سایر خودروهای آسیایی

داتسون REDI-GO، کوچک اما جذاب و ارزان‌قیمت

سام کاویانی: هندوستان، دیاری است سخت شلوغ و مملو و آکنده از جمعیت. کیفیت جاده‌های آن چندان مطلوب و روبه‌راه نیست و عمده رانندگانش، آن‌چنان‌که بایدوشاید نظم و قانون را پاس نمی‌دارند. پس در این ازدحام فزاینده و جاده‌های تنگ و ناهموار، خودرو هر چه کوچک‌تر باشد برای صاحب خود مفیدتر و کاربردی‌تر است و شاید از همین روست که هاچ‌بک‌ها در این خطه چنین بلند اقبالند و خوش فروش.


امروزه کم نیستند از برندهای نامی عالم که جاپای استواری در هند برای خود مهیا ساخته‌اند. از زمره آن‌ها می‌توان به داتسون اشاره داشت که خود زیرمجموعه ارزان ساز نیسان است. نیسانی که می‌دانیم سال‌هاست شریک و یار غار رنوی فرانسه است.


در این میان، داتسون ردی-گو (REDI-GO) را می‌توان از آن‌گونه خودروهایی دانست که با توجه مقتضیات بازار هند خلق و آفریده شدند. این سوپر مینی بلند اما جذاب و خوش‌تراش که در برخی منابع از آن با نام کراس‌اوور هم یاد می‌شود، نخستین بار، سال ۲۰۱۴ میلادی و به فرم یک کانسپت به نمایش درآمد اما نسخه تولید تولیدی آن، چندی بعد، یعنی در چهاردهمین روز از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو بر مبنای پلتفرم مقیاس‌پذیر خانواده رنو- نیسان (کد CMF-A) تکوین و توسعه یافته است. ازآنجایی‌که این پلت فرم با رنو کوئید مشترک است، داتسون ردی – گو از پیشرانه‌ای یکسان با این خودرو سود می‌برد؛ اما در عوض، ارزان‌تر، سبک‌تر و کوتاه‌تر از آن بوده و فاصله کف آن از سطح زمین بیشتر است. ناگفته نماند که فاصله کف داتسون ردی-گو تا سطح زمین معادل ۱۸۵ میلی‌متر است که همین ارتفاع شایان توجه به سهولت تردد این خودرو در مسیرهای زبر و ناهموار سخت یاری می‌رساند.


در دل نیسان ردی-گو یک پیشرانه سه سیلندر ۰.۸ لیتری بنزینی جای گرفته که توان خروجی آن معادل ۵۳ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۷۲ نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود. میانگین مصرف سوخت نیز معادل ۴.۴ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.


بهای نیسان ردی –گو از رقم ۲۴۱,۲۰۰ روپیه (حدود ۱۴ میلیون تومان) برای تیپ پایه آن شروع و به عدد ۳۶۴,۷۵۴ روپیه (حدود ۲۱.۲ میلیون تومان) برای تیپ SPORT آن ختم می‌گردد. نسخه SPORT این خودرو با نوارهای مشکی نصب شده بر روی سقف، کاپوت و بخش زیرین درب‌های خود از دیگر تیپ‌های آن تمایز می‌یابد و از امکانات رفاهی و ایمنی چون یک عدد کیسه هوا، فرمان حساس به سرعت الکتریکی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم روشنایی در روز، ایموبلایزر، خروجی برق ۱۲V در قسمت جلو، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، جا لیوانی، درگاه AUX و بلوتوث، اسپویلر عقب و… بهره می‌برد.


طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل ۳۴۲۹/۱۵۶۰/۱۵۴۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۳۴۸ میلی‌متر است. گنجایش صندوق آن عقب معادل ۲۲۲ لیتر و ظرفیت مخزن باک بنزین آن نیز برابر با ۲۸ لیتر است. ترمز جلوی آن از نوع دیسکی خنک شونده و عقب آن هم از گونه کاسه‌ای است.

منابع:
DATSUN.CO.IN
CARWALE.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین بشیرفرهمند

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اینکه ما 1% جمعیت دنیا و صاحب 9% منابع دنیا هستیم . و باید با سطح کیفی بسیار بالایی مشابه با کشورهای پیشرفته زندگی کنیم و خیلی وقته توقع نداریم به کنار . اما ایا سزاوار نیست مثل کشورهای هند و اسیای میانه هم باشیم . کشورهای فقیری که به مراتب اتفاقات مناسبی برای مردم رخ میده . یک تغییر کوچک مثل توقف تولید پراید و جایگزینی یک خودروی ارزون میتونه به اندازه ورود بانوان در ورزشگاه والیبال مصداق های کوچک و کم هزینه برای نظام باشه . که مردم رو امیدوارتر به آینده کنه . روی شاخه ای که هستیم . ارّه نکشیم ….

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. منصور

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خودروی ارزون؟!!! داداش انگار اینارو نشناختی! قول میدم همینو بیارن به اسم هاچبک لوکس و داغ تو پاچمون کنن!!

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        شایعاتی هست که ایرانخودرو مذاکراتی با داتسون داشته شاید در صورت قطعی شدن مذاکرات و بستن قرارداد شاهد حضور این مدل هم در ایران باشیم به هرحال ایرانخودرو نماینده ای در بازه قیمتی کمتر 25 میلیون تومان ندارد البته حتما با یک پیشرانه قویتر بایستی در ایران تولید شود وگرنه موفقیتی بدست نمیاورد این تصاویری هم که از داخل این خودرو گذاشته شده ظاهرا مربوط به مدل پایه این خودرو هست صندلی بهتری هم در نظر گرفته شده برای این خودرو

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      عزیزمـاگر میخوای مثل کشور های روبه توسعه مثل کره بشیم ، باید میانگین مغید ساعت کاری مون در روز از ۴۵ دقیقه به ۸ ساعت کره برسه!
      وگرنه کل کشورم از جنس طلا باشه و مار نکنیم ، نهایتا میشیم مثل کشور های فقیر افریقایی!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. کاوه آهنگر

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (432 ديدگاه)

        حسین جان شما هم یه چیزی میفرمایی !
        دیگه کل مشکلات کشور زیر سر چهارتا کارمند و کارگر که نیست ، خیلیا هم هستن که کارشون رو درست انجام میدن . عزیزجان مشکل از یه جای دیگست ….
        ما مشکل زیاد داریم و فقط یک نمونش همین صنعت خودرو و انداختن آشغالها به مردم با قیمت چندبرابر قیمت واقعی و انحصاره خودروئه
        و یا اینکه کل سرمایه این خاک و مردم چی میشه و به تاراج میره که ربطی به ساعت مفید کار کارمند و کارگر نداره که !

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Infinite

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (452 ديدگاه)

          @کاوه آهنگر
          اشتباه نکنید! مشکل اینجاست که چهار تا کارمند کارشون رو به درستی انجام می‌دهند و مابقی…
          صد البته که واقفیم مشکل از جاهای دیگری هم هست اما در این فرمایش روی صحبت ایشون ، مردم بودند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Infinite

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (452 ديدگاه)

        @حسین
        درود بر این نگرش. تعداد منفی‌هایی که دریافت کردید گواه بر حقیقت حرف تلخی بود که زدید. اگر منفی نمی‌گرفتید جای تعجب داشت. کشوری که مردمش ضعف‌ها و اشتباهاتشون رو نمی‌پذیرند شایسته پیشرفت نیست. اولین قدم پیشرفت، پذیرش اشتباهات هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دقیقا برادر کوییده منتهی داخلش یکم نا مدرن تره نمایشگر کویید خیلی جذاب تره ولی قیمتش برای بازار هند خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. benz

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ولی خدایی 53 اسب بخار هم شد قدرت آخه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    برادر ناتنی کویید ولی بنظرم یکم نسبت به کویید جذابتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ↖VOLVO↗

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    درسته شرکتش زیر مجموعه نیسان هست ولی واقعا حیف نیست اسم نیسان رو رو این بزارن؟یا با اسم نیسان صداش بزنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. 9090

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      وقتی 95 درصد مردم هند نمیتوانند نیسان ماکسیما بخرند شرکت نیسان شرافت بخرج میده خودروئی درحد و اندازه قیمت قابل خرید مردم و با کیفیت براشون میسازه
      به این حرف شما هم میگن سطحی نگر

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. كوروش

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (110 ديدگاه)

      با سلام و احترام
      چندین مدت ؛ مدل های لوکس وصادراتی برند نی سان با برند داتسون
      به اقصی نقاط دنیا صادر می شد تا این روند چند دهه پیش متوقف شد .
      حالا برند زیر مجموعه رنو-نی سان ؛ داتسون ؛ تا این حد خوار و پست شده است ؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. Mercede kaviani

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز سام کاویانی
    وتشکر از مطلب عالی وزحمات شما دوست عزیز
    قابل توجه مدیر سایپا که فکر می کند اتوموبیل ارزنتر از پراید انتقال دهند روح به جهان دیگر وجود ندارد
    خوب نام پراید را ماتیز بگذارید چون در مصر باستان هم خدای ماتیز با سر شغال وظیفه انتقال ارواح به جهان دیگر را داشت
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام به شما دوست عزیز و سپاس از لطف و محبت شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا