آئودی

رخ‌نمایی آئودی A7 اسپورت‌بک E کواترو پلاگین هیبریدی

چندین سال است که دنیای خودرو از وجود خودرویی همچون آئودی A7 اسپورت بک لذت می‌برد. آئودی هم‌اکنون این خودروی جذاب و چهار درب را با قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی معرفی کرده است. با A7 اسپورت بک ۵۵ TFSI e کواترو آشنا شوید! از آنجایی که نام خودرو طولانی بوده و چندان هم جذاب نیست بنابراین ما آن را به‌صورت اختصار e کواترو خواهیم خواند.


تفاوت بزرگ این خودرو و A7 استاندارد قوای محرکه‌ی الکتریکی شده است. e کواترو دارای قلب آهنین ۲ لیتری توربویی است که قدرت ۲۴۸ اسب بخاری دارد. همچنین یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۱ اسب بخار نیز وجود دارد که با همکاری یکدیگر کل قدرت ۳۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته S ترونیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.


آئودی می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۵.۷ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مجموعه باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی این خودرو بدون اینکه تأثیری روی فضای کابین داشته باشد زیر محفظه بار عقب قرار گرفته و برد حدود ۴۰ کیلومتری ایجاد می‌کند. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


آئودی این خودرو را به سه حالت رانندگی عرضه می‌کند. حالت الکتریکی به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده و در این حالت باتری شارژ می شود تا در آینده در حالت الکتریکی بکار رود. در حالت هیبریدی هم پیشرانه‌ی بنزینی و هم واحد الکتریکی بکار می‌افتند تا حداکثر پرفورمنس و راندمان ایجاد شود. این نسخه از A7 دارای مدیریت سواری پیش‌بینی کننده است تا باعث بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت شود. باتری این خودرو با استفاده از شارژ ۴۰۰ واتی در ۲.۵ ساعت شارژ می شود اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود شارژ باتری حدود ۷ ساعت طول خواهد کشید.

اما از نظر طراحی ظاهری باید گفت آئودی A7 e کواترو از پکیج ظاهری S Line سود برده و دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌باشد. چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های اسپورت و کاکپیت مجازی آئودی نیز جزو تجهیزات استاندارد این خودروی لوکس می‌باشند.


البته که هیبریدی شدن ارزان نخواهد بود. قیمت آئودی A7 اسپورت بک e کواترو در آلمان از ۷۷۸۵۰ یورو آغاز می شود که با نرخ ارز کنونی برابر با ۸۶۰۹۸ دلار خواهد بود. گفته شده این خودرو در سه‌ماهه سوم سال جاری وارد بازار خواهد شد اما فعلاً خبری از عرضه‌ی آن در آمریکا منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مک وال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    طراحی نسل جدید آئودی اون اصالت قبلی رو نداره و به برخی خودروسازان دیگر شبیه شده است.
    قیمت هاش هم بالاست.
    شخصا فولکس واگن رو میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحیش بی نظیره و قدرت بسیار خوبی هم داره. قیمتش هم واسه مدلی نزدیک به پرچمدار آئودی معقوله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    لاستیک های پشتش 3 سانت پهن تر شه حله ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیx76

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    حجم اسمش تنه به تنه ی ” ایکو سمند دنا پلاس توربو اتوماتیک (بدون سانروف و دیسک ترمز عقب و صندلی برقی) ” میزنه
    پس فردا دنا رو هیبرید کنن ، اونوقت از نظر حجم اسم میفته جلو
    وای به روزی که پلاگین بشه
    (شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا