آستون مارتین

محصولات الکتریکی استون مارتین در راه بازار…

تقریباً تمامی خودروسازان معتبر جهانی در حال حرکت به سوی آینده‌ای الکتریکی هستند و استون مارتین نیز از این قاعده مستثنا نیست زیرا از سال ۲۰۲۵ اقدام به تولید خودروهای الکتریکی در بریتانیا خواهد کرد.

لارنس استرول رئیس استون مارتین اخیراً در مصاحبه با فاینشنال تایمز تائید کرده است یک خودروی اسپورت و شاسی‌بلندی الکتریکی را در تأسیسات این برند در گایدون انگلستان و سنت اتن ولز تولید خواهند کرد.

اگرچه این خودروهای الکتریکی توسط خود استون مارتین تولید خواهند شد اما پیروی ارتباط عمیقی که بریتانیایی‌ها با مرسدس بنز دارند بنابراین احتمال دارد از باتری‌های محصولات مرسدس در خودروهای الکتریکی استون مارتین استفاده شود. البته استرول می‌گوید استون مارتین در تأمین باتری خودروهای خود نیم‌نگاهی به دیگر تأمین‌کننده‌ها نیز خواهد داشت.

لارنس استرول قبلاً اظهار داشته استون مارتین حتی پس از سال ۲۰۳۰ نیز به تولید خودروهایی با پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد. این در حالی است که دولت بریتانیا پس از سال ۲۰۳۰ از فروش خودروهای درون‌سوز در این کشور جلوگیری خواهد نمود.

استون مارتین با سکان‌داری استرول استراتژی تولید جاه‌طلبانه‌ای را در پیش گرفته و می‌خواهد در سال‌های آینده طیفی از محصولات اسپورت از جمله مدل والهالا و جایگزین پیشرانه وسط ونکوئیش را تولید کند. همچنین این شرکت به عنوان تیمی کارخانه‌ای در حال ورود به فرمول ۱ است.

استون مارتین اعلام کرده پس از فروشی ناامیدکننده در سال ۲۰۲۰ ضرر ۴۶۶ میلیون پوندی بر جای گذاشته که نسبت به قبل ۴ برابر شده است. استرول می‌خواهد این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ درآمد بین ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد پوندی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Nima RST

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تا سال ۲۰۵۰ یعنی بیست و نه سال دیگه تمام محصولات تمام خودرو سازی های بزرگ الکتریکی میشن

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Erfan

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بجز ویرانخودرو که اونم چون بزرگ نیست.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Hamid

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        اتفاقا ایران خودرو هم به فکر الکتریکی شدنه … هر چند بازم مثل همیشه گند زد …
        در کل اینا نفت رو نمیذارن کنار …

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      فکر کنم از تکنولوژی های مرسدس برای خودرو های برقیش استفاده کنه

      موافقم 6
      مخالفم 5
    3. abdi_porsche fan

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اگه پورشه سوخت مصنوییش موفق بشه دیر تر درونسوزا نابود میشن

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. مهدی موتور

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    من یه ولکان میگیرم?

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ولکان معرکهست عاشقشم.مخصوصا مشکی
      فکر کنم تو گرندتور اورده بودنش

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10165 ديدگاه)

        ماهان جان
        دیروز در مقاله‌ای که مربوط به طراحی bmw بود ، شما و کاربر 2646 کامنتی گذاشتید که نتوانستم اونجا پاسخ دهم به دلیل محدودیتی کامنتی که پدال داره !

        ببینید ، دیدگاه شما در تست خودرویی چیست ؟ !

        وقتی در ایران با تمام محدودیت‌هایی که دارند میایند خودرو را تهیه و تست میگیرند خودش گویای تشکر از این عزیزان هست با اینکه میدانیم هیچگاه به گرد پای گرندتور یا تاپ‌گیر و… نمیرسه !
        میگویند لول اسب‌بخار پایین هست ، خب نسبت به چی پائین هست !
        در جایگاه خودش خیلی هم خوبه با اینکه در برخی تست‌ها گزارش اشتباهی هم میدهند (( مثل بررسی وراکروز که پارسال تهیه کرده بودند )) اما مگه هولدینگ آمازون یا bbc ساپورتشون میکنه که بیایند پدر خودرو را در بیاورند و در آخر هم بفرستندش اوراقی و بگویند خودرویی خوبه یاد بد !

        در مورد علی بخردی که بارها و بارها گفتم ایشون فن bmw هستند و مخالف تویوتا و کاربر 2646 برعکس این حرف را به من چسباند که فقط دوست دارم بدانم چرا و به چه دلیل تحریف دروغین مینمائید درحالی که به شدت با گزارش‌های علی بخردی حال میکنم چون احساسش را از خودرو راحت بیان میکنه و مثل بقیه نیست که از روی ویکی‌پدیا حرف‌های تکراری بقیه را بزنه و از همه مهمتر داره میگه هیچ ادعایی نداره و در حد خودش عاشق خودرو و bmw هست !

        دوستان گرامی ، چرا الکی بقیه را تخریب میکنید ، اگر میتوانید بهترش را انجام دهید و ما مخاطبان هم حمایت میکنیم و در غیر این باشه شما تاپ‌گیر ببین یا گرند‌تور !

        من اکثر تست‌ها و بررسی‌ها را همیشه دنبال میکنم چون علاقه به دنیای خودرو و این صنعت دارم و بیزینسم هم در حال حاضر هیچ ارتباطی به خودرو نداره ولی همیشه کنجکاو دنبال متعلقات مختلف خودرویی هستم !

        همینطور که شرکت‌های خودروسازی با هم متفاوت هستند ، رسانه‌های خودرویی هم با هم متفاوت هستند !

        کلاً همیشه ببینید و یاد بگیرید اما مقایسه نکنید چون مقایسه کردن این‌ها با هم از پایه اشتباست و باعث میشه کار و زحمت دیگران هم بی‌ارزش جلوه داده بشه !

        موافقم 7
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10165 ديدگاه)

          در ویدیوی بررسی چند روز پیش اسب‌بخار و تست bmw ۶۳۰ گفته شده که استهلاک بالایی داره ، خب مگه غیر از اینه ، قیمت دلاری قطعات bmw کلاً گران هست و ربطی به اسب‌بخار نداره و این حقیقته !

          اصلاً گیریم آن‌ها هدفمند تخریب میکنند ، یه سر به بازار قطعات و سرویس‌دهی میزنید و متوجه اوضاعش میشوید که چقدر تنوع جنس داریم و تازه اگر جنسی گیر نیاد چقدر مکافات تهیه کردن داریم و تا به مصرف‌کننده برسه چقدر برایش گران تمام میشه و تازه خوده قطعه چقدر میتونه گران خریداری شده باشه خارج از ایران و… !

          کاربر 2646 عزیز
          چرا متعصبانه نظر میگذارید و چرا صادقانه فکر نمیکنید !
          فکر میکنم قبلاً گفته بودم که چند سال پیش میخواستم پاجیرو ۲۰۱۰ خریداری کنم و مدتی هم سوارش میشدم و بسیار شیفته‌ی خریدش شده بودم به سبب قدرت موتوری و سواری بهترش نسبت به پرادو دو در ۶سیلندر ولی تا یه تحقیق میدانی کردم ، کلاً پشیمون شدم از خریدش !
          اما الان یکی بیاد مخالف نظر من بگه مثلاً نه پرادو به درد نمیخوره و پاجیرو بهتره ، خب ناراحتی و تعصب نداره که !

          یه تحقیق میدانی میکنیم و پی میبریم حقیقت چیست ، ختم کلام !

          موافقم 10
          مخالفم 11
        2. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          سلام نوید جان دیدگاه تست من که واضحه زمین تا اسمون با اون دوتا عزیز فرق داره اینکه یک ماشین رو داخل شهر بگردونیم که نشد تست و من مخالف اینم که یک ماشین رو شرکت خودش قرض بگیری برای تست که چندین جا انجام شده که دلایل پشتشم خودت میدونی لازم به توضیح نیست. لول اسب بخار پایین هست نسبت به کوچکترین چیزها بیشتر کارشون مثل کارز ای هو درایون یا ورث پرایم هست منتها با توضیح اضافه ! در ضمن وقتی میگیم محدودیت منظورمون خودرو هایی هست که در دسترس نباشند نه این پیرپاتال های کره ای و ات و اشغال های چینی من خودم یک دور زدم به اندازه 10تا انگشت دست ماشین درست و حسابی ندیدم.لازم نکرده پدر خودرو رو دربیارند ولی تو ترافیک سیر کردند که نشد تست با اون شوخی های بی مزه و زننده شون!همین کارو یک بچه نمایشگاهی هم میتونه انجام بده تا فاصله کارواش تا نمایشگاه در مورد ماشین چیز هایی که تو وب خونده رو بگه یا عامیانه حرف بزنه.من به تصادف چون چند وقته دوستم ائودی گرفته و از یک دوست دیگه پرسیدم چه طور ماشینیه یکی راضی بود و دیگری خیر و خودمم چند وقته تو کوکشم چون قیمتش با یک ایکس تریل یا اوتلندر برابری میکنه و ارزشش خیلی بالاتر از این حرفاست رفتم دیدم واقعا تست نبود و لمپن بازی بود جدا از اینکه هی منت میذاریند که ماشین خوب اوردیم حالا چندتا میتونی بخرید یک ماشین 2میلیاردی این حرفارو نداره که.زخم کردید خودتونو.در ضمن اتفاقا خودمم عاشق درست کردن همچین برنامه ای با کیفیت چندین بالاتر هستم ولی باتوجه به بیزینسم اصلا امکان پذیر نیست وگرنه سالهاست دوست دارم درست کنم و اینکه چون از رشته و تخصصم به دور هست نیاز به متخصص هم هست که همچین کاپلی رو پیدا نکردم شاید تو بازنشتگی خودم درست کردم.بعدش اگه نمیتونند خودرو بیارند خب الکی وقت مردم رو نگیرند. اوج کوچیک شدنشون تو تست ای ایت توی نمایشگاه بود در صورتی که صاحبان جنیدی گالری و میلاد موتور و پرستیژ موتورز از دوستان هستند و گرفتن خودرو از انها یک تلفن هستش یا حتی میتونند رنت کنند یکی از دوستانم صاحب شرکت رنت خودرو های لوکس ………… هست و میتونند برند بهش فشار بیارند این طوریا هم نیست وقتی اعتبار کافی برای گرفتن خودرو ندارند لازم نیست …..
          و حالا بخردی بنظرم هم بچه هستش هم تازه به دوران رسیده خب درسته طرفدار بی ام و هست خب منم بی ام و دارم باید از حرفاش خوش حال بشم طبیعتا ولی حرفاش بنظرم بوی تعصب میده و کمی بچگانه هست و یک حس خودشاخ پنداری داره یک اگزیبیشن خودرو اونم تو خارج این حرفارو نداره خیلی از ماها هم اگه بیزینس خودمونو بفروشیم بریم خارج میتونیم ده تا اگزیبیشن بزنیم که یک جور بررسی عامیانه و عوام فریب هستش و فقط ایشون نیست یکی دوتا دیگه هم هستند باز ایشون چندتا خودرو داره اونا که فکر کنم یک زیرشلواری فقط داشته باشند میرند نمایندگی های لکسوس و ائودی مسخره بازی درمیارند و فکر نکنم دو کلاس سواد هم داشته باشند. من واقعا وقت برای بررسی همه ی تست های خودرویی و یا تست همه خودرو هارو ندارم برای همین بنظرم اونایی رو ببینم که هم روحمو ارضا کنه و هم وقتمو نگیره.
          در ضمن نقد کردن اشتباه نیست نوید جان نقد باعث پیشرفت میشه و اتفاقا من همیشه مقایسه میکنم چون مقایسه باعث شکوفایی و پیشرفت میشه در ادامه ی کامنتی که برات نوشته بودم اگه من مقایسه نکنم بهترین طراح ها یا انجینیر هارو نمیتونم انتخاب کنم یا اگه خریدار شما شمارو مقایسه نکنه با بقیه نمیتونه به خوب بودن و مشتری شدن شما پی ببره! خود شما وقت خریدن ماشین و گوشی یا جذب کردن کارمند حتی ازدواج تو هر کاری مقایسه باید کنید!
          در ضمن من منکر زحمتشون نشدم ولی زحمت بیهوده فایده نداره و باید جهت دار باشه اگه به زحمت زیاد بود که الان یک کارگر باید بیست برابر کارفرماش درامد کسب میکرد.زحمتی خوبه که فایده داشته باشه

          موافقم 6
          مخالفم 7
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10165 ديدگاه)

          ولی ماهان جان با احترام فراوان ، مخالف عقیده شما نسبت به اسب‌بخار و علی‌بخردی هستم !

          نقد همیشه کارساز و روشن هست اما تخریب خیر !
          مطمئناً تست‌و‌بررسی این سایت سال به سال بعتر شده و قدیمی‌هاش افتضاح بودن ولی تو همین بازار آشفته و نامحدود خوبه که حداقل هستند کسانی که از یه خودرو گزارش تهیه کنند و خریدار میتونه استناد کنه به این دست بررسی‌ها و بررسی‌های خارجی و یه جمع‌بندی برای خرید واقعی داشته باشه !

          این جا جاش نیست که معقوله‌ی علی بخردی را باز کنم ولی با تحقیقی که از این شخص داشتم ، مطمئناً شما در مورد ایشون اشتباه فکر میکنید !

          حرف من هم همین هست اگر میتوانیم پس بهترش را بسازیم و مثلماً مردم ایران دوست دارند و استقبال میکنند و اگر هم نه پس مجبوریم همین چند نفر را تحمل کنیم چون ورژن ایرانی بهتری نداریم !

          البته خانومی به نام بهنوش در دوبی جدیداً اینفلوئنسر خودرویی شدن که خیلی هم مودب و مرتب خودروی جدید تست میکنند ولی باز تست علی بخردی را چون از حس دَرونی بیرون میاد بیشتر دوست دارم !

          بحث ، بحث سلیقه هست و اگر نه که بیان کردم ، بهترین تسترهای خودرویی با اینکه حتی تعصب محصولات انگلیسی را داشتند و دارند (( جرمی کلارکسون ، ریچارد هموند و جیمز می )) هستند که تکرار نشدنی هستند !

          موافقم 4
          مخالفم 9
        4. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان در مورد سری 6 که گفتید من 630 رو نشستم زیاد هم نشستم کسی منکر خرجش نیست.فکر کنم سال 94 یا 93 بود یک 650 گرن کوپه خریدم صفر دست خودم فکر کنم حدود 900 شده بود.بله اون موقع پول زیادی بود و به طبع وسایل نگهداریش هم گرون ولی خب این سری 6 بی ام و هست سوگلی بی ام و میشد گفت گرون ترین محصول بی ام و بود در اون زمان که با اینکه با سی ال اس تو یک خانواده بود ولی با قیمت اس کلاس مقایسه میشد.همه میدونند که قیمت محصولات المانی در همه جا حتی تو خود المان هم گرون هستش حالا فکر کن محصولی خاص از بی ام و باشه که این گرونی میره بالا تا قبل از سری 8 سری 6 بود که پرچمدار بود.بله با توجه به اوضاع قیمت ها خب معلومه گرون هستش و برام پیش اومده که گاها واردکننده بهم گفته اگه قراره برم باید برای ماشینت فقط برم و باید پول هتل و پرواز و هزینه هارو حساب کنی که خودم رفتم و یا اینکه از روابط و اشناهایی که تو دبی و امارات هست استفاده کردم ولی باور کن وقتی بری بخری یا یکی داشته باشی برات بیارند از مرز رد کنند بدن دستت قیمتش باز یک سوم درمیاد امتحان کن! کسی منکر این قضیه نیست ما منظورمون بود که این قدر بزرگنمایی نداره خب معلومه که گرونتره!و قیمت قطعات یدکی محصولات اسپرت همیشه از بقیه محصولات همون کارخونه بیشتر میشه مثل همین مثال که میتونی تویوتا جی تی 86 بخری و به اندازه قیمتش تیون کنی و بسازیش!منظور اون دوست مون این بود که قیمت بیشترش نسبت به بقیه محصولات انچنان غیرمنطقی نیست

          موافقم 3
          مخالفم 4
        5. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان اتفاقا خیلی خوش حال شدم که مخالفتتون رو واضح اعلام کردید اینجا مجلس خبرگان نیست که همه موافق هم باشیم!خب ازونجایی که منم انسان هستم و حتما خطا هم میتونم بکنم هرچند که بخوایم فقط میتونیم درصد خطا رو کاهش بدیم صفر نمیتونیم برسونیم.در مورد اسب بخار حتما هم نظر هستید که کم و کاستی داره ولی میگید وقتی همین هست و بهتر نیست پس خدا برکت!ولی سوال من اینه واقعا گزارششون کاملا ایا یا اینکه بنظرتون چیزی که تو گزارششون هست رو نمیشه توی وب سایت ها خوند؟ایا اماتور بنظر نمیرسه؟
          ((حرف من هم همین هست اگر میتوانیم پس بهترش را بسازیم و مثلماً مردم ایران دوست دارند و استقبال میکنند و اگر هم نه پس مجبوریم همین چند نفر را تحمل کنیم چون ورژن ایرانی بهتری نداریم !)) این جمله ت رو خیلی دوست دارم و تا حدودی موافقم ولی قسمت اخرش یکم مخالف هستم ما مجبور نیستیم چیزی رو تحمل کنیم وقتی می خوای خودرو بخری میتونی بری نمایشگاه تست درایو و یا نمایندگی تست درایو کنی یا از مشاورین استفاده کنی و یا از مکانیک های معروف و با سوادی که در اطراف داری استفاده کنی! من برای خرید یک کامارو تو رشت از تهران میکانیک بردم و دیدم بله ماشین لگن شده!!منه خریدار با بررسی های سطحی برم ماشین بخرم توی اولین پیچ عباس اباد کلاش پسه معرکهست
          شاید در مورد اقای بخردی من حس خوبی نگرفتم و ممکنه اشتباه بکنم ما که با ایشون پدرکشتگی نداریم چه خوب که تحقیق کردید اگه اشکالی نداره دوست دارم و کنجکاو هستم بدونم ایشون کی هستند شاید اشتباه کردم که واقعا سزاوار عذرخواهی هستم.من بار ها شده توی کارخانه یک اشتباهی کردم و از کارگرم جلوی بقیه عذر خواهی کردم و یا کارکنانم کسی با عذرخواهی کوچک نمیشه.پرفسور هایی که توی مسکو بودند خیلی وقت ها دیدم که از دانشجو راحت عذرخواهی کردند !
          و واقعا اره اون 3 اسطوره عالی هستند و واقعا لذت میبره ادم از شوخی هاشون!و واقعا تو دل ما خودرو دوستان جا دارند

          موافقم 4
          مخالفم 4
        6. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رفتم بلاگ دیوار دیدم نویسنده هاش چه قدر احمق هستند و هیچی از اتومبیل نمی فهمند اینو از پیشنهادهاشون برای خرید خودرو دربازه قیمتی که داغونترین هارو پیشنهاد میدن و مقاله مالیات دهید حتی شما دوست عزیز و … فهمیدم.حالا میفهمم سایت خوب داشتن نعمته!

          موافقم 5
          مخالفم 2
        7. 2646

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          نوید

          بر خلاف ماهان عزیز، که هم من به خوبی می شناسم شون و هم ایشون بنده رو به یاد دارند، از نظر من زمان گذاشتن برای پاسخ به تو بیشتر از یک کامنت هدر دادن وقت هست. پس این تنها کامنت من در جواب تو هست.

          1. نوشتی نمی تونی به علت محدودیت کامنت ها تو همون پست پاسخ بدی. این ادعای تو کاملا دروغ است، آقای سردبیر در یکی پست ها خیلی روشن و واضح گفتن همچنین محدودیتی وجود نداره. این تکنیک فرار رو به جلو خیلی قدیمی شده. برای تو که بیکاری، شروع بحث از اول تو پست دیگه ای امتیازه، چون افراد دیگه کار دارن و حوصله بحث از اول باهات ندارن. برای همین همه ترجیح میدن جوابت رو ندادن پسرم.

          2. بر خلاف ادعاهایت در مورد ادب، تو بیش از 10 تا کامنت توهین مستقیم به من و خانواده ام نوشتی که ادمین های سایت مخفی کردن که بعضی هاشون رو اسکرین شات دارم. اگر نظراتت ذره ای برای من ارزش داشت، حتما به واسطه همین کامنت ها ازت شکایت کرده بودم و از طریق ip حضور در سایت، اسم و آدرس ات پیدا میشد. ***

          3. در مورد اسب بخار، که به قول ماهان جان سیاست کلی اش کاملا مشخص هست. کاری به سیاست اش ندارم، منتها وقتی این قدر سطح بررسی هاشون پایین هست و تو هم به اون اذعان داری، چطوری برای پاسخ دادن تو این سایت که تمام پست هاش مقالات روز دنیاست، از اون فکت میاری؟
          دوستان برای تو لینک معتبر آوردن در مورد اشتباه بودن ادعایت تو بحث لیزینگ بالای خودروهای BMW، که اتفاقا دقیقا از کلیپ های علی بخردی برداشته بودی، زیرش نوشتی من مخلص شما و همه کاربرهای سایت هستم ولی 2646 با دسیسه بین بچه ها تفرقه بندازه :)). تو نمی خوای بفهمی، نه اینکه نفهمی …
          میگی اسب بخار ادعا کرده استهلاک BMW زیاده. قبول، اصلا تمام صنعت خودروسازی انگلیس (به جز استون مارتین)، گروه PSA، تویوتا ژاپن، فورد آمریکا و مجلات تمام دنیا غلط میگن، اسب بخار درست میگه. آخه پسر جون اصلا اسب بخار ماشین رو تست کرد؟ نشستن تو ماشین، یکی داره فیلم می گیره، کلیپ شون شبیه فیلم عروسی هست تا تست ماشین! از کجا فهمید استهلاک ماشین زیاده؟ طرف ماشین 2006 رو نشسته و گاز میده، میگه بعد از 15 سال خوب شتاب می گیره! به خیال خودش تعریف کرده مثلا … نسبت به چی خوب شتاب می گیره؟ مگه تایم گرفتین؟ مگه داینو زدین که بدونین چقدر اسب بخار و گشتاور موتور افت کرده؟
          در مورد قیمت قطعات، چرا باز خودت رو به نفهمیدن می زنی؟ میگه سپر BMW 630 نسبت به بقیه بی ام و های هم نسل خودش 5 برابره. من تو کامنت ام نوشتم:
          ** تستر خودروی محترم با اون همه سابقه خیالی نمی دونه ماشین های کم تعداد تو ایران قیمت لوازم شون به شدت گرون تر از بقیه محصولات کمپانی هست. مگه چند تا BMW 630 تو ایران هست که اگر تصادف کنه، سپر بخره؟ وارد کننده چقدر باید سرمایه اش بخوابه تا بتونه سپرها رو بفروشه؟ **
          نوید یا تو کامنت های من رو متوجه نمیشی (که البته قبلا دقیقا همین عدم فهم کامنت های من رو نوشته بودی) یا خودت رو زدی به خواب پسر جان.

          4. در مورد علی بخردی هم نوشتم:
          ** با اینکه تو خیلی از مسائل باهاش هم عقیده بودم اما از منش علی بخردی خوشم نیومدم. هر کسی ماشینی رو که داره دوست داره، خیلی پستی می خواد ماشین دیگران رو مسخره کنی و بهشون بگی پیرمرد و پیرزن؛ بعد وقتی صاحبان یا طرفداران تویوتا و لکسوس از روی ناراحتی حرفی بهت می زنن، بیای اسکرین شات بگیری و نشون بقیه بدی! واقعا این سطح از حقارت رو درک نمی کنم … **
          خیلی روشن و واضح توضیح دادم که علی رغم موافق بودن با خیلی از نظراتش، اصلا منش این ادم رو دوست ندارم. مسخره کردن ماشین دیگران (حتی اگر پراید باشه) و استفاده از کامنت های معترضین به این تحقیر حقیرانه برند تویوتا، دقیقا رفتاری است که تو از علی بخردی الگو گرفتی. با این تفاوت که علی بخردی حداقل اون ماشین ها رو سوار شده، ولی تو بدون هیچ تستی، از BMW تا Hyundai و Kia رو مسخره می کنی.
          این رفتار ناشی از عقده جفت تون بقیه رو اذیت می کنه، و گرنه تو طرفدار تویوتا باشی یا نباشی، برای من اهمیتی نداره. اتفاقا من Lexus NX هم دارم که تو داری از کمپانی اش تعریف می کنی، این قدر تعریف کن که قیمت اش برسه به پورشه ماکان، تاخت بزنم باهاش :))

          4. توی کامنتی که بهش اشاره می کنی، نوشتم:
          ** یه نگاهی به کلیپ های بررسی خودرو انداختم که ببینم سطح رقبا و رفرانس بعضی از دوستان چقدره! **
          مطمئنا باز کامنت من رو نفهمیدی و گرنه اون کلمه رقبا برات جای سوال داشت!
          خیلی روشن و واضح تو کامنت های قبلی ام به کرات نوشتم که من و دوستانم تصمیم داریم یک سری مطالب در مورد نگهداری خودروهای لوکس خارجی در ایران و مجموعه ای از کلیپ های تست و بررسی خودرویی در ایران داشته باشیم.
          اتفاقا تو کامنتی هم نوشتم که دنبال ایده های نو در زمینه مقایسه خودرو هم هستیم و اگر کسی تست جالب و کارآمدی به ذهن اش می سه، بگه. از Mehran911 هم به واسطه علاقه و اطلاعاتش به خودروهای پورشه هم دعوت کردم که بیام با ما همکاری کنه؛ یعنی بشینه پشت porsche macan و بعد BMW X4 و Lexus NX و …، خودروها رو تست کنه و بعد در نوشتن متن برای مجری کلیپ ما رو کمک کنه. تو همون کامنت توضیح دادم که ما اطلاعات و تجربه مون از پورشه خوبه اما عشقی که به BMW داریم رو، به پورشه نداریم. مثلا می دونیم و می نویسیم سیستم مکش هوای ماکان برای خنک شدن از توی شبکه کاپوت رد میشه و نوع ارتقا یافته سیستم (Ram Air) دهه 70 آمریکایی هست؛ اما اون عشق و علاقه لازم تو متن مون نیست. (انشاالله تو کلیپ نشون میدیم که با یه تغییر تو اینتیک ماشین و خرید قطعات مکش موتور V6، چقدر قدرت موتور میاد بالا).

          نوشته های زیر هم بخشی از پیام خصوصی من به آقای سردبیر سایت حدود یک ماه پیش است:
          ** دوما خوشحالم که ما (من و دوستانم) و سایت پدال دغدغه مون مشترک هست. به نظرم این کار خدمت خوبیه که میشه با کمک هم برای ماشین دوستان ایرانی انجام داد. ما (و مطمئنم شما به عنوان نویسنده و کاربلد دنیای خودرو) دوست داریم جوون ها جای ماشین هایی مثل ساندرو، ال نود، دنا و تارا و …، بتونن با یه هزینه معقول خرید و نگهداری، سوار ماشین های خوبی مثل BMW E90، MB w202/203 و … حتی تو نسخه های پایه (دنده دستی) و موتور پایه بشن. قطعا شما هم تصدیق می فرمایید این ماشین ها یه دنیای دیگه از رانندگی نسبت به ساندرو و … باز می کنن برای جوان ها. بعد از این میشه کم کم جوون ها رو ترغیب کرد که رانندگی نیمه حرفه ای رو یاد بگیرن و با مفاهیم ساده ای مثل انتقال وزن، تعویض دنده درست و … آشنا بشن. این اتفاق خیلی بزرگی هست و ما دوست داریم بخش کوچکی از اون باشیم. خوشبختانه چون ماشین ها شخصی و متعلق به خودمون هستن؛ هیچ بار مالی در این جریان وجود نداره و دست ما و شما برای انجام خیلی کارها بازه. **

          ** در مورد داستان واترمارک؛ حقیقتا من و دوستانم سن مون از جلب توجه با ماشین دیگه گذشته و طمع دیده شدن تومون مرده. خیلی هامون حتی اینستاگرام و فیسبوک هم نداریم. ما به واسطه کارمون یا اینکه بعضی هامون استاد دانشگاه هستیم، دوست نداریم بغل ماشین مون تو تست خودرو دیده بشیم یا اسمی ازمون برده بشه. البته قطعا برای ما افتخاره که کنار نویسنده های پدال باشیم و عکس بگیریم اما دوست داریم این عکس ها خودمونی باشه. برای همین گفتم که ما دوست نداریم عکس مون، اسم مون و حتی پلاک ماشین هامون تو تصاویر دیده بشه. **

          در نهایت نوشته های من کاملا سطح اطلاعاتم در مورد خودروها و رانندگی حرفه ای رو نشون میده. همچنین همیشه سعی کردم (و در کامنت هام نوشتم) که مطالبم نکات اصلی رو لو نده که کلیپ ها حتی برای بیننده های خود پدال هم تازگی داشته باشه (زیر کامنت هام در مورد ماشین ها بارها تاکید کردم این نکته رو). ولی واقعا با توجه به سطح کلیپ ها و بازخوردهایی که دیدم، امروز اطمینان قبلی رو برای ساخت کلیپ ها ندارم.
          ظاهر چه قشر پولدار و چه قشر بی پول عادت دارن به تحقیر گفتن و شنیدن! اگر کسی بگه میشه با نگهداری درست خرج BMW و Benz رو پایین نگه داشت که همه مون بتونیم سوار بشم و لذت ببریم و کیف کنیم، نه به مذاق پولدارها خوش میاد و نه به مذاق بی پول ها … مثل اینکه همه عادت کردن یه BMW سوار بیاد بگه من پولدارم، خرج ماشینم می کنم، نوش جونش، شماها که عرضه ندارین خرج کنین، برین همون تویوتا سوار بشین …

          پسر جان، من اون قدر تو زندگیم با کارم موفقیت کسب کردم که ماشین لوکس سوار شدن و داشتن برام افتخار نباشه. کسایی که تنها افتخارشون سوار شدن این ماشین هاست، دیگران رو می ترسونن که این افتخار پوشالی شون حفظ بشه. اون بالا هم نوشتم، دیگه این تو چشم اومدن ها از سن من گذشته، و گرنه تو دانشگاهی که دانشجوها عاشق اساتیدشون میشن، با پژو 206 نمی رفتم یا اکانت اینستاگرام و فیس بوک و … باز می کردم تا هر روز ماشین و خونه و زندگیم رو بکنم رو تو چشم مردم …
          تو یا سن ات کمه یا با ادم های درست و حسابی برخورد نداشتی؛ و گرنه مطمئنا می دونستی که کسی با تلاش و تخصص خودش به جایی رسیده باشه، افتخارش برند و تخصص اش هست نه خونه زندگی اش. این آدم دوست داره همه بیان بالا نه عین تو و علی بخردی دیگران و علایق شون رو تحقیر کنه.

          یکبار برای همیشه جوابت رو دادم؛ یا با این کامنت می فهمی چی میگم یا قرار نیست تا آخر بفهمی! پس تلاش کردن من بی خوده. کامنت های تو و من زیر پست ها هست، بقیه دوستان می خونن و می فهمن کی چی میگه و هدف اش چیه.

          موافقم 5
          مخالفم 5
        8. 2646

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان
          کامنت نوید رو عصر دیدم که شما هنوز پاسخ نداده بودین.
          ریپلای رو زدم، کم کم شروع کردن به نوشتن و وسط اش یه چیزی خوردم، یه دوش گرفتم، یه فیلم دیدم یه ذره خوابیدم :))
          الان که ارسال رو زدم و کامنت شما رو خوندم، با تمام نظراتت موافقم.
          مضاف بر اینکه برای ما افتخاری است حضور شما عزیز تو تست هامون. قطعا تجربه شما از من و دوستانم تو خودرو بالاتره.
          این قدر کامنتت شبیه کامنت خودم هست که اگر زودتر خونده بودم، کامنتت رو کپی می کردم یا می نوشتم حرف های ماهان خان ضربدر 2 ;))

          موافقم 4
          مخالفم 3
        9. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جانم عالی عالیه این کاری که می خواید بکنید منم دوست داشتم باشم ولی خودت بهتر میشناسی اداره کردن کارخانه های بزرگ و شرکت خودم واقعا وقت ندارم و گرنه یکی از ارزوهام بود تو دوران جوونی که مستند خودرو بسازم ولی وقت هیچ وقت یاری نکرد.ولی دوست دارم یک عضو کوچکی از گروهتون باشم و هر خودرویی که خواستید بنا بر ادعایی که کردم براتون فراهم میتونم بکنم تا هر وقت که تست داشتید.برای شروع میتونید از لندکروز خودم استفاده کنید که فکر کنم خاص بودن لندکروز 5.7 لیتری تو ایران کمتر از اون کمری 6 سیلندر نباشه.صادقانه میگم اس پونصد و سری7 و لندکروز و ایکس فور و ای دویست 2018 و صد و بیست ای که مال خانوادگی خودمونه هر وقت خواستید در اختیارتونه و الفاروئو 4سی رو که میشناسی برای مهندس بهرامی هست اونم اوکی هست و لکسوس های مهندس تقی پور رو که میاید شمال تست کنید اونجا هر ماشین امریکایی و خاص منطقه هم که هست برات میارم دوست های خوبی داریم.حالا که هم توانایی و هم اکیپشو داری منصرف نشو مهندس اگه خواستی اسپانسرتون هم میشم هرچند میشناسمت و اگه اشتباه نکنم تابستون اومده بودید با مهندس تقی پور شرکت ما (فکر کنم همون شخص هستید که مدنظرمه هرچند ازتون پرسیدم توی کامنت معرفی هیوندا ایونیک 5) که اصلا نیاز به اسپانسر نداری!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        10. mahan

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646جانم لطف داری شما رئیس و همکار بنده هستید اختیار دارید قربان.من اکثر عمرم رو به هرحال تنها زندگی کردم چه تو ایران و چه تو خارج ایران باور کن همه این ذرات عالم و میز و ماشین و هر چی بگی فدای تار موی دوست.واقعا دوستان ما نباشند زندگی کسل کننده و بی ارزش میشه میدونم خودتم این اخلاق رو داری برای پول کار نمیکنی برای تفریح کار میکنی برای بودن و وجود داشتن !خلاصه من اصلا تعارف نمی کنم هر وقت خواستی این پروژه رو استارت بزنی همراهی با شما و دوستان افتخاریه برای ما

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. پارسا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    داخلش چه نابیه ?

    موافقم 1
    مخالفم 3
  4. Omid622

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    نوید جان مشکل بررسی اسب بخار در مورد وراکروزر چی بود ؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10165 ديدگاه)

      آقا omid
      به طور دقیق یادم نیست !
      فیلم برای پارسال بود اگر اشتباه نکنم !
      در قسمت تست وراکروز اونجایی که مربوط به هزینه‌ی استهلاکی خودرو میشد اشتباه واضحی انجام داده بودن که در زمان خودش بسیار عجیب بود وقتی اینقدر مجری سابقه‌ی خودرویی داره !

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا