آستون مارتین

نمایش کابین و اعلام قیمت آستون‌مارتین DBX

آستون‌مارتین قصد دارد اولین کراس‌اوور خود یعنی BDX را در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در پکن رسماً رونمایی کند اما حالا پیش از آن، تصویری از کابین این شاسی‌بلند لوکس را منتشر کرده است. با توجه به این تصویر، DBX از غربیلک فرمان دورنگ برخوردار است که پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته است. در سمت راست این قسمت نیز کنسول میانی منحصربه‌فردی به چشم می‌خورد که در بالای آن نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دکمه‌های گیربکس جای گرفته‌اند. در ادامهٔ این قسمت هم دریچه‌های تهویهٔ عریض، دکمه‌های شیک و تریم چوبی دیده می‌شود.

آستون‌مارتین این کنسول مرکزی را به‌عنوان یک پُل توصیف کرده است که حالت زیبا و شناوری دارد. طراحی باز این کنسول به خریداران این امکان را می‌دهد تا وسایلی مثل کیف‌دستی و بطری‌های آب را سریعاً در محفظهٔ اشیاء قرار دهند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ کابین DBX نیز می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما، تریم فلزی و تودوزی آلکانترا و چرم پریمیوم اشاره کرد. آستون‌مارتین همچنین به سرنشینان عقب هم توجه داشته و برای آن‌ها سیستم کنترل تهویهٔ مجزا و چهار دریچهٔ تهویه در نظر گرفته است.

سازندهٔ بریتانیایی فعلاً جزئیاتی از کابین DBX اعلام نکرده اما وعده داده است که این کراس‌اوور لوکس از لحاظ فضای پای جلو و عقب پیشروی کلاس خود باشد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، در داخل DBX به کوچک‌ترین جزئیات بسیار توجه شده است به‌گونه‌ای که طراحان شش ماه را برای بهبود موقعیت راننده و اطمینان از دید خوب و دسترسی آسان به کنترلرها صرف کرده‌اند. حتی آن‌ها کودکانی را در قسمت عقب خودرو قرار داده‌اند تا بازخورد آن‌ها از ورود و خروج به صندلی‌های عقب را دریافت بررسی کنند.

آستون‌مارتین اما علاوه بر انتشار تصویری از داخل DBX، قیمت آن در بازارهای مختلف را هم اعلام کرده است. قیمت این کراس‌اوور لوکس بریتانیایی در ایالات‌متحده از ۱۸۹,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که این یعنی به میزان قابل‌توجهی از بنتلی بنتایگا V8 با قیمت پایهٔ ۱۶۸ هزار دلار گران‌تر است. DBX در دیگر بازارهای کلیدی هم مثل بریتانیا با قیمت ۱۵۸ هزار پوند، آلمان با ۱۹۳,۵۰۰ یورو و در ژاپن با ۲۲,۹۹۵,۰۰۰ ین عرضه خواهد شد. همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود، DBX به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ مجهز شده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این ماشین می‌تواند در کمتر از هشت دقیقه یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی کرده و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دیروز داشتم تست هاشو در نوربرینگ میدیدم!!!
    توفیلم جذاب تر از تصاویر هستش.وقطعا یکی از جذاب ترین کراس اوورهای پرفومنس بازار میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    امروز مجله AUTO BILD پورشه 911 توربوS مدل 2020 رو تست کرد.اونم بدون هیچ استتاری. اینکه معرفی شده یا نه نمیدونم ولی این مجله آلمانی توربوS مدل 2020 رو تست کرد.
    قدرت 911 توربو اس 650 اسب بخار و800 نیوتن گشتاور هستش که اگه بخوایم با عملکردی که نسخه کرراS داره اونم با 445 اسب بخار مقایسه اش کنیم مدل توربوS با 650 اسب و 800 نیوتن گشتاور عملکردش خیره کننده خواهد بودو بدون شک کمتر سوپر اسپرتی یارای رقابت باهاش رو خواهد داشت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      چه هیولایی بشه توربو اس 2020. ولی عجیبه ی مجله تست کرده. اصلا معرفی نشده که هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir.ferrari

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      آره منم امروز تو اتوبیلد دیدم تستشو،تعجب کردم چطور قبل از معرفی رسمی بدون استتار بررسی شده،فیلماشو تو نوربرگ‌رینگ هم دیدم،خیلی خیلی سریع بود،فکر کنم رکورد gt2rs رو بشکونه! یه زنگ خطر جدیه برا سوپرکارای فراری و مکلارن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Saeed

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اصل کاری هنوز نیومده
      Gt2 rs
      اون دیگه کابوسه واسه رقباش‌‌.‌….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    مزدای خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. doubt

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بنظر من استون همیشه یکم بیش از ارزش تولیداتش پول میگیره از ملت. از بنتایگا گرونتره. اگه هم قیمتم بود باز من بنتایگارو انتخاب میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    سقف سانروف بزرگش قشنکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این استون در حد بنتلی بنتایگا لوکس ، هست و از بنتایگا پرفورمنس بهتری داره چه در پیست و چه در خط مستقیم
    و مثل بنتلی نام و تاریخچه ی درخشانی ، در کارنامه ، داره

    طبیعی هست که قیمت ، گرون‌تری ، داشته باشه از بنتایگا !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا