آستون مارتین

مقایسهٔ آستون‌مارتین DBX707 با اوروس، کاین توربو GT و بنتایگا

DBX به‌عنوان اولین شاسی‌بلند آستون‌مارتین در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۹ رونمایی و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. این خودرو با فروش مناسب توانست شرایط آستون‌مارتین را بهبود ببخشد. به همین دلیل این شرکت برنامهٔ ساخت نسخه‌های مختلفی از DBX را دارد که به‌تازگی اولین نمونهٔ آن‌ها با نام DBX707 معرفی شده است. این خودرو نسخه‌ای پرفورمنس بالا از DBX محسوب می‌شود و آستون‌مارتین آن را سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند بنزینی حال حاضر دنیا می‌داند. DBX707 اما هرگز کار آسانی در پیش نخواهد داشت و در بازار باید با رقبای قدرتمندی مبارزه کند که در ادامه اصلی‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

آستون‌مارتین DBX707

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۲۳۲,۰۰۰ دلار

DBX707 از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده می‌کند اما این موتور توسط خود آستون‌مارتین ارتقاء پیدا کرده و با استفاده از توربوشارژرهای جدید بلبرینگی خروجی آن به ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. همان‌طور که گفته شد، آستون‌مارتین این خودرو را قوی‌ترین شاسی‌بلند بنزینی بازار می‌داند اما گویا این شرکت جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک را فراموش کرده که آن‌هم دقیقاً ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد! درهرحال، در دیگر ادعای آستون‌مارتین که DBX707 را سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا می‌داند حرفی نیست زیرا این خودرو با سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت از تمام شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا سریع‌تر است. این نسخه در ظاهر نیز تغییراتی مثل تجهیز به جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر را نسبت به DBX معمولی تجربه کرده است.

لامبورگینی اوروس

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۲۲۵,۵۰۰ دلار

لامبورگینی اوروس را می‌توان اصلی‌ترین رقیب DBX707 دانست. این خودرو که روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن مشترک با بنتایگا، کاین و آئودی Q8 ساخته شده است، در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. زیر کاپوت اوروس هم پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکس‌واگن قرار گرفته که در اینجا با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، بیشترین خروجی خود را ارائه می‌کند. شاسی‌بلند لامبورگینی فعلاً در شتاب و حداکثر سرعت در برابر رقیب بریتانیایی خیلی حرفی برای گفتن ندارد اما نسخهٔ قوی‌تر اوروس هم‌اکنون در دست توسعه است و قطعاً رقیب خطرناک‌تری برای DBX707 خواهد بود. البته نسخهٔ کنونی اوروس تقریباً هم‌قیمت آستون‌مارتین است و بنابراین نسخهٔ قوی‌تر آن مطمئناً گران‌تر خواهد بود.

بنتلی بنتایگا اسپید

پیشرانه ۶ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۲۶۲,۱۲۵ دلار

بنتایگا قدیمی‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود زیرا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد. البته این خودرو در سال ۲۰۲۰ فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا با به‌روزرسانی‌هایی همچنان توانایی رقابت خود را حفظ کند. بنتایگا با موتورهای مختلفی تولید می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها یعنی ۶ لیتری W12 توئین توربو در حال حاضر فقط در مدل اسپید ارائه می‌شود. این موتور ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، تا پیش از معرفی آستون‌مارتین DBX707 سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا محسوب می‌شد. این شاسی‌بلند قدرتمند بنتلی اما به دلیل وزن بالا که ناشی از تمرکز بیشتر روی تجمل است، کندترین شتاب را در این جمع داشته و با قیمت ۲۶۲ هزار دلاری گران‌ترین هم محسوب می‌شود.

پورشه کاین توربو GT

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۱۸۲,۱۵۰ دلار

توربو GT به‌عنوان جدیدترین عضو خانوادهٔ پورشه کاین در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این نسخه که فقط به‌صورت کوپه ارائه می‌شود، از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مشترک با اوروس استفاده می‌کند که در اینجا فقط ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به لامبورگینی دارد. بااین‌حال، کاین توربو GT در شتاب صفرتاصد سریع‌تر از اوروس بوده و تقریباً هم‌سطح DBX707 عمل می‌کند. این شاسی‌بلند پرچم‌دار پورشه همچنین با قیمت ۱۸۲ هزار دلاری، با اختلاف قابل‌توجهی ارزان‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود (بدون احتساب جیپ ترک‌هاوک) و ارزش بالایی در برابر قیمت دارد. البته توربو GT قوی‌ترین عضو خانوادهٔ کاین نیست زیرا این عنوان در اختیار توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت است اما این نسخه بالاترین پرفورمنس و قیمت را در خانوادهٔ شاسی‌بلند میان سایز پورشه دارد.

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۹۱,۶۶۵ دلار

قطعاً جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هرگز رقیب مستقیمی برای آستون‌مارتین DBX707 نخواهد بود ولی آن را در این لیست قرار داده‌ایم تا به آستون‌مارتین یادآوری کنیم که DBX707 در عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند بنزینی دنیا تنها نیست! درهرحال، این جیپ قدرتمند به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده که دقیقاً مثل آستون‌مارتین ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن کمی از شاسی‌بلند بریتانیایی کمتر است. ترک‌هاوک در پرفورمنس نمی‌تواند حرف چندان در برابر DBX707 برای گفتن داشته باشد زیرا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم تنها ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. بااین‌حال باید توجه داشت که این گرند چروکی قدرتمند ۲.۵ برابر از آستون‌مارتین ارزان‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بهترینشون کاین است.شاید با قیمت برابر هم بهتر از بقیه باشد.

    موافقم 44
    مخالفم 14
    1. shirko

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (125 ديدگاه)

      کاین زیادتر با ایکس ۶ ام و جی ال ای کوپ ۶۳ قابل مقایسس تا این بزرگوارا .

      موافقم 13
      مخالفم 21
  2. Silent

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    Dodge durango hellcat

    موافقم 20
    مخالفم 42
    1. 1123

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      و اینجا نمایان کردی که فن آمریکایی نه تسلا نه EV
      چطور شد که شاهکاری مثل Model X plaid رو فراموش کردی)))))))))))))))):
      دورانگو هلکت هم نه به اندازه سایر کاندیدا ها توی پیچ ها سریعه نه به اون اندازه لوکسه بیشتر برای خانواده ست نه بیشتر

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Silent

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        چون قیمت به چیزی که تحویل می گیری یعنی “”اقتصاد”” حرف اول رو می زنه توو زندگی واقعی! استون در حد همین دورنگو هست نه بیشتر حالا هر قیمتی و متریالی که داشته باشه.

        در مورد X PLAID هم اینجا جاش نیست چون حتی تکنولوژی که برا مونتاژش استفاده شده جلوتر از این حرفاس. صبر داشته باش روز درگشون!

        موافقم 7
        مخالفم 14
        1. 1123

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          بله استون در حد دورانگو هست، خجالت نکش بگو ولکری هم شبیه چلنجره
          حرف منم این بود که تو کلا یادت رفته تسلا مدل اکس هم داره، این خودش بیانگر اینه که فن کشور آمریکایی و هیتر سایر جاها ( نه اینکه فن تسلا باشی) چرا؟
          چون از چیزی مثال زدی که جنازه مدل اکس ازش سریعتر و بهتره
          حالا برو خودتو گول بزن که فن تکنولوژی و … هستی

          موافقم 10
          مخالفم 2
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    قویترین شاسی بلند دنیا داج دورانگو هلکت هستش با 710 اسب.کاش جیپ از انجین ردای با 800 اسب استفاده میکرد

    موافقم 15
    مخالفم 33
    1. Silent

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      البته Dodge durango رو میشه با 30 هزارتا بیشتر مدل Hennessey ش رو سفارش داد(120$K). که 1000HP هست. برا کسایی که جنون لانچ دارن. البته کلا سیستم های تیون استهلاک و خطا رو بالا می بره.

      موافقم 12
      مخالفم 15
  4. Raptor

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط لامبوووو
    اینا فعلا حال کنن تا فراری به زودی بیاد بزنشون زمین💣

    موافقم 16
    مخالفم 37
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      متاسفانه مدیر عامل پورشه از این موضوع مطلع نبوده و بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند😐.
      لامبورگینی و بنتلی از مهندسی پورشه و فولکس واگن استفاده میکنند ؛
      مرسدس بنز هم تا حدودی پشتیبانی استون مارتین است.
      شما رئسای چنین شرکت هایی را ناقص العقل پنداشته اید؟
      الله اکبر! لا اله الله!حرص خوردن از عادات هر روزه ی من است.
      یا علی🌷

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. Raptor

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (107 ديدگاه)

        چه ربطی به کامنت من داشت؟!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  5. R@m!n

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    واقعا نمی فهمم چرا باید به این مدل محصولات پول داد.

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. GMA

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      فعلا که همین خودرو هایی که از نظر شما دلیلی برای خریدنشون نیست، شدن گاو شیرده تمام کمپانی ها، روزبه‌روز هم بیشتر و متنوع تر میشن، چه خوب چه بد، سلیقه مشتری در حال حاضر اینجور خودروهاست، این راه را پورشه بیست سال پیش شروع کرد و بسیار هم موفق بود

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      برای صفا کردن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. 1123

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بنظر من که خیلی خوبه خودرویی بخری که هم بتونی بچه هاتو برسونی مدرسه هم بتونی بری پیست و درگ

      موافقم 6
      مخالفم 2
  6. مهدی موتور

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    با افتخار dbx
    مانی خوشبین می گفت هندلینگش خیلی از اوروس بهتره
    کلا من این نسخه رو خیلی می خوام

    موافقم 4
    مخالفم 21
  7. GMA

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نسبت به قیمت جیپ ولی هیچ وقت خودم انتخابش نمیکنم،چون نمیتونه به اندازه اشراف زاده های اروپا لوکس باشه، اگه یک ماشین نسبت به قیمت در همه ابعاد عالی باشه کاین هست، انتخاب خودم DBX هست، نسبت به قیمت هم اوروس کم ارزش ترینه چون کاین با اینکه ازش بهتره ولی ارزون تره، بنتایگا هم که نیاز به تعریف نداره
    حالا که جیپ هست بنظرم دوج دورانگو هم حتما باید باشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  8. iman

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اگه اقتصادی انتخاب کنیم جیپ با قیمت کم بهترین هست ولی انتخاب معقول پورشه کاین با قیمت مناسب و پرفورمنس در حد رقبا بهترین گزینه است با اینکه عاشق محصولات جیپ هستم انتخابم کاین هست

    موافقم 25
    مخالفم 4
  9. ARMAN

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آمریکاییا چند سال پیش همچین قدرتی رو با قیمت خیلی کمتر دادن بیرون

    موافقم 9
    مخالفم 20
    1. فقط انگلستان

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      امثال شما کی میخواید بفهمید شاسی بلندای آمریکایی قابل مقایسه با این ماشین ها نیستن فقط قدرت و شتابشون نزدیکه.

      موافقم 7
      مخالفم 12
  10. امیرشایان فرازی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    من بنتایگا رو انتخاب کردم چون که بنتلیه قدرت در کنار تجمل
    به قول جرمی کلارکسون : a big sweet pounding from luxury And torque

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Nima

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      تنها مشکل بنتلی اینه که افت قیمت زیادی داره.
      بعد از 2 سال 50-60 درصد ارزشش رو از دست میده.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        استهلاک بالایی دارند؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          نه اتفاقا استهلاکشون کمتر از لامبورگینى و استون مارتین هست ولى بازار طالبش نیست

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. من⁦^_^⁩

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      منم بدون تعصب رای دادم بنتلی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. ارین صاحب جمعی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    تقریبا رقابت بین آلمان و امریکاس بنتلی که مال فولکسه استون مارتینم که موتورش آلمانیه لامبورگینی هم که بدون پورشه میمیره مال فولکسه پورشه هم که مال فولکسه المانی اندر المانی فقط اون وسط جیپ مونده که یک قلچماق امریکاییه آلمان داره با خودش رقابت میکنه

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. Nima

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      البته در واقع لامبرگینی ربطی به پورشه نداره!!!
      آئودی مالکش هست و بدون RSQ8 وجود نداره .

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. GMA

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        ولی موتورش توسط پورشه برای لامبورگینی به صورت اختصاصی توسعه یافته، در واقع حاصل کار مشترک پورشه و آئودی هست با ظاهر لامبورگینی 🙂

        موافقم 10
        مخالفم 0
  12. Jdm باز

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    انتخابم جیپ هست
    چون نزدیک ترین قدرت رو با قیمت خیلی خیلی کمتر بهت میده
    شاید شتابش در حد بقیه نباشه ولی همون موتور هلکت کافیه تا بهش رای بدی

    بعد از جیپ هم بنظرم کاین توربو جی تی گزینه خوبیع چون پرفورمنس خوب با قیمت کمتری داره
    فقط نمیدونم چرا رای های اوروس اینقدر زیاد بود چون قیمتش نسبت به قدرتش زیاده و فک کنم ففط بخاطر لامبورگینی بودنش بهش رای دادن

    موافقم 7
    مخالفم 14
  13. Nima

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    اوروس با توجه به پرستیژ برند و قیمت از همه بهتره .
    توی این رنج قیمت برند خیلی مهمه.
    اوروس درسته 45 هزار دلار از پورشه که هم مشخصاته گرونتره ولی اسم لامبرگینی خیلی بالاتر از پورشه هست برای قشر بالای جامعه.
    مثال این که پورشه ماشین 55 هزار دلاری شروع قیمتاشه ولی لامبرگینی از 200 هزار به بالا شروع میشه و قابلیت شخصی سازی بالاتری هم داره.
    البته که هزینه نگهداری و نمایندگی های لامبرگینی اصلا به کم هزینگی پورشه نیست . مثلا یه دست شمع 4000 هزار دلار!
    یه دست لاستیک 3000 دلار (لاستیک ها مخصوص لامبو هست و با هیچ ماشینی مشترک نیست) ولی خوب توی این رنج قیمت لامبرگینی بهترینه به نظر من

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. R@m!n

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      پرستیژ لامبورگینی بسیار پایین تره و اصلا دلیل وجود داشتن لامبورگینی بخاطر گروه فولکس واگن هست‌.

      اینکه بخاطر بازی با اسامی قیمت یه محصول رو بالا می برن (در صورتی که اصلا ارزش اون قیمت رو نداره) بخاطر پرستیژ نیست بلکه سیاست کمپانی هست که تو مغز مشتری این قضیه رو فرو کرده. q8 ، کاین، اوروس و بنتایگا همگی بازی با اسامی برای بالا بردن قیمت هستن. خود اسمه پورشه به راحتی می تونست با قیمت های بالا عرضه شه در اون صورت کسی دیگه به بنتلی و لامبورگینی نگاه نمی کرد و خب دلیل خرید این دو برند هم زیر سوال می رفت. پس تصمیم بر این شد از بازه ۸۰ تا ۳۰۰ هزار دلار یه محصول رو با چهار برند مختلف عرضه کنن تا تمام این محدوده رو تصاحب کنن که موفق هم بودن.

      اگر بخوایم از لحاظ پرستیژ برندینگ حساب کنیم در سطح سوپراسپرت ها فراری و پورشه بالاتر از بقیه هستن.

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. 1123

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        البته اگه بخوایم آئودی q8 و بنتایگا رو یکی بدونیم باید تمام محصولات مکلارن ( دوباره میگم تمام محصولاتش) رو یکی بدونیم و فکر کنیم که داره سر خریدار کلاه میذاره در حالی سنا با اسپیدتیل و جی تی خیلی تفاوت دارن

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. R@m!n

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          😐

          چه ربطی به حرفه من داشت. مک لارن چهار برنده ؟؟ لازم نیست همیشه یه چیزی بگیم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. کیانوش

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (788 ديدگاه)

          دلیلت خیلی خیلی غیرمنطقیه چطور p1 و سنا و 650 و 720 رو میتونی یکی ببینی واقعبت اینه که ولکس چند تا شاسی بلند خیلی گرون داره که از ی پلتفرم استفاده میکنن و حتی تو بازار رقیب همن حالا شاید تو فکر کنی اوروس واقعا ی لامبورگینیه ولی نیست همون پورشه کاینه با پنل های بدنه متفاوت
          اما چطور به این نتیجه رسیدی راجب محصولات مک لارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        اگر فولکس یه محصول رو با چهارتا برند مختلف عرضه میکنه پس مکلارن هم یک محصول رو با چهارتا اسم مختلف عرضه میکنه. همینقدر منطقی.
        درسته پایه ی محصول مشترکه اما تغییرات خیلی بیشتر از این حرفاس. البته تقصیر شما نیست. انقدر پژو و سمند و سورن و دنا دیدین فکر میکنین فولکس هم فقط اسما رو عوض کرده.

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. کیانوش

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      اوروس بدترین انتخاب ممکنه عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کیانوش

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      چی داری میگی واسه خودت پورشه رو با لامبورگینی مقایه میکنی قیمتشون رو خبر داری پورشه تولید انبوه ولی لامبورگینی کلا سالی ده هزار تا هم بفروشه هنر کرده البته بالای پنج هزار تا از همین فروششم به لفط پورشه کاین که به اسم اوروس می فروشتش ولکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Porsche 911

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    در کل پورشه خیلی انتخاب بهتریه
    جیپ با اینکه قیمت کمتری داره و من خیلی دوستش دارم کیفیت پورشه رو نداره
    پورشه که معمولا خیلی بهتر از اوروس هست و من حتی RSQ8 رو به لامبورگینی ترجیح مقدم چون اصلا یک لامبورگینی نیست و همتی جزئیاتش آلمانی هست
    تو بحث پرفورمنس همه در یک راستا هستن حالا با دو دهم بالا و پایین ولی در کل انتخاب من پورشه هست

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. مهردادکمال

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    مرز بین کلاس های اتوموبیل ها نامرئی شده رسما اینا سوپر اسپرتن👌🏻

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. net

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3062 ديدگاه)

      کاین و اوروس و استون dbx کراس اور سوپر اسپرت هستند و بنتایگا کراس اور لوکس اشرافی هست و جیپ ترک هاوک اس یو وی لوکس سایز بزرگ هست.تقسیم بندی این ماشینها فرق میکنه برای مقایسه

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. کیانوش

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      ابدا ی کراس اور نمیتونه سوپر اسپورت باشه شاید خیلیاتون خبر نداشته باشین اما وزن یکی از مهم ترین مشخصه های اسپورت ها و سوپر اسپورت هاست پس ی کراس اور دوازده سیلند با هفت سرنشین حتی اسپورت هم نیست چه برسه به سوپر ایپورت حالا تو بگو هزار اسب هم قدرت داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  16. امین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    نظر من استون مارتین.اصالت و پرفومنس

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. ماکسیمیلیان

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    جیپ با چنین قیمتی بسیار خوب ارزیابی می‌شود ؛
    استون مارتین و پورشه عالی عمل کرده اند
    ، در کانال تلگرامی جیپ و در تارنما پورشه را انتخاب میکنم.
    یا علی🌷

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      که فعلا نظرسنجی را در تلگرام مشاهده نمیکنم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  18. speed-hunter-007

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با توجه به قیمت رقبا و ظاهر خشن و زیبا،چیب ترک هاوک

    موافقم 3
    مخالفم 6
  19. mm-yarlou

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    جای دورانگو خالی

    موافقم 2
    مخالفم 5
  20. حسین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (225 ديدگاه)

    برای صفا کردن.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. M.Kkarimi

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    واقعا درک نمیکنم چرا قوی ترین SUV دنیا ، دورانگو هلکت تو این لیست حضور نداره !! به تنهایی از نظر شتاب بجز پورشه و DBX بقیه رو میبلعه!!! در بحث قیمت پایا پای جیپه ولی از نظر کیفیت متریال ، تعدد سرنشینا ، قدرت ، شتاب ، طراحی بسیار بروز تر کابین و… از جیپ با اختلاف کم سرتره ! شایدم بخاطر توقف تولیدشه …؟
    به عنوان نماینده آمریکایی ها و برادر ناتنی دورانگو به جیپ رای دادم …
    بنظرم جای RS Q8 و GLE63 S هم خیلی خالی بود…
    اما جدای از بحث علاقه به دورانگو و تراک هاوک انتخاب بعدیم قطعا پورشست ! تو بحبوحه ای که هر مدل بی اصالتی، مثلا داره پول برند و اصلاتش رو میخوره باز قیمت پورشه خیلی معقول تره ! ( نمیخوام توهیین کرده باشم ، ولی نصفشون از خودشون نیست ! انجینش از اون یکیه ، سیستم اطلاعات سرگرمیش مال یکی دیگه ، باز اون یکی پلتفرمش مال اینه انجینش از یکی دیگه … وضعیتیه اصلا !! هیچکی خودش نیست ! هر جا رو که نگاه میکنی فولکس میبینی 😅 ) ولی آقا رامین حرف قشنگی زد این خودش یجور سیاسته . مدل هاشون رو بین ۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار با دلایل و سیاست های مختلف پخش کردن تا بازار رو محاصره کنن ،از همین جهت بنظرم قیمت های این لیست خیلی با واقعیت ها فاصله داره …

    موافقم 3
    مخالفم 6
  22. کوبیده

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    من بن تَیغه رو دوست داشتم ولی لامصب خیلی گرونه پس پورشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  23. کیانوش

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    بشتر از صد هزار دلار هزینه واسه ی کراس اور حماقته به نظرم واسه همین جیپ رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا