آستون مارتین

اولین پیش‌نمایش آستون مارتین DBX

اولین رونمایی نسبتاً رسمی از جلو و پهلوهای نخستین خودروی شاسی‌بلند آستون مارتین در یک تیزر ویدئویی اتفاق افتاد.


از ساخت تا رونمایی آستون مارتین DBX با ویدئویی جدید که اولین شمایل واقعی خودرو را به نمایش می‌گذارد ادامه پیدا کرده است. خودرویی که یک SUV اسپرت به‌حساب می‌آید.
فیلم پر از استایل و فرم‌های خاص، مانند آغاز یک فیلم از مجموعه جیمز باند است که در ۲۰ آگوست منتشر شده و شمایل کوپه مانند و جالب DBX را نمایان می‌سازد.


این خودرو طراحی، توسعه و مهندسی شده تا با SUV های لوکسی همچون لامبورگینی اوروس بجنگد. همچنین در سال ۲۰۲۰ به‌صورت جهانی وارد شبکه فروش می‌شود.
درحالی‌که آستون مارتین DBX در منطقه‌ای در ولز ساخته می‌شود، خودروساز بریتانیایی می‌گوید که DBX از همان موتور AMG توئین توربوی ۴ لیتری V8 که در زیر کاپوت ونتیج و DB11 فعالیت می‌کند، نیرو می‌گیرد.


یک نسخه هیبریدی با بازدهی بالاتر هم در دسترس خواهد بود، البته زمانی که آستون مارتین در ۲۰۲۵ وارد فاز الکتریکی شدن شود.
در یک مصاحبه اخیر با فروشنده‌های خودرو، مدیر ارشد اجرایی آستون مارتین، اندی پالمر، گفته که عمداً حجم تولید DBX در سال به میزان ۵۰۰۰ دستگاه محدود می‌شود، حال هرچقدر که تقاضا باشد.


پالمر همچنین پذیرفت که وی انتظار داشته که بسیاری از تولیدات DBX به دستان مشتریان پیشین آستون مارتین برسد چون طبق بررسی‌ها ۷۲ درصد از مشتریان حال حاضر آستون مارتین، حداقل یک SUV هم دارند.

ادعا شده که این خودرو توسط بیش از ۲۵۰ مهندس و طراح در طی چهار سال گذشته آن هم با هزینه‌ای بیش از ۱ میلیارد دلار توسعه یافته است. همچنین گفته شده که DBX مهم‌ترین آستون مارتینی خواهد بود که تا به حال رونمایی شده است، البته پس از پرده‌برداری‌اش تا پایان امسال.

[دانلود ویدئو] منبع: Motoring
مترجم: علی صفرپور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تو عکس چهارم از جلو یاد کیا اسپورتیج افتادم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چرا استون از موتور های خودش استفاده نمیکنه ؟
    وقتی یکی میاد این همه پول بده استون مارتین بخره
    اصلا دلش نمی‌خواد موتور ماشینش تو برند های دیگه استفاده شده باشه
    مشکل اروس هم همین بود موتور و پلتفرم
    اون مشتری های جدیدی که رفتن اولین بار لامبو اروس خریدن اصلا ماشین باز نبودن فقط دنبال شاسی بلند گرون بودن از پرفورمنس هیچی نمیدونستن
    ازش برند لامبو رو نمیدونستن
    آخه افزایش فروش و سود دهی به چه قیمتی
    امید وارم فراری خراب نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (452 ديدگاه)

      همین حالا هوایرا گران قیمت‌تر از DBX داره از پیشرانه مرسدس و همچنین رضوانی برای تانک جدیدش از موتور دیمون استفاده می‌کنه. پنین‌فارینا هم با ریماک همکاری کرده. این حرکت‌ها هیچ اشکالی ندارند. در این به نفع برندهاست که توی یک سری هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی کنند.
      می‌فرمایید که خریداران اوروس چیز از پرفورمنس و ارزش یرند نمی‌دونن!!!؟ خودشرکت متعصب و معظم لامبورگینی چی؟ اون هم چیزی از ارزش برندش نمی‌دونه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    با اومدن این ماشینِ لوکس و فوق زیبا دنیای شاسی بلندا زیبا و زیباتر می شه و جمع چهار گانه های سوپر لوکس یعنی رولزرویس کولینان و رنجروور اتوبیوگرافی و لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا به پنج خودرو ارتقا پیدا می کنه در آینده هم شاسی بلند فراری به جمعشون اضافه میشه و ودر رده پایین تر هم امثال کاین و لوانته و رنجروور اسپورت و بنز GLS و … هم وجود دارن و در رده های پایین تر هم چندین شاسی بلند زیبا و خوب دیگه
    یکی از دلایل رفتن مردم دنیا به سمت شاسی بلندها وجود همین شاسی بلندهای فوق لوکس و رده بالا و اسپورت هستند که دید مردم رو نسبت به شاسی بلندها تغییر دادند و حتی درصد بسیار بالایی از ماشین دوست ها هم که در چند سال قبل حتی به شاسی بلند فکر نمی کردند الان به تردید بیافتند که آیا شاسی بلند بخرند یا سوپر اسپورت یا … و این یعنی شاسی بلندها هم به اندازه دیگر کلاس های خودرویی جای خودشون رو در دل همه مردم باز کرده اند و در آینده نزدیک ممکنه به عنوان لذت بخش ترین کلاس خودرویی از طرف مردم شناخته بشن شاید بعضیا بگن نمی توان با یک شاسی بلند مانند یک لامبورگینی هوراکان وارد پیچ ها شد یا حرف هایی از این قبیل ولی چیزی که مشهوده این هست که اولا بالای نود و پنج درصد مردم اصلا با همچین سرعت های بالایی رانندگی نمی کنند و ثانیا پرفورمنس این شاسی بلندهای رده بالا حتی برای ماشین دوست ها هم کافی و کاملا راضی کننده هستش
    رانندگی در ارتفاع بالاتر در هر لحظه لذتی بسیار بالا ایجاد می کنه یعنی اگر تند هم نری همون ارتفاع بیشتر حس خیلی خوبی ایجاد میکنه یعنی یه حس هیجان یه حس تسلط بر اطراف یه حس شاد یه حس انرژی دهنده یه حس آرامش یه حس اطمینان و چندین حس دیگه البته این حس ها در دیگر رده های بالای خودرویی هم خیلی به ادم دست میده ولی شاسی بلندهای سطح بالا این حس رو بهتر و بیشتر انتقال میدن
    من چند تا دوست ماشین باز دارم که یکیشون آلمانی باز هستش یکی دیگشون آمریکایی باز و دوتای دیگشون ایتالیایی باز و خود من هم با وجود اینکه به ماشین های همه کشورها علاقه زیادی دارم ولی بیشتر از ماشین های انگلیسی و ایتالیایی خوشم میاد می تونم بگم که در حال حاضر اگه به هممون بگن پنج ماشین مورد علاقتون رو اسم ببرید هرکدوممون دو سه تا از انتخاب هامون شاسی بلند شده در حالی که همین یکی دو سال پیش اصلا در 10 انتخاب اولمون حتی یک شاسی بلند هم وجود نداشت و حتم دارم در آینده که شناختمون از شاسی بلندها بیشتر بشه حتما انتخاب اولمون شاسی بلند خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا