آئودی

آئودی RS6 سدان، آرزویی که امیدواریم رنگ واقعیت گیرد

آئودی RS6 در دو نسل اول در نسخه‌های سدان و استیشن تولید می‌شد اما در نسل قبلی نسخهٔ سدان حذف شد و این ماشین صرفاً به‌صورت استیشن روی خط تولید رفت. RS6 در سال ۲۰۰۳ فقط برای یک مدل سال به‌صورت محدود در ایالات‌متحده عرضه شد. این خودرو که از نسل اول بود، تنها RS6 عرضه‌شده در ایالات‌متحده محسوب می‌شود و فقط در نسخهٔ سدان ارائه شد. به همین دلیل این RS6 یکی از کمیاب‌ترین آئودی‌هایی است که به‌طور رسمی در آمریکا عرضه شده است؛ اما سرانجام نسل جدید RS6 که به‌تازگی معرفی شده به ایالات‌متحده بازخواهد گشت اما این بار به‌صورت استیشن به این بازار می‌آید تا با مرسدس E63 S AMG واگن و پورشه پانامرا اسپرت توریسمو به رقابت بپردازد.

اما اگر آئودی بخواهد نسخهٔ سدان RS6 جدید را هم تولید کند تا به‌طور مستقیم با ب‌ام‌و M5 به رقابت بپردازد، آن نسخه چه شکلی خواهد بود؟ برای دادن پاسخی به این سؤال، X-Tomi با تغییر تصاویر رسمی RS6 استیشن، نمایی فرضی از نسخهٔ سدان این خودرو ایجاد کرده است. بیش از یک سال پیش، شایعاتی توسط مجلهٔ آلمانی Auto Bild منتشر شد مبنی بر اینکه آئودی در نسل جدید RS6 بار دیگر نسخهٔ سدان را بازخواهد گرداند. دلیل این ادعا این بود که این نسخه می‌تواند فروش خوبی در بازارهایی مثل ایالات‌متحده و چین داشته باشد اما با توجه به اینکه گفته شده نسل جدید RS6 به‌صورت استیشن در آمریکای شمالی عرضه می‌شود، سخت می‌توان قبول کرد که ساخت نسخهٔ سدان در دستور کار آئودی قرار داشته باشد.

علاوه بر این، این احتمال حتی کمرنگ‌تر هم می‌شود وقتی این موضوع را مدنظر قرار می‌دهیم که آئودی قصد دارد طی ماه‌های آینده خودرویی شبیه به RS6 سدان را معرفی کند. منظور نسل جدید RS7 است که یکی از پنج محصول RS جدیدی خواهد بود که تا پایان امسال معرفی می‌شوند. این خودرو در اصل یک RS6 سدان شیک‌تر با شکلی کوپه مانند است. البته از سوی دیگر، ب‌ام‌و هردو مدل M5 و M8 گرن کوپه و مرسدس مدل‌های E63 AMG و AMG GT 4 63 را در کنار هم تولید می‌کنند. پس چرا آئودی این کار را نکند؟ بنابراین مطمئناً بسیاری از طرفداران آئودی دوست دارند RS6 سدان را در نمایندگی‌های فروش این شرکت ببینند زیرا قطعاً ارزان‌تر از RS7 خواهد بود و می‌تواند به‌طور مستقیم با سدان‌های M5 و E63 به رقابت بپردازد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سلام دوتا فیلم خیلی جالب در یوتوب هست حتما نگاش کنید یکی درگ و رولینگ هوراکان پرفور مانته و ۹۱۱توربو اس و یکی طناب کشی کاین توربو و بنتایگا و جی ۶۳ خیلی جالبه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    من عاشق سری6 آئودی هستم اگر خصوصا نسخه سدانش تولید بشه. از نظر ابعادی درست مانند سری7 آئودیه اما طراحی اسپرت بک سری هفت، جذابیت سری 6 را نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا