آستون مارتین

تایم زنی آستون‌مارتین ونتیج در نوربرگ‌رینگ

نوربرگ‌رینگ یکی از مشهورترین و سخت‌ترین پیست‌های دنیا است. این پیست به‌نوعی محل رسمی آزمایش سریع‌ترین خودروها و راننده‌های دنیا است و زمان‌هایی که در نوربرگ‌رینگ ثبت می‌شوند در دنیای ماشین یک معیار و ملاک به‌حساب می‌آیند. علاوه بر این که خودروسازان به‌طور رسمی با محصولات خود در این پیست اقدام به تایم زنی می‌کنند، نشریات و رسانه‌ها هم به‌طور مستقل با خودروهای مختلف به آنجا می‌روند و تایم‌هایی را برای علاقه‌مندان به ثبت می‌رسانند. یکی از این رسانه‌ها، کانال اسپرت اتو است که خودروهای فراوانی را در جهنم سبز مورد آزمایش قرار داده است. حال این تیم در جدیدترین تایم زنی خود با آستون‌مارتین ونتیج پای به نوربرگ‌رینگ گذاشته‌اند تا دریابند خودروی جیمز باند چقدر می‌تواند سریع باشد.

آستون‌مارتین در ساخت برخی از نمادین‌ترین سوپراسپرت‌ها و گرند توررهای بریتانیایی پیشینهٔ بسیار موفقی دارد و هرچند ممکن است برخی محصولات آن پرفورمنس محور و برخی دیگر کاربردی‌تر باشد اما تمام آستون‌ها پرفورمنس را در خط مقدم ویژگی‌های کلیدی خود داشته‌اند. نسل جدید ونتیج یکی از جدیدترین ساخته‌های این شرکت است. زیر کاپوت این سوپراسپرت بریتانیایی یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت AMG قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در نوربرگ‌رینگ، «کریستین گبهارد» پشت فرمان ونتیج نشسته است که هرگز با خودروهای سریع و قدرتمند غریبه نیست. اتو اسپرت در ویدئویی که از این تایم زنی منتشر کرده، با دوربین‌های مختلف و اطلاعاتی مثل نیروی جی و سرعت‌سنج دقیق، چگونگی رفتار ونتیج و چگونگی کنترل آن توسط راننده در پیست را به‌خوبی نشان داده است.

این سوپراسپرت بریتانیایی در جهنم سبز با رانندگی گبهارد، تایم ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه را به ثبت رسانده است. ما نمی‌خواهیم این تایم را قضاوت کنیم و سنجش خوب یا بد بودن آن‌را بر عهدهٔ شما می‌گذاریم اما فقط بدانید ونتیج در نوربرگ‌رینگ از خودروهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر از خود کُندتر بوده است. مثلاً ب‌ام‌و M5 حدود ۵ ثانیه سریع‌تر از این بوده و یا شورلت کوروت C8 تایم بسیار بهتری نسبت به ونتیج به ثبت رسانده است. البته قطعاً تایمی که توسط کارخانه ثبت می‌شود همیشه سریع‌تر از تایم مجله‌ها و مطبوعات است اما به نظر می‌رسد اسپرت اتو تمام تلاش خود را انجام داده تا بهترین تایم را با آستون‌مارتین ونتیج به ثبت برساند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    زمان خوبی رو ثبت کرده.اونم توسط یک مجله و نه خوده استون مارتین

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چون معمولا زمان هایی که این مجله ثبت کرده بین 5تا 15ثانیه کندتر از زمانی بوده که خوده خودروساز در نوربرینگ ثبت کرده!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. رزیتا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      بنظرم بهتره سایت پدال به جای ارائه این اطلاعات که واقعا نه تشابهی با حال مردم ایران داره و نه دونستن یا ندونستن اون کمکی به مردم میکنه و صرفا موج آه و حسرت رو واسه دل مردم به بار میاره ، به ارئه اطلاعاتی مثل : “روش افزایش قدرت موتور پراید پس از گازسوز کردن!! چگونه سمند خود را دوست داشته باشیم!! تیبای من بهترین خودروی دنیا!! دنا پلاس کوپه محصول جدید ایران خودرو!! تجهیز خودروهای سایپا به آپشن ضبط با 6 بلندگو!!” و از این جور مسائل بپردازه چون اینطوری مردم هم زیاد حرص هم نمیخورن!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید(تهران)

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (496 ديدگاه)

        طنز بود؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. OMID

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        ??

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Amir Machine

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    آستون‌مارتین ونتیج
    510 اسب بخار قدرت، 685 نیوتن متر گشتاور
    وزن 1530 کیلوگرم، قیمت 152 هزار دلار
    تایم 7:43

    شورلت کوروت C8
    490 اسب بخار قدرت، 640 نیوتن متر گشتاور
    وزن 1527 کیلوگرم، قیمت 60 هزار دلار
    تایم 7:29

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان این که مطلب HOT LAP هارو میزارید خیلی خیلی جذابه.فقط زحمت بکشید گاهی زمان گیری های مجلات دیگه در پیست های دیگه مثل مجله auto bild sportscars در پیست زاکسنرینگ و مجله MOTOR SPORT MAGAZINE در پیست مگنی کورس رو هم بزارید.چون معمولا زمان گیری ها SPORT AUTO در پیست هوکنهایم GP رو فقط میزارید.
    ممنون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آی که چه حالی میده موقع زمان گیری بشینی بغل دست یکی از این راننده ها ، اون وقت میفهمی رانندگی یعنی چی ☺
    خودت بشینی پشتش که دیگه نور الا نوره مسقیم میری تو چمنای نوبرگ رینگ .خخخ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    راننده چرا ناراحت نشسته / خوب فیت نشده با صندلی ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Kf

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به زمانش کاری ندارم اما چه رخی داره نمایه عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا