آستون مارتینتجربه و آزمایش

جنگندهٔ بریتانیایی، اولین تجربهٔ رانندگی با آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا

آستون‌مارتین با معرفی DBS سوپرلگرا، دو نام پرافتخار و ارزشمند تاریخ خود را در یک خودرو ترکیب کرده است؛ بنابراین این خودرو باید فراتر از محصولات معمولی و قبلی آستون‌مارتین باشد تا لیاقت یدک کشیدن این دو نام باشکوه را داشته باشد. برای فهمیدن اینکه آیا در واقعیت چنین چیزی هست یا نه، برای اولین بار به آزمایش رانندگی با این جنگندهٔ جدید بریتانیایی پرداخته‌ایم.

شاید خودروهای زیادی را بتوان گرند تورر دانست اما یک گرند تورر واقعی خودرویی است که برای سه ویژگی طراحی شده باشد: سرعت بالا در راحتی عالی با استایلی که موجب جلب نظر دیگر رانندگان شود. با توجه به این تعریف، شاید DBS سوپرلگرا یکی از بهترین گرند تورهای بازار باشد. البته این موضوع تعجبی هم ندارد چراکه در طول دهه‌های گذشته آستون‌مارتین به‌عنوان سازندهٔ برتر خودروهای گرند تورر شناخته شده است؛ اما هرچند در تاریخ این شرکت، گرند توررهای موفق زیادی وجود دارد، DBS سوپرلگرا که بر اساس مدل DB11 ساخته شده، یک جهش بزرگ در زمینهٔ هنر ساخت گرند تورر محسوب می‌شود.

درحالی‌که محصولات قدیمی آستون‌مارتین خودروهایی عالی برای پیمودن کشورها بودند، اما هرگز کشش خطی ساخته‌های فراری، پورشه یا بنتلی با قیمت برابر را نداشتند. مثلاً آخرین ونکوئیش، قدرتی کمتر از تنها ۶۰۰ اسب بخار داشت هنگامی‌که زیر کاپوت فراری F12 تعداد ۷۴۰ اسب در حال شیهه کشیدن بودند. یا نسخهٔ هشت سیلندر بنتلی کانتیننتال GT به‌راحتی می‌توانست ونتیج V8 S با ۴۳۰ اسب بخار را مغلوب کند؛ اما DBS سوپرلگرا با یکی از جذاب‌ترین نام‌ها و جذاب‌ترین استایل‌ها، باقدرت به میدان آمده تا شکوه و عظمت نام آستون‌مارتین را به رقبا نشان دهد.

شاید بتوان DBS سوپرلگرا را زیباترین ساختهٔ تاریخ آستون‌مارتین دانست. ازهرجهتی که به این مجسمهٔ خوش‌تراش بریتانیایی نگاه می‌کنیم، خیره‌کننده است. نمای جلویی خودرو شاهکار است، پروفیل جانبی هوشمندانه طراحی شده و قسمت عقبی با چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم، زیباترین نمونه‌ای است که تاکنون در یک آستون‌مارتین دیده شده است. در این بخش همچنین نوشتهٔ ASTON MARTIN به‌صورت کرومی کار شده است که شاید لزومی به وجود آن نباشد. البته خریداران در بازارهای نوظهور مثل چین همیشه نمی‌توانند تشخیص دهند خودرویی که می‌بینند ساخت چه برندی است اما در DBS با چنین طراحی قوی و نمادینی نیازی به نوشتن نام برند نیست.

در بسیاری از موارد، یک گرند تورر با پیشرانهٔ خود شناخته می‌شود. در زیر کاپوت فیبر کربنی DBS سوپرلگرا همان قلب شرور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی مدل DB11 قرار دارد که سخت‌افزار آن بدون تغییر باقیمانده اما با ایجاد تغییراتی مثل افزایش بوست توربوها تا ۵ psi، حالا خروجی این موتور به ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. البته این جنتلمن بریتانیایی هنوز هم قدرت کمتری نسبت به رقبای خود دارد ولی بااین‌وجود آن‌قدر قوی هست که لرزه به اندام آن‌ها بیندازد. به گفتهٔ مدیر اجرایی DB11 و DBS، این بیشترین قدرتی است که این موتور دوازده سیلندر می‌تواند تولید کند مگر اینکه به‌صورت فیزیکی توربوشارژرهای آن با نمونه‌های بزرگ‌تری جایگزین شوند.

برای انتقال این قدرت بیشتر نیز به گیربکس جدیدی نیاز است و به همین دلیل یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF با قابلیت انتقال گشتاور بالا برای DBS سوپرلگرا در نظر گرفته شده که تمام قدرت و خشم موتور را از طریق یک میل‌گاردان فیبر کربنی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته DBS به بسیاری از این دنده‌ها نیازی ندارد زیرا حداکثر کشش و گشتاور موتور از دور تنها ۱۸۰۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد و درنتیجه خودرو را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند.

البته ممکن است شتاب صفرتاصد DBS سوپرلگرا در حد سوپراسپرت‌هایی چون مک‌لارن ۷۲۰S یا لامبورگینی اونتادور نباشد اما این تمام ماجرا نیست زیرا آستون‌مارتین ادعا می‌کند این ماشین می‌تواند هنگامی‌که گیربکس در دندهٔ چهار قرار دارد، ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد که حدود یک ثانیه از فراری ۸۱۲ سوپرفست سریع‌تر است؛ اما بااین‌حال، سوپرلگرا به لطف فرمان آرام‌تر، احساس عصبانیت کمتری نسبت به فراری دارد. به همین دلیل، DBS سوپرلگرا با وجود قدرت فوق‌العاده، هنوز هم در درجهٔ نخست یک گرند تورر است نه یک سوپراسپرت. این در حالی است که آستون‌مارتین فرزند جدید خود را یک سوپر گرند تورر می‌داند که این یعنی ترکیبی از گرند تورر و سوپراسپرت.

سیستم تعلیق DBS سوپرلگرا سه حالت مختلف شامل GT، اسپرت و اسپرت پلاس دارد که خودرو به‌طور پیش‌فرض در حالت GT قرار دارد. در این حالت، با وجود رینگ‌های غول‌پیکر ۲۱ اینچی، خودرو باظرافت نسبت به نواقص جاده واکنش نشان می‌دهد. همچنین در جاده‌های صاف نیز DBS بدون از دست دادن کنترل، دقیقاً همان‌طوری عمل می‌کند که راننده می‌خواهد. علاوه بر این، این ماشین به لطف ۱۸۰ کیلوگرم داون‌فورس، در سرعت‌های بالا ثبات و پاسخگویی مناسبی دارد درحالی‌که پیچ‌ها را هم با سرعت طی می‌کند. این در حالی است که ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کمتر، ۱۰ میلی‌متر فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها و ۱۵ درصد سفت‌تر بودن فنرها نسبت به DB11، در چرخش‌های سریع خود را کاملاً نشان می‌دهد. در حالت اسپرت نیز همچنان خودرو خوب عمل می‌کند ولی در حالت اسپرت پلاس، DBS سوپرلگرا کمی سفت احساس می‌شود که البته قابل پیش‌بینی است چراکه در این حالت، تعلیق خشک‌تر می‌شود.

هنگامی‌که سعی می‌شود تمامی گشتاور موتور به جاده منتقل گردد، کمی احساس عدم کنترل در قسمت عقب به راننده دست می‌دهد و گویی تعلیق عقب در حال مبارزه است تا کنترل ماشین را حفظ کند؛ اما پس از این واکنش اولیه، این جانور چموش رام شده و به‌راحتی کنترل می‌شود. DBS سوپرلگرا صدای رعدآسایی هم دارد که به لطف سیستم اگزوز جدید، ۱۰ دسی‌بل بیشتر از DB11 است. به‌منظور توزیع وزن هرچه بهتر نیز پیشرانهٔ DBS سوپرلگرا تا حد امکان به سمت عقب کشیده شده و همچنین گیربکس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده است. درنتیجهٔ این اقدامات، توزیع وزن ماشین به ۵۱-۴۹ در جلو و عقب رسیده که بسیار به حد مطلوب و همین‌طور سوپرسپرت‌های موتور وسط نزدیک است. علاوه بر این، به لطف استفاده از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف مثل ترمزها، وزن DBS سوپرلگرا ۷۲ کیلوگرم کمتر از وزن ۱.۹ تنی DB11 شده است.

وجود صندوق باری به حجم ۲۷۰ لیتر و ظرفیت سرنشین ۲+۲ به همراه کابینی پوشیده از چرم در DBS سوپرلگرا، کفهٔ ترازو را به سمت گرند تورر بودن آن سنگین کرده است؛ اما درعین‌حال، این اعجوبهٔ بریتانیایی عملکردی در حد سوپراسپرت‌ها را هم ارائه می‌کند. DBS سوپرلگرا خودرویی است که فاصلهٔ میان مدل نرم‌تر DB11 و مدل اسپرت ونتیج را پُر می‌کند. این سوپر گرند تورر، پویایی کافی را بدون قربانی کردن ذره‌ای از راحتی در اختیار راننده قرار می‌دهد. این ماشین برای کسانی ساخته شده که حداکثر همه‌چیز را می‌خواهند. قوی‌ترین، سریع‌ترین و منحصربه‌فردترین؛ اما بهتر از همهٔ این‌ها این است که DBS سوپرلگرا هنوز هم مانند یک آستون‌مارتین اصیل احساس می‌شود.

 

مشخصات فنی آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا

Aston Martin DBS Superleggera 2018

پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۷۲۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲+۲
قیمت پایه ۳۰۴,۹۹۵ دلار

 

منابع

MotorTrend

Motor1

AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به این میگن یه ماشین فوق العاده عالی و فوق العاده زیبا
    آدم هر چقدر هم ازش تعریف بکنه بازم کم گفته یک شاهکار به تمام معنا
    آستون مارتین خیلی خوب داره پیش میره سوپر اسپورت آیندش هم که خود شرکت آستون مارتین گفته از این هم زیباتره و شاسی بلندشون که ممکنه جزو زیباترین ها باشه
    دیگه آدم از یه ماشین چی میخواد که این نداشته باشه از هر نظر لایق تحسین هستش.

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      به شدت زشت / واقعا زشته ..

      موافقم 0
      مخالفم 18
      1. طاها

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (51 ديدگاه)

        واقعا برات متاسفم تو یه تعصبی هستی که چشمت روی اینهمه زیبایی بستست

        موافقم 11
        مخالفم 0
      2. akrh78

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        تو نخر پولشو بده من بخرم خیلی هم خوبه

        موافقم 8
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ۱۰ دسیبل صدای بیشتر یعنی‌ موج صوتی که این ماشین تولید میکنه ۱۰۰ برابر قدرت بیشتری داره خخخخخ آخه دسیبل لگاریتمیه فکر می‌کنم این قدر صدا لازم نباشه
      آستن به روز‌های اوجش بگرشته،شتاب گیری ثانویش وحشتناکه،اینقدر خوشگله که کمتر رقیبی واسش پیدا میشه
      یه ماشینه همه چیز تمومه،سریع،پر شتاب،لوکس،زیبا،با اصلت،با پرستیژ
      مرسدس باید سهام خودش رو تو آستن افزایش بده با هم دیگه رلزریس و بنتلی رو له کنن
      ای بابا یک ساعت نوشتم دیدم همین چیزا رو نوشتی‌ خخخخ

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. SFXSuperFast

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      نوشته زیباترین ماشین تاریخ استون مارتین!!!!
      db5
      one_77
      سرچ کنید و حد نهایی زیبایی رو ببینید

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        درسته اینایی که نام بردی به خصوص اون هایپر کار(وان 77) خیلی خوبن اما بازم به نظرم این قشنگ تره

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. mahdy

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فرار ی 812 سوپرفست :لایک
    استون مارتین DBS سوپر لگرا : دیسلایک
    خودم 812 رو ترجیح میدم با اون موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.5 لیتری فراری

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. فقط انگلستان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      لا اقل بذار این از راه برسه بعد براشون دوئل برگذار کن
      این مدل تازه از راه رسیده و فعلا همه از دیدنش لذت میبرن و تو فورا اومدی به این حس لطمه میزنی
      یعنی اگه یکی اینو انتخاب بکنه تو فکر می کنی از فرار ی 812 سوپرفست بدش میاد و بر عکس
      بذار لذت هیجان این ماشین رو ببریم و اوقاتمونو خراب نکن با این دوئلات.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      دیوونمون کردید با اون موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.5 لیتریتون که از پس یه موتور 4 لیتری هشت سیلندرم بر نمیاد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. s.h

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        منم 812 رو قبول دارم ولی این حرف همه چیزو تموم کرد !
        البته نباید همه چیزو از موتور دونست 200 دیگه هم هستند

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mahdy

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        واقعا برای کشورم متاسفم که همچین آدمایی شدن صاحب نظر در زمینه خودرو
        اون از پاسخت به دیمن اون از کامنتت زیر پست جیپ اینم از این
        سومین پیشرانه برتر جهان انجین ناب مارانلو 12 سیلندر کوه الماس خالص فراری از پس هشت سیلندر هم بر نمیاد ؟؟؟دوست عزیز این موتور با این که روی یه گرند توره اما تو درگ روی انجین 12 سیلندر لامبو آونتادور که روی یه سوپر اسپرته رو کم کرده تو درگ (البته بر منکر بینظری و شاهکاری آونتادور لعنت رکورد دار نور برگ رینگ بودن کم چیزی نیست اتفاقا طرفدارای لامبو باید خوشحال شن که از موتورشون به عنوان سنگ محک استفاده شده) نظر سنجی هم نشون میده که کدوم ماشین طرفدارش بیشتره استون یا فراری
        فراری (با خود شرکت نیستم با فراری کاربر سایتم)منتظر پاسخ دو سه برابر دندان شکن ترت به این متعصب با یه سری تفکرات کورکورانه هستم

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. رامین

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (919 ديدگاه)

          تو اینکه موتور فراری عالی هست شکی نیست ولی موتورای هشت سیلندر و ده سیلندر جذاب ترن. چه از لحاظ قدرت خروجی، جا داشتن برای ارتقا، صدای موتور یا حتی اصطحلاک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          مهدی عزیز ایشون شوخی کردن باور کن اگه شوخی نمیکرد من رحم نمیکردم خودت که میدونی ?????خوشم میاد ما فراری فنا همه به یه شکل از برندمون طرفداری میکنیم بیخودی لقب تیفوسی رو به ما ندادن ?????

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          ضمنا پیشرانه ۸۱۲ سومین پیشرانه برتر شد تو بخش پیشرانه بین المللی سال ولی تونست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال و بهترین پیشرانه بالای ۴ هزار رو بگیره یعنی امسال ۲ تا جایزه گرفت و جایزه motor’s best engine رو هم بدست اورده
          اینم لینک خبر
          https://auto.ferrari.com/en_EN/news-events/news/ferrari-812-superfast-wins-motors-best-engine-award/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط انگلستان

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          صاحب نظر دیگه چیه
          خب اگه می خوای تو صاحب نظر باش
          حرف هایی که امثال من می زنیم حرف سایت های خارجی هستش
          فکر می کنم وقتی من می گم سیستم تعلیق مکلارن توی دنیا پیشرفته ترین هستش تو با خودت فکر می کنی من این حرف رو از خودم در میارم آره؟
          یا میگم آستون مارتین در کلاس کامارو نیست و خیلی سرتره تو فکر می کنی این حرفا ساخته ذهن منه و اشتباهه آره؟
          خوب شد معنی صاحب نظر رو هم فهمیدیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. More

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (72 ديدگاه)

          الکی برا بقیه خطو نشون نکشین خیلی ترول تو پدال زیاد شده
          در ضمن اگر این ماشین رقیب مستقیم 812 بود میشد باهاش مقایسه کرد که نمیشه
          یکم تعصبو بذارین کنار الان میگی این ماشین اونتادورو تو درگ شکست داده و اونتادور هم رکورد دار نوبررینگه پس یعنی 812 خیلی خوبه؟ نع چون همین 812 عزیزتون تو درگ از خیلیا میخوره پس یعنی اونا بهترن؟؟؟ بازم نه چون هرماشینی فلسفه ای داره در ضمن 812 خیلی جدید تر از اونتادوره و ماشینی که رکورد داره نوبررینگه اونتادوره SVJ هستش و این دوتا تا به حال درگ نداشتن !!!!
          ***

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Ali

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        مگه الان این ۵.۲ لیتری v12 توربوشارژ از پسش بر میاد???

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Ferrari

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        فقط انگلستان عزیز اسب بخار بیرون کشیدن برای فراری که کاری نداره برید نظر جرمی کلارکسون درمورد ۸۱۲ رو بخونید نوشته من قبلا F12 رو تست کردم و گفتم قدرتش زیاده و باعث ترس راننده میشه گفت همین نظر رو هم درمورد ۸۱۲ دارم قدرتش بیش از حد زیاده مطمئن باشید اگه بخاطر این مجلات نبود فراری یه سی چهل اسب بخار دیگه استخراج میکرد بعد شرمنده میشدین
        تو این کلاس نمیشه خیلی مانور داد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          فراری جان من که کاری ندارم قدرت کدوم بیشتره یا کمتره
          من برای این چنین حرفی زدم که ما هنوز تو هیجان این مدل آستون مارتین هستیم. که فورا این آقا مهدی اومد وشروع کرد به مقایسه و دویل برگزار کردن
          به قول ایلیا جان با مقایسه گند می زنیم به همه چیز
          عصبانیت من از اون بود
          دروود فراوان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          فقط انگلیس من کی گفتم استون از کامارو سرتر نیست ؟
          سرتر هست ولی به خاطر قیمت بیشتر هرچی پول بدی آش میخوری
          تو یه سایت خارجی به من نشون بده که بگه موتور 812 از شاهکار های قرن نیست(یعنی تا این حد ازش تعریف نکرده باشه هشت سیلندر چهار لیتری که جنابتان فرمودید پیشکش) شما میگی زورش به چهار لیتری هشت سیلندر نمیرسه
          به قول دوستمون مگه زور این 12 سیلندر 5.2 لیتری تازه با دو تا توربو بهش رسیده که زور چهار لیتری هشت سیلندر بهش برسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. More

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (72 ديدگاه)

          بالا راجب طرفداری از برند فراری توسط فنا نوشتی
          بذار بهت بگم نه با حرف اون کاربر محترم سهام فراری افت کرد نه با حرفای شما سهامش رشد میکنه لذا اینقدر خودتان را ***

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. mahdy

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      فراری ارزون تره شتابش 0.5 ثانه بهتره حدود 70 اسب قوی تره موتورش حجیم تره تنفس طبیعی هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایلیا

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        یعنی ما ایرانیا تا با مقایسه به همه چی و همه کس گند نزنیم راحت نمیگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          شما و اون ایلیا که هنوز نفهمیدید تنها رمز موفقیت مقایسه و رقابته من چی بگم بهتون ؟
          مدیر عامل بیمر :
          خودرو سازان ایرانی نه جرات ورود به بازار جهانی را دارند و نه به بازار جهانی اجازه ورود به کشورشان را می دهند
          یعنی عامل بدبختی خودروسازیمون نبود رقابته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. More

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        دوست عزیز مدیر بیمر با همرده هاش رقابت میکنه شما داری چیو با چی مقایسه میکنی؟؟؟ الان ما بیایم 458 رو با پرفورمانته مقایسه کنیم درسته ؟ یا مثلا با SJV?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. رامین

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (919 ديدگاه)

      داداش این چه نظرسنجی آخه نمیشه از جفتش گذشت :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        همین جالبش میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. سعید(تهران)

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (496 ديدگاه)

      هردو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظر من آستون مارتین مدل شوتینک بریک این خودرو رو هم می سازه و مستقیم می ره به جنگ فراری GTC4 لوسو
    البته آستون مارتین قبلا با مدل ونکوئیش زاگاتو شوتینک بریک این کار رو کرده ولی اون مدل فقط 99 تا ازش ساخته شد و خیلی تولید محدود بود
    آستون مارتین می تونه با این مدل جدید بهترین رقابت ممکن رو ارائه بده
    توی کامنت بعدی یه عکس فرضی از شوتینک بریکش رو میذارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به مشخصات فنی و امکانات و چیزای دیگه آستون نباید توجه کنی
    فقط باید نگاهش کنی و از طراحیش لذت ببری ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    یعنی کلا عقب پورشه جدیدارو کپی کرده

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. shirko

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    یه نماد لوکس همراه با پرستیژ ، واقعا با کلاسه و اسپورته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. fara2001

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خودروهای استون زیبا نیستن بلکه فوق العاده زیبا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    یک آستون مارتین شیک و با اصالت
    دلم نمیاد با ۸۱۲ سوپرفست مقایسه بشه
    دو پادشاه در یک اقلیم نمیگنجه پس فراری رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Amir Amini

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    استون مارتین برای این نیست که بخای باهاش گاز بدی برا اینکه آروم باهاش رانندگی کنی و همه فکشون بیفته و وقتی یه ماشین توپ دیدی اون موقع گاز بدی که نشون بدی فقط زیبا نیست این ماشین بلکه سریع ام هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      چقدر قشنگ گفتی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Amini

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        قربونت قشنگ خوندیش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. f35

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      کاری به چیزی نداریم ولی این ته ته فخر فروشیه
      فکر نکنم کار درستی باشه خود نمایی بیش از حد چون امثال اینا خودشون اب دهن راه میندازند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Amini

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        دیگه با یه سری از ماشینا مثل اینو اونتادور و P1 و کونیخزگ وان باید فخر فروشی کرد این چهارتا تهشن خیلی خوبن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. javad

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هیچی نمیشه دربارش گفت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایلیا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    شاهکاره این ماشین
    حد نهایی از هرچیزی که یه عاشق خودرو میخواد
    زیبایی خیره کننده
    کلاس و پرستیژ کم نظیر
    و عملکر فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید(تهران)

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من که اعداد و ارقام این اصلا برام مهم نیست، اصلا اگه این زیر پام باشه با کسی کل نمیندازم، هرکی بیاد کنارم کل بندازه میگم داداش اصن تو بردی اصن تو خوب منو به حال خودم بزار…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      سعید ( تهران ) .

      دمت گرم ، کامنت جالبی بود ، خدایی قشنگ مَطرَح کردی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    عالیه ولی هنوز با سوپر فست کمی فاصله داره به لحاظ فنی.
    هر چند نسخه amr میتونه این خلع رو پر کنه.
    چیزی که من میخوندم این بود که برای نسخه بهینه شده ی amr قدرتی در حدود 750 اسب بخار و شاید بالاتر رو براش در نظر گرفتن و انبوهی از بهینه سازی های ایرو داینامیکی.
    ولی خب حداقل بیش از یک سال باید بابتش صبر کرد.
    ..
    پ ن:من موندم این مک لارن لعنتی 720sرو چطوری ساخت که به راحتی رقبای قبلی و حتی جدیدترشو کنار زد؟؟!!
    کاری که فعلا استون نتونسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به این میگن کاربر نمونه واقعا به خدا هر وقت نظراتتو میخونم یاد میگیرم به علاوه این که کیف میکنم به صورت فوق العاده معقولانه طرفداری میکنه از ماشین محبوبش (نه مثه این فقط انگلستان)به علاوه این که برتری های محبوبش رو با احترام به رقیب میگه و بهتر از همه اینا چیزی که 99 درصد ما ایرانیا نداریم اعتراف به برتری های بحق حریفه
      واقعا ایولا داری پهلونی خدایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        این دوستمون هم گهگاهی نظرات فضأیی میده البته خیلی‌ کم :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          mady جان ممنون لطف داری.
          البته فقط انگلستان یکی از پسرهای گل سایته،فقط گاهی عینه خودم جوگیر میشه!!!
          ..
          مانی جان حق با شماست گاهی وقت ها از شدت هیجان کم نظر فضایی و حتی فراتر از اون ندادم،ولی دارم کنترلش میکنم.
          چند سال پیش که تازه عضو سایت شده بودم که نظراتم خیلی افتضاح بود و تعصب بیش از حد ازش میچکید!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          شما منطقی هستی ولی گاهی وقتا جوگیر میشی
          اون همش جوگیره گاهی وقتا منطقی (خیلی کم خییییلی کم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. amir

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به این باید گفت مونالیزای دنیای خودرو
    هرچند عاشق طراحی فراری و لامبو هستم ولی خدایی خیلی خوشگله
    بی صبرانه منتظر طراحی بعدیش هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. More

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    جمش کنین لطفا فراری فنای تعصبی همه جا گند میزنن به کامنتا اون از امیر فراری اینم از سایر کاربران فراری مهندسی بسیار خوبی داره و بسیار انجین ساز خوبی هستش ولی این ماشین (استون) یه ماشینه Art Form هستش یعنی همش پرفورمنس نیست و در مقابل فراری 812 بجز پروفایل جانبی به غاااااایت زشت زشت زشت زشته چرا؟ چون هدف زیبایی نیست و ساختن یه ماشین سوپر فست هستش لذا فراری فنای تعصبی که با همه جنگ دارید اصلا حق با شماست لطفا بذارید از سایت لذت ببریم و اگر درتونو بندید به جایی برنخواهد خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      کظم غیض کن برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. GOD BLESS AMERICA

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بلآخره آستون مارتین یه خودروی با گشتاور بالا ساخت که بتون هیکل لش ۲ تنی رو اونم تنها با انتقال قدرت به محور عقب جمع کنه.
    از طراحیش هم رازی ام منو یاد مدلهای زاگاتو میندازه.
    ولی مطمئنا حالا حالاها نمیتونه لپتایم جهنم سبز رو مثل کوروت ZR1 مدل۲۰۱۱ پاس کنه.
    البته احتیاجی هم نداره. یه مشت پولدار قراره توش بشینن.
    با این حال راضی ام از عملکرد آستون مارتین .
    ولی کاش هرگز والکری رو نمیزد و خط و روش وولکان رو ادامه میداد.
    از بچه های قدیمی کسی هست؟
    علی نوا و پهلوان مکلارن خوبید داداشا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ARMAN

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    والا به نظر من این ماشین تونسته نهایت زیبایی را در نهایت کمال و آرامش در اختیار مشتری قرار بده نه مثل فراری که نمیشه پاتو رو پدال بزاری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا