آئودیهیوندای

همکاری آئودی و هیوندای در زمینه تکنولوژی سلول سوختی

بعد از خبر سورپرایز کننده امضای تفاهم‌نامه فولکس‌واگن و فورد مبنی بر همکاری در برخی زمینه‌ها، آئودی و هیوندای نیز هم‌اکنون خبر از همکاری با یکدیگر در زمینه تکنولوژی‌های سلول سوختی داده‌اند.


در بیانیه رسمی منتشر شده آمده که این دو خودروساز آلمانی و کره‌ای برنامه‌هایی برای استفاده از نوآوری‌های یکدیگر و همچنین اجازه دسترسی به قطعات غیررقابتی دارند. هدف اصلی این پروژه اثربخشی بیشتر تولید انبوه تکنولوژی سلول سوختی اعلام شده است. ذکر این نکته مهم است که این تفاهم‌نامه هنوز تأییدیه رسمی از مقامات مربوطه رگلاتوری را دریافت نکرده است.

hyundai-tucson-fcv-engine
پیتر مرتنس یکی از اعضای هیئت‌مدیره آئودی که مسئول توسعه فنی است می‌گوید:

تکنولوژی سلول سوختی سیستماتیک ترین فرم رانندگی الکتریکی بوده و بنابراین پتانسیل زیادی برای حمل‌ونقل بدون آلایندگی در آینده دارد. نقشه راه سلول سوختی ما نشان دهنده همکاری با همکاران قوی‌ای همچون هیوندای است. برای توسعه هوشمندانه این تکنولوژی، همکاری با دیگران یک روش هوشمندانه برای پیشبرد اهداف است.

اما معاون مدیرعامل هیوندای نیز نظرات مشابهی با مدیر آئودی داشته و اضافه می‌کند:

ما مطمئنیم که همکاری با آئودی به‌طور موفقیت‌آمیزی نشان دهنده دید و مزیت‌های خودروهای سلول سوختی به جهانیان است.

هنوز زود است که درباره ثمره این همکاری حرف بزنیم اما آئودی و هیوندای می‌گویند درباره جنبه‌های بیشتر توسعه این تکنولوژی پایدار نیز گفت‌وگو خواهند کرد. آئودی همچنین می‌گوید اجازه استفاده مشترک از نوآوری‌ها روی نسل بعدی خودروهای سلول سوختی این خودروساز متمرکز خواهد بود. ارباب حلقه‌ها برنامه‌هایی برای عرضه شاسی بلندهای سلول سوختی در دهه آینده میلادی دارد.

Hyundai FCV
هیوندای به عنوان نخستین تولیدکننده انبوه خودروهای هیدروژنی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون مشغول عرضه چنین خودروهایی بوده و در حال حاضر آن‌ها را در ۱۸ بازار جهانی عرضه می‌کند. از طرف دیگر آئودی حدود ۲ دهه است که روی تکنولوژی سلول سوختی کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه محدودیتهای این تکنولوژی برطرف بشه، خیلی بهتر از الکتریکی خواهد بود. حتی مقامات تویوتا هم روی تکنولوژی سلول سوختی بیشتر از الکتریکی تمرکز دارن و گفتن آینده برعکس اونچه که همه فکر میکنن، متعلق به تکنولوژی سلول سوختیه نه الکتریکی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    استون مارتین با مدل راپید با موتور احتراق داخلی هیدروزن سوز هم به الودگی صفر رسید
    باان هم با یک دوم هزینه اتوموبیل سلول سوختی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فکر نمیکنم تهیه هیدروژن خیلی‌ ساده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا