سایر خودروهای آسیایی

رونمایی از ماهیندرا XUV300، دوقلوی هندی سانگ‌یانگ تیوولی!

سام کاویانی: اخیراً از نسخه جدید ماهیندرا XUV300 رونمایی شد. بنا به اظهارات مقامات بالای اداری شرکت ماهیندرا، خودروی مذکور در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در کشور آفریقای جنوبی عرضه خواهد شد.


تصاویر رسمی که از نسخه جدید ماهیندرا XUV300 به نمایش در آمد، مؤید آن است که در این خودرو هندی به نحو جالب توجهی از ساختار و پلت فرم سانگ تیوولی استفاده شده است؛ هرچند که مجموع طول بدنه ماهیندرا XUV300 از سانگ یانگ تیوولی کوتاه‌تر است.

به نظر می‌رسد که ماهیندرا XUV300 برای رقابت با خودروهایی همچون هیوندای کرتا، فورد اکو اسپرت و سوزوکی ویتارا پای به میدان نهاده است. گرچه از پیشرانه‌های منتخب این خودرو هنوز خبری اعلام نشده است ولی برخی اظهارات حاکی از آن است که برای این خودرو پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری توربو بنزینی و ۱.۵ لیتری توربو دیزلی در نظر گرفته شده است.


دکتر پاون گواندا (PAWEN GOENDA) مدیر اجرایی شرکت ماهیندرا&ماهیندرا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت IndianAutoBlog گفت: این خودرو تقریباً هم‌زمان در بازار هند و آفریقای جنوبی عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که آیا ماهیندرا XUV300 جدید در کارخانه مونتاژ کازولو ناتال (KwaZulu- Natal) ماهیندرا در آفریقای جنوبی تولید خواهد شد یا خیر؛ جایی که در آن پیکاپ‌های ماهیندرا تولید می‌شوند.

در بازار هند، ماهیندرا XUV300 با تجهیزاتی همچون هفت عدد ایربگ، سانروف، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دوربین معکوس دید عقب، صفحه نمایش لمسی اطلاعات – سرگرمی، سنسورهای پارک، لامپ‌های جلو مجهز به سامانه LED و همچنین رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی عرضه خواهد شد.

توضیح: همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، فعلاً شرکت خودروسازی ماهیندرا&ماهیندرا حدود ۷۰ درصد از سهام شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی و ۵۱ درصد از سهام موتورسیکلت‌سازی پژو فرانسه و ۷۶.۰۶ درصد از سهام موسسه طراحی پینن فارینا ایتالیا را تحت مالکیت خود دارد.

منبع: CARMAG.CO.ZA

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    همین امروز و در مقاله سانگ یانگ ، از خجالت این اُعجوبه خودروسازی در طردحی در اومدیم .

    حالا میبینیم که هندیها با اینکه کپی کردن ، اما حداقل خیلی بهتر از کره ایها کار کردن و به نظر من که بهتر و قابل تحملتر از تیوولی شده .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      تیوُلی خیلی زیباس، کاملا هم بازار های جهانی دوسش داشتن، ایران هم همینطور. اگه دقت کنید، از حدود 50 نفری که تا این لحظه نظرتونو ارزیابی کردن، حدود 90% باهاتون مخالفن. 90% خیلیه واسه اینکه قبول کنین نظرتون چقد با واقعیت فاصله داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    عقب تیوولی بهتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (877 ديدگاه)

      جلوشم زیباتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    طراحش در مقابله با طراحایه دیگه فقط …یده
    فقط و فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. power active

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چه جاهایی سهام داره دمش گرم :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا