سایر خودروهای آسیایی

پدیدار شدن دایهاتسو کوپن کوپه جدید

بازار خودروی ژاپن همچون دنیایی بسیار متفاوت برای خارجی‌ها بوده و عجایب آن تمامی ندارد.


از آنجایی که به موعد برگزاری نمایشگاه توکیو اتو سالن ۲۰۱۹ نزدیک می‌شویم، محصولات جدید این بازار کم‌کم پدیدار می‌شوند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دایهاتسو کوپن کوپه اشاره کرد. بله پس از سال‌ها حضور تک و تنهای مدل رودستر در این بازار، کوپن سرانجام با سقف ثابت نیز عرضه شده است.


شاید نمایشگاه توکیو ۲۰۱۶ را به یاد آورید که در آن دایهاتسو از کانسپت سقف ثابت کوپن که بر پایه‌ی مدل رتروی کوپن Cerro بنا شده بود رونمایی کرد. این خودروی مطالعاتی بازخوردهای کاملاً مناسبی از سوی بازدیدکنندگان به دست آورد و همین امر دایهاتسو را ترغیب کرد تا واقعاً به دنبال ساخت این خودرو باشد. در نهایت این تصمیم گرفته شده ولی خب سقف تولید آن به ۲۰۰ دستگاه محدود شده است.


مدل کوپن کوپه که از کانسپت یاد شده الهام گرفته دارای سقف ثابت از جنس CFRP بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که به سمت عقب خودرو تمایل داشته و طراحی فست بک مانندی ایجاد کرده است. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان آن را با سانروف شیشه‌ای سفارش داد.


خودروی مورد بحث سال آینده وارد خط تولید خواهد شد و عرضه‌ی آن با ۵ سالگی تولید نسل دوم کوپن همزمان خواهد بود. نسخه‌ی کوپه از تجهیزات استاندارد کاملاً مناسبی برخوردار است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان چرمی مومو، دیفرانسیل لغزش محدود، رینگ‌های آلومینیومی BBS و پلاک‌های سریال دار در کنسول مرکزی اشاره کرد.


از جمله آپشن ها نیز می‌توان به مافلر اسپورت و سیستم تعلیق HKS اشاره کرد. البته تغییراتی در پیشرانه صورت نگرفته است. کوپن کوپه همچنان دارای پیشرانه سه سیلندر ۰.۶ لیتری توربو با قدرت ۶۴ اسب بخار است که باعث می‌شود کوپن به عنوان یک خودروی Kei شناخته شود.


قیمت این خودرو از حدود ۲۲۲۵۰ دلار برای مدل مجهز به گیربکس CVT شروع شده و به ۲۲۴۵۰ دلار در نسخه‌ی دستی می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Bideski

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    موتور 0/6لیتری؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    زشته

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. Mad.z.Max

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    نکته جالبتر از حجم موتور، اینکه خودرو با گیربکس دستی 200 دلار گرونتر از سی وی تی هست.. جالبه، با اینکه در کل سی وی تی زیاد محبوب نیس، ولی حد اقل تو کشوره ما اسم اتوماتیک مساویه با دست کم 13-14% قیمته بیشتر از نمونه دستی!

    خدایاااااا چرا ایران : ))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    قیمت ماشین تو ژاپن چرا اینقدر بالاس؟(الان نیاین این زیر ایرانو مثال بزنید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      پراید تو ایران چهل تومنه آقاااا…

      شوخی کردم : ))
      قیمته بالاش احتمالا بخاطر تولید محدودشه دیگه.. وگرنه به قول شما یخورده گرونه. اونم تو کشور مبدأ.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت ماشین در ژاپن زیاه چون خیلی مالیات داره تازه قیمت بنزین هم خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      ینی حتی با این حجم موتور جزیی هم مالیاته سنگین بهش میخوره و ربطی به تولید محدود بودنش نداره؟
      من دو مدل تویوتا ( لندکروزر و کرولا 2018) رو مقایسه کردم، قیمت تو ژاپن و آمریکا تفاوت چندانی نداشت! تو گوگل یه سرچ کنین کلی قیمت هست، تبدیل واحد پولی هم تو گوگل به راحتی انجام میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نیما

    ۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    یه کپی مزخرف از آلفارومئو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Adak

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    مضحکه ه ه …
    به درد مستربین میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا