سایر خودروهای آسیایی

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R!

هرچند ممکن است نیسان GT-R با توجه به عملکردی که ارائه می‌کند خودروی ارزان‌قیمتی باشد اما درواقع این سوپراسپرت ژاپنی از محدودهٔ قیمتی قابل‌دسترس برای اکثر مردم خارج است. حال اما خوشبختانه شرکتی بنام Liberty Walk این مشکل را حل کرده است. این شرکت که طی سال‌های اخیر با تیونینگ سوپراسپرت‌هایی مانند لامبورگینی اونتادور مشهور شده است، در جدیدترین پروژهٔ خود به سراغ خودروی بسیار ارزان‌تری رفته است. این خودرو دایهاتسو کوپن است.

کوپن یک رودستر بسیار کوچک با سقف فلزی جمع شونده است که در کلاس «کی کار» قرار می‌گیرد و به یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر مجهز است. حال Liberty Walk این کی کار کوچک و کم‌توان را به نیسان GT-R تبدیل کرده است! برای این کار، طراحی نمای جلویی کوپن با الهام از GT-R تغییر کرده و در آن جلوپنجره، دیلایت‌های LED ورودی‌های هوایی کاملاً مشابه GT-R کار شده است. البته این اجزا برای تناسب با بدنهٔ کوپن، کوچک‌تر طراحی شده‌اند. در عقب نیز با استفاده از یک بال بزرگ، دیفیوزر تهاجمی و چهار سر اگزوز، نمایی مشابه GT-R ایجاد شده است.

اما این تیونر صرفاً یک کیت بدنه برای کوپن طراحی کرده و تغییری در پیشرانهٔ آن ایجاد نشده است؛ بنابراین در زیر کاپوت این کوپنِ GT-R نما همچنان همان موتور کوچک ۶۶۰ سی‌سی با ۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم امکان انتخاب یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT وجود دارد. برای این خودرو همچنین دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق Bilstein هم قابل سفارش است که سواری اسپرتی را ارائه می‌کند.

اما ممکن است روی کاغذ تبدیل ظاهری یک کی کار ضعیف سه سیلندر مثل دایهاتسو کوپن به سوپراسپرتی وحشی چون نیسان GT-R ایدهٔ مضحکی به نظر برسد اما نتیجهٔ کار Liberty Walk، خودروی جالبی از آب درآمده است. کیت بدنه‌ای که برای این ماشین طراحی شده نمای بسیار تهاجمی‌تری به آن بخشیده و ظاهر کوپن را نسبت به نسخهٔ استاندارد بسیار جذاب‌تر نموده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    جدا از موتورش ظاهرش بامزه و جالب از آب در اومده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دای هاتسو خیلی برند جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    این ماشین برای ترافیک شلوغ تهران خیلی عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا