سایر خودروهای آسیایی

معرفی نسخهٔ جاده‌ای برابم BT62R با قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا

برابم (Brabham) یک خودروساز استرالیایی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اولین محصول این شرکت یک سوپراسپرت مخصوص پیست بنام BT62 بود که در همان سال ۲۰۱۸ معرفی شد. سپس در نوامبر ۲۰۱۹ این شرکت نسخهٔ مسابقه‌ای سوپراسپرت خود را هم برای شرکت در مسابقات استقامتی بریت‌کار معرفی کرد. حال خانوادهٔ BT62 گسترده‌تر شده زیرا برابم نسخهٔ خیابانی آن‌را هم با نام BT62R معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید برخلاف دو برادر قبلی‌اش می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کند.

ازجملهٔ تغییرات BT62R نسبت به نسخه‌های مخصوص پیست قبلی می‌توان به ارتفاع متغیر برای رانندگی در شرایط مختلف (جاده یا پیست)، سیستم اگزوز جدید برای کاهش سروصدای کابین، تهویه مطبوع، گرم‌کن شیشهٔ جلو، سیستم صوتی قابل سفارش، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب جدید، صندلی‌های جدید جاده‌ای و تایرهای جاده‌ای اشاره کرد. خریداران می‌توانند این سوپراسپرت استرالیایی را در دو نسخهٔ ویژه بنام سری سیگنیچر و سری سلبریشن هم سفارش دهند که اگر دومی را انتخاب کنند از لوگو و نشان‌هایی از جنس طلای ۱۸ عیار، کابین سفارشی کربنی و پکیج پیست اختصاصی شامل بال عقب، اسپلیتر و دیفیوزر برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل برابم «دن مارکس» دربارهٔ این نسخهٔ جاده‌ای گفته است:

معرفی BT62R یک موفقیت بزرگ برای تیم برابم اتومتیو است. تمام طراحی و مهندسی لازم برای تبدیل BT62 مخصوص پیست به BT62R جاده‌ای توسط تیم مهندسی داخلی ما انجام شده که شاهدی عالی برای تلاش و تخصص آن‌ها است. این یک نقطهٔ عطف مهم برای برابم اتومتیو است زیرا ما را به سمت معرفی خودروی بعدی خود در سال آینده هدایت می‌کند که سوپراسپرتی کاملاً جاده‌ای خواهد بود. طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این فصل جذاب بعدی اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر خریداران می‌توانند طعم رانندگی با یک برابم در جاده را با BT62R بچشند

مهم‌ترین قسمت BT62 اما پیشرانهٔ آن است زیرا در سینهٔ این خودرو یک موتور ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که برابم ادعا می‌کند بالاترین خروجی را در بین همهٔ موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی دنیا دارد. این موتور ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکونشیال انتقال پیدا می‌کند. ضریب‌های این گیربکس نیز اصلاح شده تا برای استفاده در جاده مناسب‌تر باشد.

برای اینکه BT62R به خودرویی جاده‌ای قانونی تبدیل شود، برابم مجبور شده آن‌را به ریموت کنترل برای قفل درها، همهٔ چراغ‌های موردنیاز، آینه‌های جانبی و ویژگی‌های کاربردی دیگری مثل داشبورد دیجیتالی مجهز کند. این سوپراسپرت جاده‌ای همچنین به دوربین دید عقب هم مجهز شده تا راننده بتواند هنگام دنده‌عقب رفتن پشت خودرو را ببیند. برابم BT62R در هردو نسخهٔ فرمان راست و فرمان چپ تولید می‌شود و اولین نمونه‌های آن طی هفته‌های آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    شبیهه کانگرو شده ?

    موافقم 41
    مخالفم 13
  2. Bayerische Motoren Werke

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (951 ديدگاه)

    چه رخی!!!
    انجین مال خودشونه؟؟؟

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      یه سری قطعاتش ماله فورده.
      حالا بلوکشه یا …ندیدم جایی بزنه.

      موافقم 25
      مخالفم 0
      1. Bayerische Motoren Werke

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (951 ديدگاه)

        تشکر دنی جان

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          عشقی❤
          ..
          مهراد جان والا هر آغوشی گرم تر باشه ما میریم توش.?

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. مهراد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (755 ديدگاه)

        پهلوان دانیال عکس پورشه گذاشتی پروفایلت ؟؟ ?

        به آغوش گرم اسلام والمسلمین بازگشتی ؟؟

        من میرم شیشه خورده بخورم ?

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          داش مهرداد چه اشکالی داره
          همیشه برای توبه کردن دیر نیست ?
          حالا بازم خوبه تازه فهمیده پورشه عجب چیزیه
          بعضیها تا آخر عمرشون نمیفهمن و فابریک از دنیا میرن ?

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. مهراد

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (755 ديدگاه)

          چاکریم آقا دانیال و داداشم ممد ژانگولر ??

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. مهراد

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (755 ديدگاه)

        مخلصم آقا دانیال

        ??

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    طراحی خیلی جذابی داره :)

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      بازم به استرالیا…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. chiron sport

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خیلی طراحی جذابی داره

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. میثم

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    جلوش منو یاد فراری انزو انداخت

    موافقم 24
    مخالفم 9
  6. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی باحاله

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. Aran Milan

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    طراحیش یجورایی سرگردان به نظر میرسه

    موافقم 8
    مخالفم 22
  8. nikzad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    چقدر عالیه الکی نیست که بهش میگن شاهکار ایرودینامیکی ولی چرا عکس های کمی از کابینش هست؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. reza-a

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    یک نگاهی در مورد اینطور ماشین ها وجود داره که دلیلی برای ساختنشون وجود نداره چون کسانی توانایی خرید این رده ماشین ها رو دارن ماشین هایی مثل فراری و لامبورگینی رو انتخاب میکنن ولی یکی از دلیل های خرید این رده از ماشین ها خاص بودنشون هست چه از لحاظ وجهه چه عملکرد در صورتی که برندهای جدید مثل این بیشتر میتونن حس خاص بودن رو بدن
    ولی حضور فقط چند برند معروف یک حالت یکنواخت رو ایجاد میکنه و البته رقابت کمتر ولی حضور برند های بیشتر جذابیت این رده رو بیشتر میکنه حتی برای کسانی که فقط اخبار این ماشین ها رو دنبال میکنن
    این ماشین هم بنظرم جالبه و در طراحیش هم زیاده روی نکردن

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. nikzad

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      عزیز این ماشین از لحاظ ایرودینامیکی فوق العاده هست و فکر کنم قبلا پدال مطلبش رو گذاشته بود و اگر اینطور باشه کسی ماشین هایی مثل مورگان و کاترهام و لایکن هایپر رو نمیخره.

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. reza-a

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (420 ديدگاه)

        منظورم از دید فنی نبود در مورد میزان فروش نسخه جاده ای بود در کل میزان فروش این برند ها محدود هست

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بله دوستان این برابم جدیده و ساخت استرالیاست
      با اون برابم انگلیسی‌ که متخصص مسابقاته و قدیمی‌ اشتباه نگیرید

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. mobinfr

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پایه گذار این شرکت دیوید برابم هست.. پسر جک برابم فقید..

        موافقم 2
        مخالفم 1
  10. AMG.63

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    طراحی خوب و جذابی داره البته جلو ماشین یکم شبیه آگرا شده عقبشم تقریبا شبیه مکلارن سنا شده.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. مهدی موتورز

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یه سوال
    دیفیوز اون قسمت خفنیه که هوایه زیر ماشین میاد بیرون؟

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      بله آقا مهدی

      برای کنترل جریان هوای سرگردون ( واژه بهتری به ذهنم نمیرسه ) زیر ماشین نصبش میکنن تا توی سرعت های بالا ماشین پایداری داشته باشه و ماشین از رو زمین کنده نشه

      دیفیوزر و اسپویلر و کانارد و بالچه و …. عموما باعث افزایش دانفورس میشن : بارز ترین نمونه و مثال لامبورگینی آونتادور اس وی جی که از تمام قطعات نامبرده فوق برخورداره

      موافقم 4
      مخالفم 1
  12. Hussein

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    نمیدونم توجه کردین یا نه?
    اما از جلو شبیه لامبورگینی
    و از پشت شبیه کمپانی دبلیو موتور هست(نمیدونم دقیقا کدوم شرکت قدیمی ترن)
    حالا نظرتونو بگین

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. nikzad

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      به نظرم جلوش ترکیبی از استون والکری و بعضی محصولات کانینگزگ هست و عقبش و مخصوصا چراغ های عقب شبیه لامبو وننو هست هرچند که نسل جدید خودرو ها چراغ های عقب رو معمولا کشیده طراحی میکنن که تقریبا همه عقب خودرو رو در بر میگیره که به صورا افقی هست.

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. Carbonado Aventador

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        این چراغ عقب که صاف و باریک شروع‌میشه‌ و انتهاش دوشاخه مثلثی میشه رو اولین بار لامبورگینی با مدل وننو مود کرد..
        بعد تو هوراکان و اوروس هم استفاده کرد.
        خودروساز بعدی که از این طرح الهام گرفت آئودی بود که چراغای عقبشو به این شکل طراحی کرد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  13. امین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ???مقایسش کنید با کوروت جدید ?‍♂️ طرررراحیو باش? انجینووووو?

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. nikzad

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      کوروت جدید!?اصلا نه از لحاظ قیمت نه سگمنت و نه کلاس شبیه هم نیستن و هدفشون یکی نیست.

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. امین

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        چرا نمیشه مقایسه کرد؟! هایپر کار که نیس تنفس طبیعی هم هست قیمتشم چون کمتره زیاده ینی اینقدرررر مقایسه این دو تا اشتباهه که اینجور به من طعنه میزنید؟!

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. z

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          قدرت زیادی از یه انجین تنفس طبیعی گرفته
          فعلا در حد ادعا هست این میزان قدرت ماشین برابم
          این میزان قدرت رو کوروت میتونیم سال اینده ببینیم شوی خیلی باتجربه است برابم کلا دو ساله تاسیس شده با این تجربه کم به نظر منطقی نمیاد همچین قدرتی تنفس طبیعی بگیره

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. امین

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        چطور هس که درگ تایکان و p1 رو با ذوق میزارین تو سایت که خداشونم یکی نیس بعد مقایسه منو اینقدررررررر غیر منطقی و غلط میدونید؟! ! مقایسه مقایسه است منطقشم کم و زیاد داره

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. امیر دهقان

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دوست گرامی
          برابم یه سوپراسپرت تولید محدود با قیمتی بیشتر از یک میلیون دلاره، بنظر شما واقعاً با کوروت ۶۰ هزار دلاری قابل مقایسه هست؟

          از طرف دیگه، برابم در اصل سوپراسپرتی مخصوص پیسته که حالا برای استفاده در جاده تغییراتی در اون ایجاد شده

          کوروت و برابم از همه لحاظ، از هدف استفاده و نوع خریداران گرفته تا قدرت موتور و قیمت کاملا باهم متفاوت هستن و به‌هیچ‌عنوان نمیشه اونا رو باهم مقایسه کرد

          اون درگ P1 و تایکان رو هم که ما برگزار نکردیم، بنظر من اون مقایسه هم اصلاً درست نبود ولی خب خیلی از درگ‌ها فقط برای سرگرمی برگزار میشن و به همین دلیل ما هم اونا رو تو پدال منتشر میکنیم، لزوماً ماشین‌هایی که بینشون درگ برگزار میشه باهم قابل‌مقایسه نیستن

          درهرحال اگه کامنت من موجب رنجش شما شد عذر میخوام
          ارادت

          موافقم 13
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (98 ديدگاه)

          ممنون? شمام ببخشید?

          موافقم 5
          مخالفم 0
  14. Dr.ALi

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (969 ديدگاه)

    عاشق برایم شدم با اینکه اولین باره اسمشو شنیدم کارش از هر نظر شاهکاره بنظرم. تو عصری که همه موتورها کم حجم توربو دار شدن و تو دوره‌ایی که ماشین‌های برقی دارن جولان میدن بدونن یه ماشین تنفس طبیعی صدای اگزوزش می‌ارزه به کل اونا

    موافقم 5
    مخالفم 4
  15. OMID

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    طراحیش عالیه
    موقعی که تازه رونمایی شده بود یه مدل داشت که رنگش سبز و طلایی بود اون رنگ فوق‌العاده بهش میومد
    بلاخره یه دونه از این هایپر کار های جدید هم رنگ واقعیت گرفتن
    انجین هم محشره کاش دور موتورش هم ذکر میشد
    گیربکس سکوئنشیال واسه پیست فوق‌العاده هست چون هم سبکه هم سریع هم کار کردن باهاش راحته منتها توی استفاده شهری زیادی خشنه
    در کل ماشین عالی ایه لذت بردیم?

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. ارشیاsvj

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ولی فک کنم برابهام باشه ها!!!!
    تو رئال ریسینگم هست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. nikzad

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اره هست ولی گرونه من بیشتر تو فرمول یک تخصص دارم.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  17. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و خیلی خوشم اومد
    با اینکه برند نام آشنایی نیست
    تو خط ها و زاویه های تیز یا لوازم جانبی
    اضافه کاری نکرد.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. محمدهادی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    طراحیش بنظرم بی هویت و ترکیبی از تعدادی خودروی سوپر اسپرته که نتیجه کار یه محصول بی قائده و بی معنا ازاب درومده
    درکل آدم با دیدنش تمام حس هیجان و اسپرت طلبی تو وجودش یخ میزنه و متوقف میشه
    کار از این بدتر هم میشه که وقتی تلفظ اسمش سخت و بدون پیامه
    و اینکه سازندش یه شرکت فوق العاده تازه تاسیس و نوپاست
    کلا از اول تا آخرش اذیت کنندست
    بنظرم همون به حظور در موتور اسپرت بپردازه خیلی با ماهیتش سازگارتره
    یه چیزی مثل لیستر انگلیسی که زمینه فعالیت مشابهی با این خودرو ساز داره خودروی با هویت تریه از نظر طراحی ظاهری و اصالت ساخت

    موافقم 3
    مخالفم 7
  19. Saeed

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جلوش شبیه لوتوس اویجاس…
    چراغ های عقبش منو یاد مک‌لارن سنا میندازه
    ولی در کل بسیار زیبا و خوش رنگه! امیدوارم موفق باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اسکی از فراری?

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Saeed

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      منظورت رنگشه؟
      من چیزی شبیه به فراری نمیبینم?
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      موافقم 4
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا