سایر خودروهای آسیایی

عرضه شاسی‌بلند تولید محدود و سفارشی وینفَست پرزیدنت

استارت آپ ویتنامی وینفست VinFast شاسی‌بلند لوکس پرزیدنت را در بازار داخلی این کشور عرضه کرد. این خودرو به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

قیمت ۱۰۰ خودروی اول از ۳.۸ میلیارد VND شروع می‌شود که معادل ۱۶۳۳۳۵ دلار می‌باشد. باقی خودروها نیز قیمت معادل ۱۹۷۷۲۰ دلاری خواهند داشت.

پیش‌نمایش این شاسی‌بلند سال پیش در نمایشگاه خودروی ژنو و در قامت لوکس V8 انجام شد. پرزیدنت توسط پینین فارینا طراحی شده و از جلوپنجره V شکل احاطه شده توسط چراغ‌های نازک سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به کاپوتی عضلانی با ورودی‌های هوا، نوار نورانی LED در عقب، لوگوهای وینفست و پرزیدنت در درب پشتی و خروجی‌های اگزوز و دیفیوزر عقب اشاره کرد.

این خودرو با ۱۸ رنگ بدنه در دسترس بوده و این رنگ‌ها با عناصر گان متال، نقره ای متالیک، طلایی یا مسی همراه می‌شوند. این عناصر رنگی در بخش‌های جلو و عقب، روی درب‌ها، رکاب‌های جانبی، خط پنجره‌ها، ریل‌های سقف و رینگ‌ها بکار رفته‌اند.

پینین فارینا مسئول طراحی کابین نیز بوده جایی که از تریم چرم ناپا و چوب سود برده است. شایان ذکر است تریم چوب هر خودرو منحصربه‌فرد خواهد بود. در این بخش همچنین صفحه‌نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی و سیستم صوتی مرغوب با ۱۳ بلندگو وجود دارند.

نیروبخش وینفست پرزیدنت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ساخت جنرال موتورز است که قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همراه شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

یکی از مدیران این شرکت گفته است:

پرزیدنت محصولی است که سطح بالای کیفیت ما را نشان داده و توانایی‌های صنعت خودروی ویتنام را برجسته می‌کند. ما به این محصول بسیار خوب افتخار می‌کنیم. به همین خاطر است که تنها ۵۰۰ دستگاه از پرزیدنت را تولید خواهیم کرد تا مطمئن شویم که چنین شاهکاری به دست مشتریان خاص خود می‌رسد.

علاوه بر عرضه شاسی‌بلند موردبحث در ویتنام، وینفست روی تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی تمرکز دارد تا به هدف خود در ورود به بازار آمریکا تا سال ۲۰۲۱ دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Aria

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    چینی طور میخوره
    البته اگر مال چینی ها بود الان روش ۱.۵ توربو انداخته بودن

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. Maserati

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      یه جوری میگی چینیه انگار هر کشوری یه زبون طراحی داره

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. حسین دهمرد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      پلتفرمش بیمره آلمانه ها. اینا یکم خواستن خوشگلش کنن و به اسم خودشون بزنن. موتورم که از جنرال موتورز خریدن.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. nikzad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    دقیقا الان اینا چیکار کردن طراحی خوب پنین فارینا موتور هم جنرال.مونتاژ کردن؟!!

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. SS

      ۱۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (731 ديدگاه)

      همون کاری که خودروسازهای چینی انجام دادن و مونتاژکارهای داخلی با این همه ادعا نمیتونن انجام بدن
      پلتفرم و موتور رو از شرکت های دیگه خریدن و دارن برندسازی میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. Ho3in

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    زیباست
    ولی فک نکنم بتونه با مایباخ رقابت کنه

    موافقم 5
    مخالفم 9
  4. حمید

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر گرونه
    کسی که این پول رو میده حتما پول برند رو هم میده

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا