آستون مارتین

معرفی نسخهٔ ویژهٔ آستون‌مارتین ونتیج V600

آستون‌مارتین نام نمادین V600 خود را با معرفی نسخهٔ ویژه و تولیدی محدودی از ونتیج V12 که توسط بخش Q این شرکت ساخته شده، بار دیگر زنده کرده است. قرار است از این خودرو تنها ۱۴ نمونه تولید شود که هفت دستگاه آن‌ها از نوع کوپه و هفت دستگاه دیگر رودستر خواهند بود. ونتیج V600 برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. این ماشین نمونه‌ای افراطی و قدرتمند از ونتیج V8 بود و یکی از قدرتمندترین خودروهای اسپرت زمان خود محسوب می‌شد.

حال اما V600 جدید بر اساس نسل قبلی ونتیج ساخته شده و به‌عنوان نسخهٔ نهایی آن توصیف شده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی مجهز است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده درحالی‌که تعلیق خودرو هم به کمک‌فنرهای تطبیقی سه مرحله‌ای مجهز شده است.

معاون ارشد آستون‌مارتین آقای «مارک رایشمن» در رابطه با این خودرو گفته است:

«ما بخش Q را در آستون‌مارتین ایجاد کرده‌ایم تا خریداران بتوانند شخصاً به‌طور خاص، خودروی اسپرت خود را با همکاری خود و تیم طراحی آستون‌مارتین، سفارشی‌سازی کنند. نام V600 یک نام کلاسیک در میراث آستون‌مارتین است و من افتخار می‌کنم که ما بار دیگر این نام را با ونتیج V600 احیا کرده‌ایم».

ونتیج V600 جدید بدنه‌ای تهاجمی دارد که از فیبر کربن ساخته شده است. کاپوت برجسته و جلوپنجرهٔ تیره نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد این خودرو هستند. در نمای عقبی ونتیج V600 هم یک دیفیوزر کاملاً جدید به چشم می‌خورد درحالی‌که رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ منحصربه‌فرد با تک‌پیچ مرکزی نیز نمای بی‌نظیری به ماشین بخشیده‌اند.

داخل این سوپراسپرت ویژهٔ بریتانیایی با ترکیبی از فیبر کربن و آلومینیوم تیره ساخته شده است. علاوه بر این، در این قسمت صندلی‌های سبک‌وزن، صفحه آمپر سفارشی و زیر آرنجی میانی با پوشش چرمی دست‌دوز نیز کار شده است. آستون‌مارتین هنوز پذیرش سفارشات خرید ونتیج V12 V600 جدید را آغاز نکرده است اما انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ سوم سال جاری آغاز گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بابا این نسخه دیگه خیلی تکراری شده
    اصلا خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    این لعنتی چرا اینقد دوست داشتنیع
    ۱۲سیلندر ۶لیتر ۶۰۰ اسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Fk

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    الماس سیاه
    فک کنم لقب مناسبی باشه براش !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا