سایر خودروهای آسیایی

تاتا 45X کانسپت، هاچبک خوش‌تیپ هندی!

اگر به یک خودروی ۵ درب کامپکت محبوب فکر کنید احتمالاً اولین گزینه‌هایی که به ذهنتان می‌آیند فولکس‌واگن گلف و شاید فورد فوکوس باشند؛ اما اگر یک گزینه دیگر از خودروسازی کاملاً متفاوت ساخته شود چه؟!


کانسپت تاتا ۴۵X می‌تواند یک نامزد عالی برای انجام چنین وظیفه‌ای باشد مخصوصاً اینکه امید داریم نسخه تولیدی نهایی از عناصر طراحی این مدل مفهومی استفاده کند.


به لطف طراحی بدنه مدرن و فاصله مناسب از سطح زمین، به سادگی می‌توان تصور همخوانی عالی این هاچبک با جاده‌های نرم اروپایی را داشت.


از جمله عناصر طراحی قابل‌توجه این خودروی مفهومی می‌توان به چرخ‌های بزرگ، ستون A شناور، خط شانه برجسته و تکه طراحی بزرگی را اشاره کرد که کل بخش عقبی را پوشانده و به درب عقب نیز سرایت کرده است.


طول/عرض/ارتفاع ۴۵X به ترتیب برابر با ۴۲۵۳/۱۸۵۰/۱۴۵۱ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۶۳۰ میلی‌متر می‌رسد. طول این خودرو کمتر از گلف بوده اما پهنای آن بیشتر است.


اما در بخش داخلی شاهد طراحی بسیار تر و تمیزی هستیم. در کابین فرمان خاص، صفحه‌نمایش بسیار پهن برای سیستم ناوبری و اطلاعات سرگرمی و… را می‌بینیم. احتمال تولید این کانسپت در آینده‌ای نزدیک بسیار کم است بنابراین انتظار داریم نسخه تولیدی آن بسیار امروزی‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    تمام دنیا خودروسازیشون ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنه …
    کاش ما هم این کارخونه های ایرانخودرو سایپا رو بسپاریم دست 4 تا کار بلد تا یه خورده حرکتش بدن ….
    البته ماشین های ما فقط خوشگلی ماشین های خارجی رو ندارن به نقل از وزیران بالا رتبه کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      کافیه تعرفه وارداتو کم کنیم تا رقابت واقعی شکل بگیره
      اونوقت هر مدیری رو هم بزاریم سرکار مجبور به پیشرفت و رقابت میشه،
      نه ترجیح سود بیشتر در انحصار و درجا زدن
      .
      .
      جالبه که مثلا واسه تولید لپ‌تاپ ما تعرفه رو تا ۱۵‎٪ افزایش دادیم
      بعد خود تولیدکننده ایرانی درخواست کرده تعرفه واردات کمتر بشه که بتونه رقابت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        تا وقتی دولت و بزرگان این سرزمین توی این بخش های ذینفع هستن نمیشه انتظار داشت تعرفه کم شه
        اگرم بخوان بفروشن بعد تعرفه رو کم کنن یا باید خریدار ضرر کنه
        یا اینکه خودشون ضررشو بدن(البته ک با اینهمه دزدی ک از قبل این صنعت شده این ضرر تو اون همه سودشون گم میشه
        ولی بهر حال عین بچه های ۵ ساله بهونه میگیرن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    هندی ها از ما پیشرفته تر اند
    نظر سنجی
    45xلایک
    پراید هاچبک دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (540 ديدگاه)

      هع من دیس دادم??

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. سورنا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر خوشگله :)

    زیاد دور نیست که پدال این مطلب رو میزاره :

    هند وارد بازار آمریکا شد و …

    پشتش هم یه مطلب میزنه :

    چرا باید تیبا بخریم :)

    وطنم … :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    یا خدا!هندی ها هم خودرو ساز شدن.و ما هنوز در کف پراید و ۴۰۵ !!!
    وقتی *** ها مدیر و مسئول باشن وضع میشه خودرو سازی ایران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      طوری میگین هندی ها هم که انگار در مورد سودان حرف میزنین بایو یاد آوری کنم که هند بالاترین رشد اقتصادی تو جهان را در طی چند سال گذشته داشته و البته پیش بینی دیگه ای هم عنوان میکنه تا سال ۲۰۳۰ به سومین اقتشاد جهان مبدل خواهد شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تیبا شبیه به طرحای هند قدیم هست… ولی تاتا هند جدید را مجسم کرده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الهی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    به خدا طراحی خوب اونقدرها هم سخت نیست
    سلیقه میخاد
    ای کاش خودروسازان ما حداقل به ظاهر خودرو اهمیت میدادن و چهارچوب طرحاشون اصولی و زیبا بود
    به مرور به ایمنی و بقیه موارد هم میرسیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. الهی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ما یه جعبه سیاه atr را باید بدیم یه کشور دیگه برامون بخونه ولی هند داره به سرعت پیشرفت میکنه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پشت طراحیشون سی سال طراخی ماشینایی مثل نانو و اسکورپیون هست که خیلی زشت بودن ولی تاتا با زست و نکسون وارد سبک جدید طراحی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرامرز

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اونا 45x دارن. خدا بزرگه ما هم ۴۰۵ رو داریم که ۹ برابر بهتره (با منطق خودروسازان و وزیران صنعت)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا