آستون مارتینلامبورگینی

مقایسه وحشی‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا، آستون DBX707 یا اوروس پرفورمانته؟

اینکه بگوییم پیشرانه‌های درون‌سوز قدرتمند در حال انقراض هستند کمی دور از واقعیت است زیرا آستون‌مارتین و لامبورگینی با فاصلهٔ چند ماه از یکدیگر، دو نمونه از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای درون‌سوز تاریخ را هردو با موتورهای V8 قدرتمند معرفی کرده‌اند. آستون‌مارتین DBX707 یک هیولای ۷۰۷ اسب بخاری است که تحسین‌های زیادی را برانگیخته و حالا یک رقیب جدی بنام اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت برای آن پیدا شده است. پس بیایید این دو سوپر شاسی‌بلند جدید و جذاب را باهم مقایسه کنیم.

بیرون

هردوی این شاسی‌بلندها قطعاً نظرها را به خود جلب می‌کنند و بدنه‌های تهاجمی آن‌ها قدرتی که زیر کاپوت پنهان شده را فریاد میزند. البته درحالی‌که لامبورگینی از خطوط تیز و زاویه‌دار بیشتری استفاده کرده، آستون ظاهر نرم‌تر و منحنی‌تری دارد. پرفورمانته از کاپوت و سپر تهاجمی‌تری نسبت به اوروس معمولی بهره می‌برد و به گفتهٔ لامبورگینی، در بیرون آن بیشتر از تمام خودروهای این کلاس از فیبر کربن استفاده شده است. ورودی‌های هوای مشکی جدید و دریچه‌های روی کاپوت از ویژگی‌های این قسمت هستند. ارتفاع پرفورمانته از زمین کمتر شده و روی رینگ‌های ۲۲ اینچی یا ۲۳ اینچی سفارشی قرار می‌گیرد. در عقب نیز از اسپویلر جدید با باله‌های فیبر کربنی استفاده شده است که داون‌فورس را تا ۳۸ درصد افزایش می‌دهد. در پایین هم چهار سر اگزوز بزرگ جلب‌توجه می‌کنند.

اصلی‌ترین ویژگی ظاهری DBX707 جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر آن است درحالی‌که آستون‌مارتین هم مثل رقیب ایتالیایی با تغییراتی مثل پره‌های فیبر کربنی روی کاپوت و اسپویلر دم اردکی در عقب، آئرودینامیک شاسی‌بلند خود را بهبود بخشیده است. مثل اوروس، زیر گلگیرهای عظیم DBX707 هم رینگ‌های ۲۲ اینچی قرار گرفته و امکان سفارش نمونه‌های ۲۳ اینچی هم وجود دارد. در عقب خودرو دیفیوزر بسیار بزرگی جلب‌توجه می‌کند که باعث شده سر اگزوزهای چهارتایی نسبتاً کوچک به نظر برسند. انتخاب اینکه کدام‌یک از این دو خودرو ظاهر بهتری دارد موضوعی سلیقه‌ای است ولی نظر ما با اختلافی جزئی به سمت آستون‌مارتین خواهد بود.

پرفورمنس

در این بخش هردو خودرو ادعاهایی دارند و درحالی‌که DBX707 سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان از لحاظ حداکثر سرعت محسوب می‌شود، اوروس پرفورمانته به‌تازگی رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی در مسیر مسابقات تپه نوردی پایکس پیک را شکسته است. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این کراس‌اوور ایتالیایی حالا ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۱۶ اسب بخار از اوروس معمولی بیشتر است. این قدرت در کنار وزن کمتر باعث می‌شود پرفورمانته بتواند ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. علیرغم این پرفورمنس باورنکردنی روی آسفالت، در پرفورمانته حالت رانندگی جدیدی بنام رالی برای مسیرهای ناهموار ارائه شده است درحالی‌که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم باعث افزایش چابکی خودرو می‌شود.

DBX707 هم از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند با ۷۰۷ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر، قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به اوروس دارد. بااین‌حال، آستون هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد اما در حال حاضر هیچ شاسی‌بلند نمی‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعتی آن برسد. نیروی موتور در اینجا از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک کلاچ تر به سامانهٔ چهارچرخ محرک متمرکز بر عقب تحویل داده می‌شود. جالب اینکه آستون‌مارتین در این خودرو سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب را ارائه نکرده چون معتقد است بدون این سیستم پاسخگویی خودرو مستقیم‌تر است. به‌طورکلی، لامبورگینی بیش از ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر است و رکورد پایکس پیک آن گویای همه‌چیز است اما بااین‌حال، فقط یک آزمایش رودررو نشان خواهد داد که کدام‌یک از این دو ماشین پرفورمنس بهتری دارند.

داخل

هردو خودرو از کابین اسپرتی بهره می‌برند که با متریال باکیفیتی پوشیده شده است. در اینجا آستون شیک‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد درحالی‌که پیوند اوروس با برادران سوپراسپرتش کاملاً آشکار خواهد بود. لامبورگینی به‌صورت استاندارد به صندلی‌های مشکی‌رنگ آلکانترا با دوخت شش‌ضلعی مجهز است و تودوزی چرمی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. غربیلک فرمان آلکانترا و تریم آلومینیومی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی پرفورمانته هستند درحالی‌که رابط کاربری آن‌هم از گرافیک جدیدی بهره می‌برد. در آزمایش اوروس معمولی اما استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کمی دشوار بود و کنترل‌های لمسی سیستم تهویه هرگز به‌اندازهٔ نمونه‌های فیزیکی راحت نبودند.

آستون هرچند کابین زیبایی دارد اما رابط کاربری قدیمی اطلاعاتی-سرگرمی COMAND مرسدس ناامیدکننده خواهد بود. در اینجا نمایشگر مرکزی از نوع لمسی نیست و موضوع ناامیدکننده‌تر اینکه بسیاری از کنترل‌ها به وضوح از مرسدس گرفته شده‌اند. ویژگی مثبت اما صندلی‌های اسپرت جلو با تنظیم برقی ۱۶ جهته است که هرچند کمی سفت هستند اما حمایت خوبی از بدن دارند. بخش Q آستون‌مارتین هم مثل Ad Personam لامبورگینی امکان سفارشی‌سازی بی‌حدوحصری را برای کابین فراهم می‌کند. هرچند DBX707 و پرفورمانته قدرت و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارند اما هنوز هم شاسی‌بلند هستند و بنابراین باید بتوانند نیازهای یک خانواده را برآورده کنند. در این بخش برتری جزئی با آستون است زیرا صندوق بار آن با ظرفیت ۶۳۸ لیتری کمی از اوروس با ۶۱۶ لیتر بزرگ‌تر است.

قیمت و جمع‌بندی

انتخاب از بین این دو خودرو هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود زیرا هردو عالی هستند. هرچند اوروس معمولی خودروی بسیار پویاتری نسبت به DBX معمولی بود اما DBX707 حتی برای پرفورمانته هم رقیب بسیار دشوارتری است. قیمت اوروس پرفورمانته از ۲۶۰ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که این رقم برای آستون‌مارتین ۲۳۶ هزار دلار است. البته زمانی که صحبت از قیمت‌های بیشتر از ۲۰۰ هزار دلاری باشد، اختلاف حدود ۲۵ هزار دلاری ناچیز به نظر می‌رسد و بعید است که برای خریداران این سوپر شاسی‌بلندها اهمیت داشته باشد. همچنین باید قابلیت سفارشی‌سازی خودروها را هم در نظر گرفت که می‌تواند باعث افزایش چشمگیر قیمت آن‌ها شود.

ازآنجایی‌که تاکنون فقط با DBX707 رانندگی کرده‌ایم بطور قطع نمی‌توانیم بگوییم که از اوروس پرفورمانته بهتر است ولی میدانیم که اوروس معمولی به‌خوبی شخصیت اسپرتی را با راحتی ترکیب کرده بود. همچنین هرچند آستون از قدرت بیشتری برخوردار است اما لامبو هم سلاحی به نام وزن کمتر دارد. به‌طورکلی، خرید یک خودروی اسپرت اختصاصی برای آخر هفته و یک شاسی‌بلند خانوادگی آرام‌تر برای استفاده‌های روزمره منطقی‌تر است اما برای کسانی که به هردوی این خودروها در یک پکیج نیاز دارند، اوروس پرفورمانته و DBX707 هردو از بهترین‌ها هستند.

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین DBX707

اوروس پرفورمانته

پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۷۰۷ اسب بخار۶۶۶ اسب بخار
گشتاور۹۰۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۳.۳ ثانیه۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت۳۱۰ کیلومتر بر ساعت۳۰۶ کیلومتر بر ساعت
طول۵,۰۳۹ میلی‌متر۵,۱۳۷ میلی‌متر
عرض۱,۹۹۸ میلی‌متر۲,۰۲۶ میلی‌متر
ارتفاع۱,۶۸۰ میلی‌متر۱,۶۱۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۳,۰۶۰ میلی‌متر۳,۰۰۶ میلی‌متر
وزن۲۲۴۵ کیلوگرم۲۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
حجم صندوق بار۶۳۸ لیتر۶۱۶ لیتر
قیمت۲۳۶ هزار دلار۲۶۰ هزار دلار

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (615 ديدگاه)

    استون ارزون تره کیفیتش بیشتره
    ظاهرش قشنگ تره
    و از همه مهم تر استون مارتینه و پرستیژ خیلی بیشتری داره
    بار ها گفتم هرکس یکم پولدار شد میره رولزرویس منصوری میگیره حالا همونا اوروس منصوری هم میگرن
    کلا ماشین خاص تری هست

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۶۲
    1. R

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (550 ديدگاه)

      لامبو گرونتره کیفیتش بیشتره
      ظاهرش قشنگ تره
      و از همه مهم تر لامبورگینیه و پرستیژ خیلی بیشتری داره
      بار ها گفتم هرکس یکم پولدار شد میره رولزرویس منصوری میگیره حالا همونا استون منصوری هم میگرن
      کلا ماشین خاص تری هست

      موافقم ۵۹
      مخالفم ۳۴
      1. محمد هادی

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1081 ديدگاه)

        😂😂😂😂👏👏

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4350 ديدگاه)

      بی چون و چرا اوروس پرفورمانته

      موافقم ۵۵
      مخالفم ۲۰
    3. محمد هادی

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      فصل جدیدی از نبرد نفس گیر میان دو رقیب سنتی اصیل!
      انتخابم نماینده لامبورگینی
      سبک تر
      وحشی تر
      جذذذابتر

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
  2. علی

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    لامبورگینی آقای خاصه سوپر اسپورتهاست! چشم بسته انتخابم لامبورگینی ه

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۲۴
    1. Taha Malek

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      چشمات و وا کن به واقعیت بپیوند…
      هه مثل این تبلیغا شد
      انتخاب من استون مارتینه
      قبلا نظرمو در مورد خریدارای اوروس دادم dbx بنظرم پرستیژ بیشتری داره
      جفتشون زیبان طراحی استون بیشتر بدلم میشینه
      قدرت استون مارتین بیشتره صدای زیبا تری داره کیفیت کابین هم استون مارتینه بالاخره و البته لامبو هم تکنولوژی و کیفیت آئودی رو داره
      قیمت استون پایین تره

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳۶
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11589 ديدگاه)

        استون مارتین صد کیلو سنگین تره
        علاوه بر خنثی کردن قدرت بیشترش وقتی فرمون زیر دستته ماشین قطعا سنگین تر از اوروس حس خواهد شد
        انگار همیشه یک آدم ۱۰۰ کیلویی اضافه سوار ماشینته که هرگز نمیتونی پیاده ش کنی:)

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۲۹
        1. مازیار

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1411 ديدگاه)

          انگار همیشه یک آدم ۱۰۰ کیلویی اضافه سوار ماشینته که هرگز نمیتونی پیاده ش کنی:)

          این تعبیر به هیچ وجه درست نیست
          اون صد کیلو در تمام عناصر ماشین توزیع شده و با اون چه شما گفتی خیلی تفاوت داره

          موافقم ۳۷
          مخالفم ۷
        2. MAJking2

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (41 ديدگاه)

          مگه هندا ۱۲۵ هست که همیشه اضافه وزن ۱۰۰ کیلوگرمی رو حس کنی!
          صحبته ۹۰۰نیوتون گشتاور ِِناسلامتی ….

          موافقم ۲۹
          مخالفم ۴
        3. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          یه جوری میگید اون ۱۰۰ کیلو در تمام عناصر توزیع شده انگار وزن یک سرنشین اضافه فقط روی یک چرخ ماشین حس میشه:)))
          دیروز مقاله ی یسکو رو خوندید طرف با فشار دادن پدال گاز حس میکنه ماشین فلای ویل (چرخ طیار) نداره. راننده ی حرفه ای با کف پاش (اونم با واسطه ی کفش) چیزی رو حس میکنه که ۹۹/۹۹ درصد از مردم دنیا با چشم هم ندیدن و نمیشناسنش.

          بعد شما فکر می کنید نه ۱۰ نه ۵۰ نه ۷۰، بلکه ۱۰۰ کیلو اضافه وزن توسط راننده حرفه ای و حتی غیرحرفه ای حس نمیشه؟
          .
          عجبا

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱۵
        4. مازیار

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1411 ديدگاه)

          وزن یه سرنشین اضافه فقط روی یه چرخ حس نمیشه اما وقتی سرنشین توی اتاق باشه وزنش بالای مرکز ثقل ماشین هست و این برای هندلینگ _ همون که در پایین خودتون اشاره کردید _ کلاس پرفورمنس خیلی مهمه
          و اگه قرار باشه برای قدرت و وزن اینطوری چرتکه بندازیم اختلاف قدرت و گشتاور بیشتر از اون اختلاف وزن هست پس کفه به نفع قویتر میشه

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲
        5. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          MAJking2
          اگر DBX گشتاورش ۹۰۰ نیوتن متره شیرون گشتاورش ۱۶۰۰ نیوتن متره. بازم حس و حال یک ماشین خرفت رو داشت.
          بوگاتی ۵۶۰ کیلو وزنش رو کم کرد و تجربه ی سواریش از این رو به اون رو شد (Bolide) با وجود اینکه گشتاورش هم ۳۰۰ تا کم شده بود. به این معنا که حتی با گشتاور کمتر هم اگر وزن رو کاهش بدی تجربه ی سواری خیلی بهتر میشه.

          حتی ۲۰ کیلو اضافه وزن هم توسط راننده ی حرفه ای حس میشه و تاثیرش رو در هندلینگ و لذت رانندگی ماشین اسپرت میذاره

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۶
        6. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          مازیار
          شما رو بنز مایلر موتور ۷ هزار اسبی ببیند با فراری اس پی ۳ مقایسه ش کن
          لذت رانندگی کدوم بیشتره؟
          وزن سنگین بدترین چیز برای ماشین اسپرته

          موافقم ۹
          مخالفم ۱۴
        7. مازیار

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1411 ديدگاه)

          خدایا
          اختلاف وزن سه چهار درصدی کجا؟
          اختلاف مایلر با فراری کجا؟
          مگه میشه دوتا اتومبیل تو یه کلاس دقیقا هم وزن باشن؟
          و مگه میشه بجز اختلاف وزن ناچیز فاکتور دیگه ای رو ندید؟
          اتفاقا من خودم اسپرت های سبک وزن رو بیشتر دوست دارم اما نه اونقدر که فقط به وزن نگاه کنم
          بله اگه یه مدل مثل T50 با پنجاه درصد وزن کمتر باشه چرا
          اما سه چهار درصد براحتی با فاکتورهای دیگه پوشیده میشه از جمله همون افزایش قدرت

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
        8. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          به هیچ عنوان پوشیده نمیشه

          موافقم ۴
          مخالفم ۸
        9. مازیار

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1411 ديدگاه)

          باشه پذیرفتم که متعصب باشید😄

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        10. Elemento

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          شما در اینجا متعصب شدی عزیزم، که تاثیر تفاوت ۱۰۰ کیلوگرمی وزن رو انکار میکنی.
          نمی بینید شرکت هایی مثل فراری و پورشه برای کاهش وزن در ماشین هاشون چه کارهای بعضا دیوانه واری انجام میدن
          اگر وزن سنگین تر میخواست توسط قدرت/گشتاور خنثی بشه نیازی به این همه خون دل خوردن برای کاهش وزن نبود که؛ بوست توربو و حجم موتور رو زیاد میکردن یا موتورهای الکتریکی قوی تری مینداختن
          .
          وزن کمتر فاصله محوری کمتر ارتفاع کمتر اینا همه یعنی هندلینگ بهتر رکورد Pikes Peak هم مهر تایید بر هندلینگ و دینامیک بهتر این ماشین؟
          استون چی داره؟ قدرت و گشتاور بیشتر که در خط مستقیم قطعا کمک کننده س ولی در پیچ و مسیر غیر مستقیم سنگینیش رو قطعا حس خواهید کرد
          .
          والسلام

          موافقم ۳
          مخالفم ۷
        11. مازیار

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1411 ديدگاه)

          متعصب باشیم که فرمایش خودتون بود یادآوری کردم
          و اصلا بحث دفاع از استون پیش نیومد
          فقط نمیدونم تو مواردی که لامبو سنگین تر هست هم مثل همین فقط به وزن نگاه میکنید؟
          اما کلا بله همینطوره
          مثال دیگه اش هم مایلر ۷هزار اسبی 😅

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
  3. كارevol

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    لامبو بدون شک

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۴
  4. Si

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (434 ديدگاه)

    توی این مقایسه از نظر مردم لامبو میبره چون مردم فقط نگاه میکنن ولی بدون لحظه ای شک استون

    شاهکاری هست که توصیف کردنش سخته به همراه کاین

    ولی خدا رحم کنه به وقتی که پوروسانگوئه بیاد
    و تنها رقیبش استون خواهد بود

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۵
  5. GMA

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جدای از اینکه انتخابم قطعا DBX هست،کلا با اوروس حال نمیکنم،چون لامبورگینی واقعی نیست

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۴
    1. Elemento

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      حالا نه که DBX استون مارتین واقعیه:))
      استون و لامبورگینی در خودروسازان انگلستان و ایتالیا تقریبا شخصیت مشابهی دارن. استون هم تا قبل از ِDB11 نه شاسی بلند داشت نه موتور توربو.
      حتی تویوتا آی کیو رو هم که با برند Cygnet میفروخت توربو نداشت:)
      تنها ماشین استون مارتین که الان حضور ذهن دارم که قوای پرخوران داشت و تنفس طبیعی نبود استون مارتین ونتیج ۱۹۹۳ هست که موتور ۵.۳ لیتری توئین […] داشت (عکساشو نگاه کنید من عاشق طراحیشم)
      توئین توربو نبود ها، توئین سوپرشارژ بود
      پس این DBX از هر نظر با یک استون مارتین اصیل بیگانه س

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۹
  6. Elemento

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    استون مارتین چیزی بیشتر از یک غبار روی شیشه های لامبورگینی نیست

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳۲
    1. مازیار

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1411 ديدگاه)

      اون غبار هم لامبورگینیه و استون هیچه😅

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۶
      1. محمد

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (756 ديدگاه)

        داداش جدیش نگیر این همون بنده خدایی هست که ادعا میکرد با پژو ۲۰۰۰ با چندتا سرنشین ۲۱۰ را رفته و اصرار داشت کارش درسته ، حتما از فیزیک سر در میاره که مایلر رو با فراری مقایسه میکنه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. Payfast

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (503 ديدگاه)

          خدا شفات بده ۲۰ ساعت خندیدم روزمو ساختی

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
    2. GMA

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      صحیح 😂

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11589 ديدگاه)

        :)))
        لامبو واسه ما فرق داره داستانش؛ اینجا رو بپذیرید که متعصب باشیم :)))

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱۴
        1. محمد هادی

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1081 ديدگاه)

          موافقم باهات
          لامبو تو ماجرای تعصب یه داستان دیگه یی داره
          باشه با اعمال استثناء،قبوله المنتو ی عزیز

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. Si

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (434 ديدگاه)

      آره هر وقت لامبو جونت تونست یه هایپر بسازه بیا بگو
      همون لامبوت از از ۹۱۱ افسانه ای و sf90 میخوره و dbs سوپرلجرا که هیچ شاید ضعیف باشه ولی خیلی از نظر کیفیت بالاتره ونتیج v12 که هیچ

      تنها لامبو ۱۰ سال پیش تا الان همه قبول داشتن اوراکان پرفورمانته بوده وگرنه همشون ا. ش. غ. ا. ل های گرون بودن
      اینم همون آئودی هست

      بوگاتی و لامبو در حد و اندازه استون و فراری و پورشه نیستن

      موافقم ۷
      مخالفم ۲۲
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11589 ديدگاه)

        لامبو جون من تویوتا Iq رو با برند خودش نفروخته😂😂😂😂

        موافقم ۵
        مخالفم ۹
        1. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          فکر کن خودروساز مورد علاقه ت تویوتا ۹۵ اسبی و ۳۰ هزار دلاری رو برداره آرم خودشو بچسپونه روش و بفروشه:))
          لامبورگینی اگر میخواست مثل استون که تویوتا آی کیو رو با اسم استون سیگنت فروخت بیا فولکس گلف یا آپ رو با اسم لامبورگینی بفروشه شماها تا ۱۰۰ سال مسخره ش میکردین.
          ما چیزی نمیگیم دیگه هوا برتون نداره :)))

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۴
      2. محمد هادی

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1081 ديدگاه)

        😮😮😮😮😮😮😮😮

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. Carbonado Aventador

        ۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (4282 ديدگاه)

        لامبو سال ۲۰۱۳ هایپر کار [ آستریون ] رو با ۹۱۰ اسب بخار معرفی کرد…
        پس قطعا اون تاریخ مهد کودک میرفتی که الان میایی هایپر مایپر میکنی…
        .
        کسی که محصولات لامبو رو زباله میخونه..
        قطعا سطح سواد و درکش مشخصه و نیاز به بحث نداره!!

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. Payfast

          ۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (503 ديدگاه)

          هنوزم که هنوزه بنظرم بهترین لامبورگینی های تاریخ reventon و veneno هستن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  7. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    چون موتور استون amg و مال بنز انتخابم

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  8. Alan.r

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    به نظر من ظاهر اوروس خشن تر و اسپرت تره کابینشم همینطور از نظر پرفورمنس هم تقریبا برابرند به احتمال زیاد به دلیل وزن کمتر و فرمان پذیری محور عقب تایم پیست بهتری هم داره
    در کل انتخاب سلیقه‌ایه ولی انتخاب من لامبورگینیه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  9. امین

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    استون واقعا بینظیره.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۲
  10. akrh78

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس استون نمیتونه رقیب اوروس بشه
    علاوه بر نداشتن فرمان پذیری چرخ های عقب، ۱۰۰ کیلو وزن بیشتر داره که اتفاقا توی نقاط بالا هستن و این ینی مرکز ثقل بالاتر و بدتر (سقف شیشه ای در مقابل سقف فیبر کربنی اوروس)
    اگه توی دهه پنجم ششم زندگیم بودم و میخواستم یه وقتایی یه فشاری به پدال گازم بیارم استون رو میخریدم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  11. aMiRsHaYaN

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (386 ديدگاه)

    تعصب رو بذارین کنار استون هم از نظر کیفیت و قیمت و قدرت بهتره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۲
  12. مجید

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دلم با لامبورگینیه چون طراحیش خیلی جذابتره ولی تو مقایسه برتری‌ها برای DBX707 ه و قیمت کمتری هم داره.

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  13. Yasin

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    اوروس رو بیشتر دوست دارم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  14. JDM lover

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من از هردوشون خوشم میاد اما اگه مجبور باشم فقط یکیو انتخاب کنم اون dbx707 خواهد بود
    ترکیبی عالی از قدرت ، پرستیژ ،اشرافیت وکابین خوب

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  15. Amir

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اینا هم خیلی خوبن ولی منتظر bmw XM و bmw x6m 2023 باشید بی شک ب ام و قدرتمند ترین است یو وی تاریخ رو می زنه در اینده

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  16. Amir

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ولی بنظرم لامبورگینی اسپرت تر از استون هست من به شخصه لامبو انتخاب می کنم استون لوکس هست بیشتر

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  17. ساسان

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    حالا زحمت میکشید آستونو این کوژپشت خفته رو ! ترجیح میدید رایم بدید بهش دیگه !
    اکثرا گفتن آستونو ترجیح میدن ولی نظر سنجی لامبو جلوعه.
    همه هیترا ، فقط لبو دهن پر سرو صدا !

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
    1. phonix

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (615 ديدگاه)

      حالا تو چرا فشار میخوری؟
      سهامت تو لامبو افت کرده؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  18. Payfast

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (503 ديدگاه)

    Dbx707 چیست؟ مرسدس بنزی است که لباس توناله پوشیده و ریشو سیبیلشو عوض کرده

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  19. Mr Naftalin az roghan abad

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چشمم همش روی dbx میوفته، عاشقشم. پرفورمنسش که دلبره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  20. Sobhan

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    صد درصد لامبور ،تو درک با نسخه قبلی کلا ۲دهم ثانیه اختلاف بود که اون ۲دهم ثانیه هم لامبرو با وزن‌ کمتر کردن و قدرت بیشتر از بین برد 🙌قطعا تو درگ می‌بره ،زیبا تر هم که هست پر طرفدار هم هم که هست درخواستش هم که از همه بیشتره کلا لامبور آخرشه 🙌

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  21. ماسل پسند

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مرکز ثقل بالا وزن سنگین ولی باز میتونه مثل یه سوپر اسپرت دریفت بکشه
    ماذا فاذا؟ 😐🤙🤙
    اصلا هیچکدومو درک نمیکنم 😑

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Aventador

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا انتخابم لامبورگینی امپراطور سوپر اسپورتها

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا