سایر خودروهای آسیایی

ادامه حیات فارادی فیوچر با سرمایه‌گذاری جدید

نام کمپانی فارادی فیوچر با آینده‌ای مبهم و فقدان سرمایه گره خورده اما به نظر می‌رسد این شرکت حداقل در کوتاه‌مدت نفس راحتی خواهد کشید.


این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد به توافقی با شرکت چینی Evergrande Health دست یافته است. این همان شرکتی است که با فارادی فیوچر بر سر مالیات‌های پرداختی به مشکل برخورده بود.


اگرچه دعوای حقوقی دو طرف منجر به استعفای یکی از مؤسسان فارادی فیوچر شده بود اما این خودروساز می‌گوید توافق‌نامه‌ی جدید باعث حذف قرارداد سرمایه‌گذاری قبلی و لغو تمامی فرایندهای دادرسی و حقوقی قبلی شده و حقوق مالی را محترم می‌شمارد.


این قرارداد جدید به فارادی فیوچر اجازه‌ی دست‌یابی به منابع مالی جدید را می‌دهد. این قضیه برای فارادی فیوچر کاملاً حیاتی است چراکه در طی ماه‌های گذشته همواره با خطر فقدان سرمایه و ورشکستگی مواجه بوده است. این خودروساز در بیانیه‌ای با اشاره به مسائل مالی گفته است:

سرمایه‌گذاران سراسر جهان علاقه‌ی خود به فارادی فیوچر را ابراز داشته‌اند و قبلاً نیز بحث‌هایی در این رابطه انجام گرفته است.


اگرچه سرنوشت فارادی فیوچر هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما این شرکت می‌گوید فرایند توسعه‌ی FF 91 را کامل کرده و چندین نسخه‌ی پیش‌تولیدی را ساخته است. فارادی فیوچر خاطرنشان ساخته هم‌اکنون تمرکز خود را روی تحویل این خودرو و حداکثر کردن علاقه‌ی سهامداران، تأمین‌کنندگان جهانی و کاربران آتی خواهد گذاشت.


فارادی فیوچر از اعلام چارچوب زمانی برای عرضه‌ی FF 91 خودداری کرده اما در ماه آگوست گفته بود تحویل اولین نمونه‌های این خودرو از نیمه اول سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. البته این موضوع کمی شک‌برانگیز به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از کارکنان این شرکت را ترک کرده‌اند و خبری هم از تأمین قطعات نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    چین چقدر خوب از فرصت ها استفاده میکنه!
    خرید ولوو و دیگر خودروسازان باعث شد انتقال فناوری خوبی به چین رخ دهد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    این شرکت اگه رو پا بشه و محصولاتش بیاد به بازار، خیلی از شرکتها به دردسر میافتن.
    حالا ببینید کی گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    همیشه اولش سخته…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا