آئودی

آئودی R8 V10 دسنیوم، گرامیداشت 10 سالگی نیروگاه 5.2 لیتری!

تولد ۱۰ سالگی پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر آئودی مبارک! دقیقاً هشتم دسامبر سال ۲۰۰۸ بود که آئودی به‌صورت آنلاین از نسخه‌ی سطح بالای سوپرکار R8 مجهز به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی رونمایی کرد و معرفی عمومی آن نیز ژانویه‌ی سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه دیترویت انجام شد. به منظور گرامی داشت تپیدن ۱۰ ساله‌ی این پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری در بطن R8، ارباب حلقه‌ها نسخه‌ی سفارشی این خودرو با نام دسنیوم را معرفی کرده است.


این سوپرکار محبوب با رنگ جذاب خاکستری دیتونا مات عرضه شده و ریزه‌کاری‌های جذابی همچون منیفولد جذب برنزی و رینگ‌های ۲۰ اینچی با همین رنگ نیز به چشم می‌خورند.


اگر رنگ دیگری را ترجیح می‌دهید مشکلی نیست چراکه آئودی R8 V10 دسنیوم با چندین رنگ متالیک همچون آبی آسکاری، خاکستری کمورا، نقره‌ای فلورت و خاکستری سوزوکا هم ارائه می‌شود. به منظور سفارشی‌تر شدن این خودرو شاهد استفاده از عناصر مشکی براق روی اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب هستیم. حتی لوگوها و نشان‌ها نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند و بخش اعظم کابین نیز همین طرح را نشان می‌دهد. البته دوخت‌های داخلی از نوع برنزی هستند تا حداکثر هماهنگی با بدنه ایجاد شود.


از آنجایی که این خودرو بر پایه‌ی R8 پرچم‌دار تولید شده بنابراین پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر آن قدرت ۶۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۸۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۳.۱ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۱ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


تنها ۲۲۲ دستگاه از R8 V10 دسنیوم تولید خواهد شد و هریک قیمت ۲۲۲ هزار یورویی در آلمان خواهد داشت. این خودرو از بهار سال جاری میلادی عرضه شده و از پوشش سفارشی بدنه هم برخوردار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Majidsh

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یادش بخیر تو بازی نید فور اسپید کربن این ماشین البته نسل قبلی که هنوز به صورت کانسپت بود غول مرحله آخر بود
    انصافا نسل قبلش خیلی جذاب بود
    شایدم چون خیلی نو بود انقدر جذاب به نظر میرسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    چقد خوشگله
    یکی از زیباترین ماشینای تاریخ…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا