آئودی

حضور پرقدرت آئودی R8 مدل 2020 در نیویورک

آئودی R8 فیس لیفت پاییز سال گذشته معرفی شد اما حضور آن در آمریکا همزمان با آغاز بکار نمایشگاه نیویورک خواهد بود.


این خودرو که از تابستان سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا می‌شود از نمای جلوی گیراتری برخوردار است که شامل جلوپنجره‌ی لانه‌زنبوری جدید، اسپویلر متفاوت و سه ورودی هوای کوچک برگرفته از مدل افسانه‌ای Ur-quattro می‌باشد. این سوپرکار آلمانی همچنین از چراغ‌های جلوی تیره‌تر، رکاب‌های جانبی متفاوت، سپر عقب به‌روز و دیفیوزر جدید سود می‌برد.


کابین تغییرات خیلی زیادی نداشته اما هم‌اکنون دو رنگ جدید با نام‌های نقره‌ای پاستل و قهوه‌ای پالومینو بکار رفته‌اند. اگرچه به‌روزرسانی‌های بخش داخلی R8 2020 حداقلی است اما تجهیزات زیادی در آن به چشم می‌آید که شامل مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۱۳ بلندگو می‌باشد. خریداران همچنین شاهد ناوبری جی‌پی‌اس و نورپردازی داخل کابین خواهند بود.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ارتقا یافته است که قدرت ۵۶۲ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۷ سرعته S ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو مجهز شده است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر در ساعتی تنها بخشی از توانایی‌های R8 فیس لیفت می‌باشند.


موضوع جالب اینکه آئودی آمریکا می‌گوید R8 V10 پرفورمنس همان قدرت ۶۰۲ اسبی و گشتاور ۵۵۹ نیوتون متری قبلی را حفظ کرده است. این موضوعی عجیب است زیرا مدل اروپایی خروجی ۶۱۱ اسبی و گشتاور ۵۸۰ نیوتون متری دارد.


خب اگر این اعداد صحیح باشند بنابراین R8 V10 پرفورمنس شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. مدل رودستر کمی کندتر بوده و در ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.


قیمت مدل R8 V10 کوپه از ۱۶۹۹۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید مدل اسپایدر باید ۱۸۲۱۰۰ دلار پرداخت کرد. قیمت مدل‌های پرفورمنس نیز به ترتیب برابر با ۱۹۵۹۰۰ و ۲۰۸۱۰۰ دلار می‌باشد.

اما با پرداخت ۲۱۴۹۹۵ دلار شما به نسخه‌ی تولید محدود R8 V10 دسنیوم دست خواهید یافت. این خودرو بر پایه‌ی مدل پرفورمنس کوپه شکل گرفته و از رنگ بدنه‌ی مشکی متالیک و رینگ‌های ۲۰ اینچی برنزی مات سود می‌برد. در بدنه هم ترکیبی از عناصر مشکی براق و فیبر کربن به چشم می‌خورد.


داخل کابین R8 دسنیوم غربیلک فرمان با پوشش آلکانترا، تریم فیبر کربن براق و نشان‌های دسنیوم دیده می‌شود. صندلی‌های اسپورت مشکی و دوخت‌های متفاوت از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند.


تنها ۵۰ دستگاه از مدل دسنیوم وارد بازار آمریکا خواهد شد و سقف تولید جهانی آن نیز به ۲۲۲ دستگاه محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    برترین ماشینای اسپرت آلمانی از دید cars.usnews.com
    ۱. آئودی R۸
    ۲. پورشه ۹۱۱
    ۳. مرسدس بنز AMG GT

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      فقط پشتش یکم زشت تر شدهنسل قبلی بهتر و عظلانی تر بود ولی خوب هنوزم محبوب با موتور تنفس طبیعی

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. M

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم میتونستن بیشتر از اینا اسب بخار از دل انجین در بیارن !
    واقعا نمیدونم چرا و مصلحتش چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      آئودی r8 تو چندین سال گذشته خودشو به خوبی ثابت کرده و نیازی به بازی اعداد و ارقام که خیلی از کمپانی ها این روزا راه انداختن نداره و اینقدر تو زمینه پرفورمنس این خودرو درخشانه که نیازی نداره به هر قیمتی که شده از موتورش اسب بخار در بیاره و عمر مفید موتور رو کاهش بده! صدای موتور انجین تنفس طبیعیش به تنهایی روح آدم رو جلا میده(مقایسه کنید با خودروهای سوپر کار الکتریکی که مهمترین عنصر یه خودرو راننده محور رو ندارن:روح)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      گروه فولکس نمیخواسته واسه هوراکان رقیب درست کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mad.z.Max

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      از بین انواع و اقسام مصلحت ها، یه موردی که همیشه بهش اشاره میشه، عمر بالاتر مجموعه قطعات موتور هست که کاملا منطقیه. هرچی قدرت بیشتر بگیری از انجین، قابلیت اطمینان در درازمدت کمتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. صدرا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (15 ديدگاه)

      برای اینکه آئودی دست فلان شرکته پس تو تصمیمات شرکت نقش داره اون شرکت برای اینکه محصول خودش بهتر باشه نمیزاره آئودی قوی شه مصلحتش اینه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. ایلیا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    کیفیت ازش میباره، همین.
    امیدورام کوروت جدید هم از نظر کیفیت ساخت تا این حد بالا بیاد، هرچند یمقدار هزینه هاش بالا میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یکم گرونه ولی مثل همیشه دوس داشتنی مخصوصا کابینش
    خوشم میاد ازش!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا