سایر خودروهای آسیایی

حضور محصولات جدید تاتا موتورز در نمایشگاه ژنو

تاتا موتورز در هشتاد و نهمین دوره‌ی نمایشگاه ژنو با چندین محصول متفاوت حاضر شده است. خودروهای جدید آلتروز و آلتروز الکتریکی و کانسپت H2X از جمله محصولات این شرکت هندی در سوئیس هستند.


اگرچه شاسی‌بلند بازارد که با نام هریر هم شناخته می‌شود در ژنو حضور دارد اما تمرکز ما روی سوپرمینی های آلتروز و آلتروز الکتریکی است. این دو خودروی به اصطلاح شهری لوکس از قوای محرکه‌ی متفاوتی استفاده می‌کنند اما بر پایه‌ی معماری ALFA (پیشرفته، منعطف، سبک، چابک) طراحی شده‌اند.


این پلتفرم از مشخصات سبک‌وزن، مدولار و منعطفی برخوردار است که به خودروساز اجازه می‌دهد تا از چند نوع فرم بدنه و قوای محرکه‌ی متفاوتی همچون بنزینی، دیزلی و حتی الکتریکی استفاده کند.

تاتا می‌گوید با این خودرو طراحی خودروهای شهری را دوباره تعریف کرده است. در آلتروز تأکید بیشتری روی ارائه‌ی سیستم‌های ارتباطی و حمل‌ونقل روزمره انجام شده است. این خودروساز هندی برنامه‌هایی برای تولید آلتروز در هند تا اواسط سال جاری دارد.


از نظر طراحی باید گفت ظاهر آلتروز معقول و نسبتاً مدرن بوده و هرچند به خاطر شکل درهای جلو می‌توان آن را کمی عجیب دانست. البته این نوع طراحی یک نوع حقه بوده و باعث آزاد شدن خط شیشه نشده است.

نمای جلوی نیز چند مؤلفه اصلی دارد که شاید با دیدن آن‌ها به یاد محصولات اخیر سیتروئن فرانسه بیفتید.


اما وقتی وارد کابین شویم پشت آمپرهایی را خواهیم دید که نیمی از آن‌ها دیجیتالی و نیمی نیز آنالوگ هستند. همچنین یک صفحه‌نمایش ایستاده در بالای داشبورد دیده می‌شود. غربیلک فرمان D شکل، استارت دکمه‌ای، گیربکس دستی، ترمزدستی سنتی، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع و تریم طلایی‌رنگ اطراف ورودی‌های هوا از جمله ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.


هنوز اطلاعات رسمی پیشرانه‌های آلتروز مشخص نشده اما امیدواریم به زودی پرفورمنس آن به خصوص نسخه‌ی الکتریکی به دست اصحاب رسانه برسد.

بنا به گفته‌ی تاتا، کانسپت H2X جذابیت بیشتری برای حضور در ژنو داشته است. این شاسی‌بلند ساب کامپکت ظاهری دینامیک داشته و از کابینی ارتباطی و برجسته سود می‌برد.

این کانسپت نیز بر پایه‌ی معماری ALFA بنا شده و نشان‌دهنده‌ی زبان طراحی آتی این خودروساز می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sanjab

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدک نیس بجای اینها باید با شرکت های مطرح چینی مثل ایفان 820 و چری آریزو سیکس دابل توربو و جک اس تری و اس عور اس فایو و …همکنون اس 10
    و برلیانس افسانه ای اچ سی 330 و دانگ فنگ تیز پا اچ سی و اچ چل اینها رو تولید انبوه کنید تا معنی کیفیت مشخص بشه نه هندی و کره ای که جفتشون یکی ان

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. احمود

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا کره در مقابل چین حرفی برای مطرح نداره سنجاب جان اون از کیا که خودش تو نمایشگاه ژنو با کیا سید خراب کرد و کسی بهش رای نداد اون از اپتیما که تو آمریکابرگشت دادن و مجبور شدن با آزرا اتاق جدید عوض کنن اون از سونوتا که هیچکی نپسندید مدل 2020 و تولیدش متوقف شد اون هم از اسپرتیج کخ خواست شبیه پورشه بزنه پورشه جلوش گرفت فقط با 3000 دستگاه مدیرش مجبور شد با لیفان x80 عوضش کنه برای مشتری خلاصه تپه بی …نذاشته دم چین گرم که زد تو پوز کره ای ها و هندی ها البت هند از کره بهتره حتی رتبه بندیش آریزو سیکس اسپید توربو دارم با اوپتیما زدم خوابوندمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (222 ديدگاه)

      با محصولات هند کاری ندارم ولی شما فیلم هندی کمتر ببین عزیزم …

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا