آستون مارتین

پیشرانه استون مارتین والکری چقدر کار می‌کند؟!

استون مارتین اخیراً از پیشرانه‌ی فوق‌العاده‌ی هایپرکار والکری رونمایی کرده است. این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی که از کمک هیبریدی هم برخوردار است توسط کاسورث توسعه یافته و قدرت شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و تا دور ۱۰۵۰۰ فریاد خواهید کشید. البته گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری آن در دور ۷ هزار حاصل می‌شود. این قدرت عظیم البته با عیبی همراه است چراکه پیشرانه تنها ۱۰۰ هزار کیلومتر کار خواهد کرد.


بروس وود یکی از مدیران کاسورث می‌گوید این کمپانی پیشرانه را تنها برای نگهداری‌های روتین موردنیاز تا پایان عمر سرویس خود طراحی کرده است. او می‌گوید:

انتظار ما کارکرد تا ۱۰۰ هزار کیلومتر است و پس از آن پیشرانه جایگزین خواهد شد. البته منظور من این نیست که پیشرانه به‌طور کامل از بین خواهد رفت بلکه برخی از قطعات دیگر قابل استفاده نخواهند بود. واقعیت این است که اگر مالکی به این نقطه برسد ما پیشرانه را باز کرده و تست اوراق آن را انجام خواهیم داد. اگر بلوک پیشرانه مشکلی نداشته باشد دلیلی برای بازسازی آن با پیستون‌ها و سوپاپ‌های جدید وجود نخواهد داشت.


وود همچنین مشخصات کمی متفاوت برای توانایی دور گرفتن پیشرانه را اعلام کرده است. اگرچه بیانیه‌ی رسمی استون مارتین نشان می‌دهد ردلاین این پیشرانه ۱۱۱۰۰ است وود می‌گوید محدودیت دور گرفتن پیشرانه تا ۱۱۲۰۰ دور بوده و در دور ۱۱۴۰۰ سوخت‌رسانی به قلب تپنده والکری متوقف خواهد شد.

به منظور دست‌یابی به این ویژگی‌های دیوانه کننده، استون مارتین می‌گوید پیستون‌ها از آلومینیوم و روش مشابه با پیشرانه‌های فرمول ۱ تولید می‌شوند. همچنین میل‌لنگ ۵۰ درصد سبک‌تر از میل‌لنگ پیشرانه سوپرکار وان ۷۷ می‌باشد.

البته طول عمر یک پیشرانه می‌تواند بدتر هم باشد زیرا رئیس مرسدس-ای ام جی آقای توبیاس موئرز گفته هایپرکار وان تنها ۵۰ هزار کیلومتر کار کرده و پس از آن باید بازسازی شود. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو به همراه ۴ واحد الکتریکی در هایپرکار وان قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و ردلاین آن نیز تا ۱۱ هزار دور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. charger

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    صد هزاررررررر. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این ماشین قرار نیست هزار تا هم کار کنه قراره بره تو گاراژ هی خاک بخوره و قیمتش زیاد شه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دور از هر چیزی که قرار کار کنه یا نه موتور این و وان مرسدس تا اخرین حد توان ازشون قدرت گرفته شده که تکنولوژی و علم قوی و البته جدیدی هم میخواد چه اونکه 1600 چه اینکه 7.5 لیتریه یعنی یه اسب دیگه بشه بیشتر کشید بیرون بازم عمرش کمتر میشه و البته هزینه های سرسام اوری هم داره که واسه کمپانی هایی که علمشو دارند صرفه نداره
      صحبت خیلی خیلی فراتر از 4 تا توربو و وایر شمع و اصلاح میل لنگ و… ایناست
      خیلی بیشتر حتی تا جایی که محقق استخدام میشه فقط رو این موضوع کار کنه و حتی هزینه زندگیش هم جز دست مزد داده میشه و …هزارتا چیز دیگه حتی بعضی از دانشمندان تو زمینه طراحی انجین خودرو در صورت موفیت درصدی از سود هم درخواست میکنند !!!!
      خوب حالا جرا هر کمپانی این کارو نمیکنه ؟؟ چون هزینه فراهم کردن امکاناتش رو نمیتونه پرداخت کنه و برندها و لوکس فروشا که خوب پول میگیرند از پسش بر میاند نه صرفا اونایی که فروش بالایی دارند مثلا اگر بئگاتی بخواد همچین کاری رو با اون موتور 16 سیلندر بکنه یه چیزی در حدود 30 میلیون دلار پاش اب میخوره تا مثلا قدرت 2500 اسبی رو در کنار کاهش وزن موتور و افزایش رد لاین موتور تا 12000 دور بدست بیار که هزینه طراحی یه موتور به مراتب ضعیف تر از اینی که قراره بشه و فراتر از موتور خودش خیلی کمتر از ایناست
      و اینکه دوستان میگند راسته البته نه 50 سال عمر بلکه این 50 هزارتا همون 10 سال خودشه واسه گارانتی حالتی رو واسه این ماشینا در نظر میگیرند که ماشین هر یکشنبه که روز تعظیل اوناست 100 کیلومتر کار کنه( فرض بر اینه که تا پسیت با ماشین کش میره حتی اگر قانونی باشه )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پس با این تفاسیر مرسدس شاهکار کرده که قول کارکرد ۵۰ هزارکیلومتری موتور فرمول ۱ پروجکت وان رو داده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به نظر منم بنز واقعا شاهکار کرده

      موتور 1/6 لیتری که تا 11/000rpm دور می گیره کارکرد 50/000 تایی براش خیلی خوبه.

      از والکری انتظار نداشتم موتورش عمر محدود داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بله عزیزم وقتی ۱۰۰۰ اسب از اون موتور میکشی به فنا میره خو ولی بنز چی میزنه که از موتور ۱.۶ میخواد این قدر قدرت بکشه بیرون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بنز ، بنزه !
      هر کاری اراده کنه رو به بهترین شکل انجام میده

      توجه کن که پروژکت وان در مجموع 1231 اسب بخار قدرت داره که موتور درون سوز 762 اسب بخارش رو تامین میکنه. بقیه مال سیستم هیبرید و موتورهای الکتریکیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Divergence

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ماشین هایی مانند پروجکت وان و والکری ، بیشتر اسباب بازی های گران قیمتی هستند که برای کمپانی سازنده شان جنبه تبلیغات و به رخ کشیدن توانایی هایشان را دارندو متاسفانه هیچ کدامشان شخصیت کلکسیونی شدن را ندارند و هر کس روی این دو سرمایه گذاری کند ضرر کرده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMANTE

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    100 هزار کیلومتر کارکرد برای پیشرانه ی یک ماشین خانوادگی یا اسپرت کمه ولی برای پیشرانه های سوپر ماشین های میلیون دلاری و خاص مثل همین آستون مارتین والکری که تو ده سال ( بخاطر مالکان ) شاید حتی 5 هزار کیلومتر هم کار نکن خیلی مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    صدهزار کیلومتر برای همچین ماشینی یعنی 50 سال ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دلم میخواد فراری برای هایپر کار جدیدش که در آینده جایگزین LaFerrari میشه از موتور فرمول یک خفن خودش استفاده کنه که به معنای واقعی رودست نداشته باشه
    ولی میدونم فراری این کار رو نمیکنه بنا به دلایلی
    منتها همه میدونن اگه فراری اراده کنه چه طوفانی بِپا میشه و رقبا یکی پس از دیگری کنار خواهند رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. david

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    100 هزارتا خیلی زیادی هست فکر نکنم صاحب همچین ماشینهایی به همچین عددی برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یه موضوع دیگه ای که علاوه بر چیزی که دوستان گفتن مطرحه اینه که ببینیم این 100 هزار تارو در چه شرایطی دووم میاره
    این که صاحبش مث چی ازش کار بکشه و یک سره تو پیست دلش بخواد صدای پیشرانه ای که با دور موتور 5 رقمی فریاد میکشه رو بشنوه با این که دختر شاه پریون بخواد دورموتورو از 3 هزار بالا نبره صرفا واسه پز دادن ازش استفاده کنه خیلی تفاوت داره
    یه چیز دیگه آقا یه همچین چیزی غیر ممکنه که تا 100 هزار تا عین ساعت کار کنن و یهو بعضی از قطعات بگن خب رسیدیم به 100 هزار تا پس باید از کاربیوفتیم و یهو غیر قابل استفاده بشن پس این فرایند خراب شدن از هزاران کیلومتر قبل آغاز میشه تا این که تو محدوده 100 هزار تا کلا از کار میوفتن بعضی قطعات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      بنظرت ممکنه کسی سوار این ماشین بشه و از ۳ هزار دور بالاتر نره؟
      بنظر من ک جنایته
      همچین کسی بهتره بنتلی سوار شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۲۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        بله جنایتکار زیاد داریم تو دنیامیشه یه چیز تو مایه های آتیش زیر خاکستر که قرار نیست شعله بکشه یه غرش خفیف و دلبرانه نمیدونم تونستم منظورمو خوب بفهمونم یا نه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Izzy

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    *همچنان ۹.۴ لیتری هِمی را ترجیح میدهد*

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Izzy

      ۲۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (715 ديدگاه)

      چقد قابل پیشبینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. emad1990

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ??کامنتا خیلی جالبه.همه با دودوتا چارتای خودشون دارن میگن این ماشین خوب نیست و مزخرفه (با حساب جیب خودشون تو خیالات)
    در صورتیکه اون کسی که این ماشین رو میخره دغدغه های شما رو نمیفهمه و فرسنگ ها ازش دوره چون اگه میفهمید و مثل شما فکر میکرد دیگه این ماشین رو نمیخرید (احتمالا یکی از عشاق ماشین های آمریکایی میشد چون از موتور ماشین خیلی سردر میاره??)
    پیشنهاد میکنم مستند هایی رو که شبکه های بیگانه و غربی از ابر ثروتمند ها درست کردن رو حتما ببینید تا بفهمید چرا اونا مثل شما فکر نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا