه نکرده اما قول داده که با تکنولوژی زیپترون شاهد پرفورمنسی درخور، محدوده حرکتی زیاد، توانایی شارژ سریع و مجموعه باتری با گارانتی ۸ ساله خواهیم بود.


مهم‌تر اینکه خودروهای الکتریکی تاتاموتورز قیمت مناسبی خواهند داشت. اگرچه این شرکت اشاره‌ای به جزئیات قیمتی محصولات الکتریکی خود نداشته اما گفته که تولید در مقیاس بالا باعث خواهد شد این خودروها قیمت مناسبی برای مصرف‌کنندگان هندی داشته باشند.


مدیرعامل تاتاموتورز اعلام کرده قوای محرکه‌ی این خودروها توسط خود شرکت توسعه یافته و تجربه‌ی رانندگی جذابی را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت. او خاطرنشان ساخته تکنولوژی زیپترون قبلاً توانسته تست‌های ۱ میلیون کیلومتری را پشت سر بگذارد و بنابراین پیشرفته بودن و قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است.


چیز خاصی را فعلاً نمی‌توان ذکر کرد اما تصاویر تیزری منتشر شده نشان می‌دهند این تکنولوژی دارای مجموعه باتری T شکل است. این مجموعه قدرت را به پیشرانه‌ی الکتریکی بسیار کارایی می‌فرستد که بنا بر شنیده‌ها پرفورمنس فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.


این خودروساز همچنین اعلام کرده مدل‌های مجهز به تکنولوژی زیپترون با سیستم ترمز احیا شونده همراه خواهند بود. نهایتاً باید گفت تاتا قول داده این قوای محرکه بهترین هماهنگی را با محیط‌زیست خواهند داشت.


ابهامات زیادی باقی مانده اما مدیر تاتا گفته محصولات آتی این برند موج جدیدی از حمل‌ونقل الکتریکی در هند را ایجاد خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    تاتا موتورز توی ساخت ماشینای بنزینیش مونده چه برسه به الکتریکی!
    این شرکتای سه تا هزاری باعث بد جلوه دادن ماشینای الکتریکی به مردم میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      همین تاتا موتورز ، بر خلاف چینی ها هیچ کدوم از محصولاتش کپی نیستن و همشونو خودشون طراحی و مهندسی کردن. اگر هم کم و کاستیی بوده بنظر من خیلی ارزش داره. مقایسه کن با چینیها که 90% ماشینهاشون از موتور 1/5 لیتری استفاده میکنن که تکنولوژی میتسوبیشی بوده و فقط توربو اضافه کردن و یا اینکه همون موتور رو حجمشو اضافه کردن و به نام موتور جدید ارائه میدن.
      هند بنظر من خیلی ریشه ای تر از چین داره جلو میره. ضمن اینکه برخلاف چین برای آمریکا هم شاخ و شونه نمیکشه و اتفاقا رابطه خیلی خوبی هم تو همین یکی دو سال اخیر با آمریکا برقرار کرده که موفقیتش رو در آینده نزدیک دو چندان میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. الیور تویست

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خاک بر سر فرغون سازی ایران .تاتا موتورز داره به سمت الکتریکی میره ولی اینا قطعه ندارن موتور معمولی بدن دست مردم .یعنی خاک بر سر اینها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا