آئودی

گرامیداشت چهل‌سالگی کواترو با نسخه سفارشی آئودی TT RS

ظاهر رترو، قیمتی گزاف!

در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۰ بود که آئودی از اسطوره مسابقات رالی و پایه و اساس محصولات پرفورمنس جاده‌ای خود یعنی کواترو رونمایی کرد. چهار دهه پس از آن موقع به زمان حال می‌رسیم که ارباب حلقه‌ها نسخه‌ای سفارشی از TT RS با نام “۴۰ سال کواترو” را به منظور گرامی داشت این رویداد مهم معرفی کرده است. این خودرو که فقط به‌صورت کوپه و در آلمان قابل سفارش است تنها به تعداد ۴۰ دستگاه در دسترس خواهد بود.

این TT RS سفارشی دارای رنگ بدنه سفید آلپاین، نوشته‌ها و برچسب‌های خاص روی بدنه است که از آئودی اسپورت کواترو S1 سال ۱۹۸۷ الهام گرفته است. برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر نوشته‌های روی سقف، کاپوت و گلگیرهای عقب با عناصر مشکی براق و همچنین ورودی هوای روی کاپوت همراه شده‌اند.

این خودرو از رینگ‌های ۲۰ اینچی سفید با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ سود برده و قطعات آئرودینامیکی اضافی آن نیز شامل آپرون جلو و سپر عقب با عناصر جانبی کشیده‌تر هستند. تکمیل کننده تغییرات ظاهری این TT RS تولید محدود نیز لوگوهای چهار حلقه‌ی آئودی در بال عقب می‌باشد.

خودروی موردبحث را می‌توان به‌صورت دو نفره خریداری کرد که در این صورت جای صندلی عقب میله کربنی سفارشی قرار می‌گیرد که نه تنها باعث افزایش استحکام پیچشی خودرو شده بلکه حدود ۱۶ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می‌دهد. آنچه باعث تأکید بیشتر روی حالت خاص این خودروست نشان شماره‌دار روی دسته‌دنده گیربکس ۷ سرعته S ترونیک می‌باشد.

زیر کاپوت TT RS گرامیداشت ۴۰ سالگی کواترو همان پیشرانه ۵ سیلندر توربو با قدرت ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متر قرار دارد که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

آئودی TT RS چهل سال کواترو بی‌شک خودروی جذابی است اما فقط یک مشکل وجود دارد و آن قیمت بسیار بالایش است. درحالی‌که قیمت نسخه پایه TT RS در آلمان از حدود ۶۶۵۰۰ یورو شروع می‌شود این نسخه سفارشی قیمت گزاف ۱۱۴۰۴۰ یورویی دارد که با این پول می‌توان یک پورشه ۹۱۱ کررا ۴ خرید و چند هزار یورویی را نیز صرف آپشن های آن کرد. از طرف دیگر خود آئودی RS6 آوانت هم وجود دارد که فقط ۲ هزار یورو گران‌تر از TT RS موردبحث است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    حیفه که دیگه تولید نشه.

    موافقم 23
    مخالفم 1
  2. مازیار

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    رینگاش فقط رینگاش??

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. Malt hill

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    عجب رینگ هایی داره?
    ملکه برفی با کفش های یخی⛸️

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    چهل ساله که ماشینای آئودی کواترو نامهای برتر صنعت خودرو رو به چالش کشیدن 

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. میثم

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    شکارچی داف

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. دی جی70

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چهل سالگی پژو405 مدل سفارشی میزنه ایرانخودرو؟؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (753 ديدگاه)

      وانتشو زده ، فک کنم اینبار پلاسیدش کنه

      موافقم 9
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا