آستون مارتین

تعهد استون مارتین به عرضه خودروهای درون‌سوز در آینده

علیرغم اینکه صنعت خودرو تمرکز شدیدی روی الکتریکی سازی خودروها داشته و محدودیت‌های زیادی نیز در آینده برای تردد خودروهای درون‌سوز وجود خواهد داشت اما استون مارتین به‌طور کامل این دسته از خودروها را کنار نخواهد گذاشت.

این خودروساز بریتانیایی که حالا توسط میلیاردر کانادایی یعنی لارنس استرول هدایت می‌شود آینده‌ای جاه‌طلبانه را هدف گرفته و می‌خواهد وارد فرمول ۱ شود. البته استرول معتقد است خودروهای درون‌سوز سنتی به این زودی‌ها حذف نخواهند شد.

او گفته است:

تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۵ درصد صنعت خودرو هنوز هم به‌طور همیشگی دارای خودروهای درون‌سوز خواهد بود. من هرگز فکر نمی‌کنم این مقدار به صفر برسد.

از استرول درباره درست بودن این پیش‌بینی در سال‌های ۲۰۵۰ و ۲۰۶۰ پرسیده شده و او گفته است:

این ورای افقی است که من به آن نگاه می‌کنم.

تعهد استون مارتین به تولید پیشرانه‌های درون‌سوز طی سال‌های پیش رو علیرغم این حقیقت است که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در بریتانیا از سال ۲۰۳۰ ممنوع خواهد شد. البته این به معنی عدم فروش خودروهای درون‌سوز در سایر بازارها نخواهد بود.

استرول با اتوکار درباره پیشرانه‌هایی که این خودروساز طی سال‌های آینده استفاده خواهد کرد صحبت کرده و نظرات جالبی داشته است. همان‌گونه که می‌دانید استون مارتین و مرسدس به تازگی توافقی دراین‌باره داشته‌اند.

استرول گفته است:

پیشرانه‌های کنونی ما در واقع پیشرانه‌های AMG هستند که در محصولات استون مارتین بکار رفته‌اند. با توافق جدید ما پیشرانه‌های سفارشی AMG با قدرت متفاوت و مشخصات گشتاوری متمایز را برای استون مارتین خواهیم داشت. این پیشرانه‌ها هنوز دارای قطعات AMG خواهند بود اما به‌صورت سفارشی در آلمان تولید خواهند شد.

به عنوان بخشی از این توافق استون مارتین سیستم‌های الکتریکی AMG را دریافت خواهد کرد. این برند برنامه‌های خود برای عرضه اولین محصول الکتریکی‌اش تا سال ۲۰۲۶ را نیز اعلام کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چه جالب پس یعنی از 2030 به بعد تو کشور خودش نمیتونه ماشین بفروشه!
    البته بنزینی و هایبرید رو نمیتونع

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      چه جالب

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      آقا یه سوال دارم که به متن مرتبط نیست. با 105 تومن ال 90 بگیرم خوبه؟کسی اگه ایرادی از ال 90 میدونه بی زحمت بگه.

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. Carbonado Aventador

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        ال ۹۰ هیچ ایراد فنی بهش وارد نیست.
        .
        من خودم ال ۹۰ ریمپ دارم باهاشم هرجور که فکرشو بکنی رانندگی کردم ولی نه چپ کردم نه منحرف شدم نه موتورم خراب شده!!
        .
        هرکی که میگه تعادل نداره و خشکه و این چیزا چرتو پرت میگه????

        موافقم 8
        مخالفم 9
      2. MAHDI

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        تندر 90 فقط صندلی های چندان راحتی نداره. اما یه ماشینی هستش که اعصاب مالک رو داغون نمیکنه بخاطر مشکلات فنی ریز و درشت مثل خودروهای دیگه.

        موافقم 15
        مخالفم 4
      3. مهدی

        ۲۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (552 ديدگاه)

        ال نود عالی من مدل 1391 دارم هیچ ایرادی نداره
        تنظیم باد
        موقع تعویض روغن حتما فیلتر بنزین عوض شود من روغن نیمه سنتتیک بهران میزنم شاید باورتان نشود 13000 تا میروم البته چون روزی 100 کیلومتر هرروز مسیر میرم و فشار روی ماشین نیست هر 13000 تا عوض میکنم اگر به ماشین فشار بیارید باید زودتر عوض کنید مثلا بین 6000 تا 8000 تا
        هر سال ضدیخ جدید بریزید
        سالی یکبار تنظیم موتور
        کارواش داخل موتور اصلا نشود هر ماه بادست و دستمال مناسب پاک شود اگر اب بگیرید وایر و شمعها میزنه 300 تا 700 تومان خرج داره
        لنت خیلی خیلی خوب و با کیفیت داشته باشه و سر موقع عوض شود مهم است
        باید به موقع تسمه تایم عوض شود و پلوس چرخهای جلو هر روز نگاه کنید اگر حتی یک قطره روغن داد بسیار بسیار فوری و آنی گردگیر پلوس را عوض کنید در غیر اینصورت باید بیست میلیون هزینهدتعمیر بدید

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۲۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (66 ديدگاه)

          از همه دوستان ممنونم مرسی که راهنماییم کردید.????

          موافقم 2
          مخالفم 0
      4. taha malek

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (914 ديدگاه)

        هیچ ایراد فنیی نداره میدونم خیلی دیر دارم کامنت میزارم تا 200 پرکردم
        البته برا ما واسه سال 90 همچیش فرانسویی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MASIHA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    با این وضعیت مالی بد و بودجه کم و در کل وضیعت خراب شرکت،
    شنا کردن در خلاف جهت جریان خودرویازی دتیا هیلی سخته
    دست مریزاد

    موافقم 23
    مخالفم 1
  3. Hadi

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اسپرت سازان مشهور یکی یکی دارن اعلام میکنن که درون سوز ها رو حفظ خواهند کرد و این خبر خیلی خوبیه ??

    موافقم 23
    مخالفم 2
  4. مازیار

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    وقتی پیشرانه ای داشته باشی تنفس طبیعی که با 6/5 لیتر حجم 1000 اسب بخار قدرت بیرون بده نباید هم ازش دل بکنی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. سامورایی از قله فوجی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    دمش گرم ??

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اگه ماشین های معروف نخوان برقی بسازن….

    کم کم در تاریخ خواهند پیوست.

    برقی = ???
    پیل سوختی = ??????

    بنزینی = ???
    دیزلی = ???

    خودروهای خورشیدی = ?????

    بشریت داره زمینو نابود میکنه. زمانش برسه طبیعت انتقام شو میگیره. پس بهتره از خودرو ها شروع کنیم بعد بریم سراغ کارخانه ها و…..
    ویا برعکس. اول کارخونه ها بعد ماشینا و…..

    ولی اگه این کارو نکنیم طبیعت انتقام میگیره. و چنان خسارتی به بار میاره که ممکنه کلا از تاریخ حذف بشیم.

    ماشین فقط پاک. ????

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. Mahdi

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      همچین خودرو های برقی برقی میکنی انگار پاک پاکن اینهمه انرژی از کجا می خواد تولید بشه باطری ها قدیمی رو چجوری باز یافت می کنن بعدش مگه تو این کره خاکی فقط خودرو ها هستن که آلودگی تولید می کنن اینکه خودرو های بنزینی به تاریخ بپیوندن رو تا آخر عمرت نمی بینی

      موافقم 15
      مخالفم 4
    2. ارشیاSVJ

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      بابا به پیر به پیغمبر ماشین های برقی بیشتر از بنزینیا نابود میکنن.

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        بله ارشیا میدونم برقی ها مخرب ترن

        ولی اگه تا 2030 بتونن از یه ماده طبیعی باتری بسازن چی ؟؟

        اگه دقت کنی من گفتم خودرو های پاک. خودرو های خورشیدی. فقط نگفتم برقی.
        برقی هم گفتم این ها هم گفتم

        موافقم 5
        مخالفم 6
    3. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هرروز یه کمپانی تعهد به استفاده از موتور بنزینی در آینده میده اونوقت میای چ.«رت میگی همشون به تاریخ میپیوندن
      امیدوارم یه روزی تو سوار چانگانت به تاریخ بپیوندی

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Mr.X

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        پکیدم از خنده با نظراتت و با چانگان??????

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای امین. تاریخ دوست داریا!!!

        بشر در طول تاریخ خلاف طبیعت عمل کرده. چوبشم خورده.
        الان میگن بشر با همین میزان مصرف گل خونه ای گاز مصرف کنه تا سال 2128 حدود 88 درصد جهان باید شهر هاشو مثل وینز بسازه.

        اون موقع changan که هیچی لا فراری هم داشته باشی باید بزاری تو ویتیرن.

        با طبیعت نباید شوخی کرد. سوراخ کردن لایه اوزون یکی از همین شوخی های خطرناکه که میتونه انسان رو منقرض کنه.
        نمیتونم توضیح بدم تو یه مستند که از برنامه های اون ور آبی بخش میشد ( اسم نمیبرم) حدود 40 دقیقه داشت در مورد خطرات سوراخ شدن لایه اوزون میگفت.

        در کل نباید با طبیعت شوخی کرد.

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          مهم اینه که خیلی چیز های دیگه هستن که اون اوزون ل،عن،تی رو سواخ میکنن که حتی از ماشینم بدترن،اگه واقعا به فکر طبیعتی برو به ایلان،ماسک بگو اول یه فکری برا بازیافت باتری ها بکنه
          یکم به خودت بیا ،

          موافقم 0
          مخالفم 1
  7. مهرداد كمال

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۵ درصد صنعت خودرو هنوز هم به‌طور همیشگی دارای خودروهای درون‌سوز خواهد بود. من هرگز فکر نمی‌کنم این مقدار به صفر برسد.
    دقیقا درست میگه تا ایران خودرو و سایپا هستن این امار صفر نمیشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. Ho3in

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خبریه??
    همه امروز اعلام کردن الکتریکی نمیزنن
    فک کنم دارن دلخوشی میدن به خاطر این اوضاع کرونا و شرایط بد مالی خودکشی نکنیم ??

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ??????

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. زیزیگولو

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    اجرایی شدن طرح تولیدو واردات ماشینای برقی تو ایران احتیاج به زیرساخت داره …… حالا مسئولین دلسوز و خدوم و همیشه در صحنه کی همچین زیرساختایی رو تو ایران ایجاد کنن الله و اعلم!!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4800 ديدگاه)

      البته توسعه زیرساختای باکیفیتو مطمئنو پایدارو تاب‌آور و ماندگار واسه حمایت از توسعه اقتصادیو رفاهو دسترسی مقرون به صرفه و برابر واسه همه شهروندای ایرانی نه این که کارو بسپارن دست یه عده کارفرما و پیمانکار متقلب و اختلاص گر که پولای پروژه رو بزنن به جیب و سر از کانادا دربیارنو بشن همسایه محمود خاوری اینا

      موافقم 7
      مخالفم 0
  11. Sina

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    آفرین به آستون مارتین!!
    از همون اول هم باید خودرو های درون شهری و عادی برقی می‌شدن (هر چند مشکلات آلودگیشون حل نشده) و ماشین اسپرت و پرفورمنس بنزینی
    حتی مدل های آفرود هم بنزینی باشن بهتره
    همه ی این سه دسته از خودرو ها (اسپرت، پرفورمنس، آفرود) روی هم دیگه شاید از لحاظ تعداد و آلودگی ۱۰ درصد کراس اوور ها و ماشین های شهری نباشن یا حتی خیلی کمتر
    آلودگی همون ۱۰ درصد یا خیلی کمتر هم با استفاده از سوخت های زیست توده و چند تا سوخت دیگه مشکلش حل میشه
    با این روش همه راضی می‌مونن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا