سایر خودروهای آسیایی

تافت، مفهومی عجیب دایهاتسو برای نمایشگاه توکیو!

وقتی بحث خودروهای موسوم به Kei به میان آید هیچ شرکتی بهتر یا عجیب‌تر از دایهاتسو نمی‌تواند چنین محصولاتی را بسازد. این دو واژه معمولاً در اشاره به جالب‌ترین کلاس خودرویی ژاپنی‌ها یک معنی می‌دهد!

این برند که تحت تملک تویوتا قرار دارد با نمایش محصولاتی عجیب در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۰ کاملاً موضوع یاد شده را نشان می‌دهد. این خودروساز حداقل ۹ محصول را به نمایش می‌گذارد که ۸ نمونه از آن‌ها محصولات Kei هستند.

مهم‌ترین خودروی این برند “تافت” است که کانسپتی آماده برای تولید بوده و دایهاتسو آن را اولین کراس اوور سبک دنیا نامیده است. این طرح مطالعاتی پیش‌نمایش خودرویی تولیدی است که اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۳۹۵/۱۴۷۵/۱۶۳۰ میلی‌متری، دایهاتسو تافت مستقیماً در کلاس خودروهای Kei قرار گرفته و از پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی توربو استفاده می‌کند. این قلب آهنین کوچک با گیربکس CVT جفت شده و چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد.

بنا به گفته این خودروساز ژاپنی، تافت نوع جدیدی از کراس اوورهای سبک است که مناسب کاربری‌های روزمره می‌باشد. این خودروی جعبه‌ای با سقف شیشه‌ای بزرگ و فضای بار تخت معرفی شده است.

اما دایهاتسو سه کانسپت Kei دیگر را نیز به توکیو می‌آورد که همگی بر پایه مینی کار تانتو شکل گرفته‌اند. کانسپت تانتو کاستوم پریمیوم بنا به گفته سازنده دارای نمای مشکی بدون ترسی بوده و ابهت زیادی دارد. جزئیات دیگری از این خودرو منتشر نشده است.

 

کانسپت تانتو فیلد نیز وجود دارد که از روف راک استفاده کرده و به دنبال جلب نظر افرادی با سبک زندگی فعال است. سومین خودرو نیز عجیب‌ترین آن‌ها بوده و مارول اسپایدرمن نام داشته و ادای احترامی به این ابرقهرمان فیلم‌ها محسوب می‌شود.

کانسپت های دیگری نیز توسط دایهاتسو در توکیو به نمایش درخواهند آمد که با انتشار جزئیات کامل آن‌ها در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    شبیه ماشین اسباب بازین
    چین خداوکیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صباهخیستن

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون کل ژاپن اندازه ی دو استان ایرانه. اما حدود ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت داره تو همین مساحت کم. اونا راحت میتونن برن ماشین بزرگ بخرن ولی بعدش کشورشون میشه مثل ایران. شهرهاشون میهش مثل تهران. چون عقلشون میرسه ماشینای کایی میخرن. بعضی وقتا مانفهمیم نه ژاپنیها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    « اولین کراس اوور سبک دنیا »
    گرچه که این عنوان میتونه به هر خودروی kei-car ژاپنی اطلاق بشه، اما وقتی توی کل دنیا عرضه نمیشه، نمیشه این عنوان رو بهش داد
    .
    و بازها گفتم که با توجه به سبک زندگی اروپاییها، اگه این کلاس خودرویی اونجا عزضه بشه و با توجه به تب شاسی بلند و شاسی بلند نما سواری این روزهای بازار دنیا، قطعا موفق خواهد بود
    .
    فقط شاید قیمتهای این تیپ ماشین با توجه به عملکردش کمی بیش از حد بنظر بیاد و برای عرضه جهانی بهتر باشه که بازنگری قیمتی بشه
    .
    .
    اما از لحاظ شباهت، taft و البته اکثر kei-car های ژاپنی به کیا پیکانتو شباهت دارن
    با شاید بهتره بگیم پیکانتو به اونها شباهت داره با قدرت بیشتر و ابعاد کمی بزرگتر
    و طراحی مخصوصا tanto کاستوم پریمیوم گیرا از آب درومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی آقا

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (571 ديدگاه)

    سلام. چطور تَفت را تافت میخوانید؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شتاب این ماشین ها تا حدودای 60 کیلومتر در ساعت کاملا راضی کنندست ولی از اونجا به بعد کلافت می کنن ولی در کل برای شهرهای شلوغ و بدون جای پارک ژاپن با اون قیمت بالای سوخت خیلی ماشین مناسبی هست کاش میشد یه سری از این ماشین ها هم وارد ایران بشه هم کیفیت بالای ژاپنی داره هم مصرف سوخت مناسب هم برای پارک خودرو خیلی مناسب هست خصوصا که مردم ما فکر می کنن از هر جایی تو خیابون که یه مورچه هم رد میشه باید رد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا