آئودی

آئودی SQ7 و SQ8 با پیشرانهٔ 500 اسبی V8 راهی آمریکا می‌شوند

آئودی مدل‌های SQ7 و SQ8 را با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی دیزلی با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور در اروپا عرضه می‌کند اما حالا رسماً اعلام شده که این دو شاسی‌بلند اسپرت در بازار ایالات‌متحده هم عرضه خواهند شد. برای بازار آمریکا اما این دو ماشین به پیشرانهٔ V8 بنزینی قوی‌تری مجهز خواهند شد. این یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور سامانهٔ کواترو به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

به لطف این ترکیب، شاسی‌بلندهای اسپرت آئودی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارند. این دو ماشین همچنین به سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب هم مجهز خواهند بود که می‌تواند چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو بچرخاند. این ویژگی به بهبود مانور پذیری خودروها در سرعت‌های کم و همین‌طور پایداری در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. برای SQ7 و SQ8 مجموعه‌ای از آپشن‌ها مثل سیستم تثبیت‌کنندهٔ فعال الکترومکانیکی هم قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند میله‌های تثبیت‌کنندهٔ جلو و عقب را سفت‌تر کند. خریداران همچنین می‌توانند دیفرانسیل اسپرت کواترو را هم سفارش دهند که می‌تواند تا ۸۰ درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال دهد.

نسخه‌های آمریکایی این دو ماشین در ظاهر اما تقریباً به‌طور کامل با همتایان اروپایی خود یکسان خواهند بود که این یعنی از ویژگی‌هایی مثل قاب نقره‌ای‌رنگ آینه‌های جانبی و چهار سر اگزوز بهره می‌برند. SQ7 روی رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی قرار می‌گیرد درحالی‌که برای SQ8 رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ و ۲۲ اینچی در نظر گرفته شده است. آئودی فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت این دو ماشین در بازار آمریکا نزده است اما جزئیات کامل آن‌ها در زمان عرضه در بهار آینده اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    ائودی عجب شاهکارایی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      شاید بهم ایراد بگیرید ولی تیپ Q8 رو از اوروس هم بیشتر دوست دارم
      طراحیش برام فوق العاده رویاییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    SQ8 خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا